1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Alhambra 2,0 benzyna,brak iskry i kluczowania wtryskiwaczy.

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika autoel, 2-05 18.

  1. autoel

    autoel Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-09 17
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Sucha
    Silnik ADY, taki staroć , spadła izolacja z kabelków czujnika wału no i stanął, w jakimś warsztacie wymienili czujnik na nowy, ale nie wstał, więc zaczęły się historie o immo, wysyłaniu stera "nad morze" itp.,trafił do mnie, zasilania są, steruje przekaźnikiem pompki (podczas kręcenia), brak impulsów na cewkę i wtryski, immo wykluczyłem (emulator),jeżeli podam sygnał z generatora zamiast impulsów z czujnika wału, to klikną wtryski i strzeli iskra (raz lub dwa,ciekawe), to samo po "ręcznym" pobudzeniu czujnika magnesem, to samo na nowym i na starym czujniku (po zaizolowaniu), wychodzi na to że albo sterownik padł w dziwny sposób,albo obydwa czujniki do d..., puki co nie mogę nigdzie trafić takiego sterownika na podkładkę.Może komuś zalega :), ew. jakieś sugestie.....
    ster sim.jpg
     
  2. loader1993

    loader1993 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-05 17
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Polska
    Jeżeli napięcia są ok , piszesz też że emulator podpięty ... Jak by immo trzymało to by palił na chwilę ... moje podejrzenia to niestety ECU ...
     
  3. autoel

    autoel Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-09 17
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Sucha
    ECU podłożony i dalej to samo.........., powoli kończą mi się pomysły co jeszcze sprawdzić......
     
  4. Peita

    Peita Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    25-02 18
    Postów:
    110
    Docenione treści:
    10
    Co mówi komputer ? , obroty silnika widzi ?
     
  5. autoel

    autoel Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-09 17
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Sucha
    Problem z komunikacją z ECU, pozostałe sterowniki diagnozuje, jak jutro będę miał chwilkę to spróbuję "na pająka" wprost pod sterownik, bo nie komunikuje z immo i z ster. silnika.
     
  6. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    573
    Docenione treści:
    130
    Miasto:
    Ostrołęka
    Może padła kostka stacyjki, i podczas kręcenia ginie zasilanie. A pisałeś że pompa działa podczas kręcenia.
     
  7. autoel

    autoel Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-09 17
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Sucha
    Pompa działa podczas kręcenia, zasilanie na wtryski sie pojawia stąd wniosek że obroty widzi, zastanawiam się czy w tym modelu przy braku zgodności faz góra/dół, nie blokuje iskry i wtrysku, zrobiłem eksperyment podając zamiast impulsu z czujnika wału sygnał z generatora i podczas kręcenia silnik się odzywa, wnioskuję że układ zapłonowy jest ok.
     
  8. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    573
    Docenione treści:
    130
    Miasto:
    Ostrołęka
    Coś plączesz się w zeznaniach. Generując sygnał obrotów, co się dzieje jak podepniesz czujnik to samo co się dzieje. Co wynika z parametrów na testerze.
     
  9. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 507
    Docenione treści:
    76
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Czym generowales sygnal.
     
  10. autoel

    autoel Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-09 17
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Sucha
    Zeznania spójne od początku do końca :), podłączony "na pająka" komunikuje się z ECU, problem z podglądem obrotów, bo w momencie "startu", zrywa łączność, błędów brak, lekko cygani temperaturę cieczy.
    Poprzednik ,jak wspomniałem wyżej, założył czujnik wału nowy i okazał się do d...., :(na starym , po pośpiesznej reanimacji zagadał.
     
  11. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    573
    Docenione treści:
    130
    Miasto:
    Ostrołęka
    Jeśli baterja sprawna, i ecu nie uszkodzone to nie powinien zrywać połączenia. Przyczyna brak napięcia za niskie napięci przerwa w komunikacji uszkodzone ecu, albo Chiński tester tak działa.