1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Alternator Valeo 150A Dymienie po zalaniu p.Wspomagania mimo czyszczenia

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika nieidelany, 10-11 18.

  1. nieidelany

    nieidelany Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-09 18
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    Witam podczas holowania 3tyg temu wylał się płyn wspomagania na alternator.Alternator zawiozłem do elektryka,który w okolicy naprawia rozruszniki itp.Wymienione zostały dwa łożyska,dolutowane szczotki + wyczyszczony chyba bo oddalem dość mokry a odebrałem suchy.

    Ładownie podczas jazdy 14.3 14.4v na postoju bez swiatel 14.4 14.3 ze światłami,dmuchawą itp 14.1 14.0

    Do rzeczy alternator koleś podpiął pod taką maszynę u siebie na chwilę i sprawdził,że nic nie dymi.Ja w aucie mam go zamontowanego.Auto to bmw e46 320d.Znajduje się w nim podgrzewacz wody,który pobiera dużo prądu.Rano jak załączy się podgrzewacz to mimo czyszczenia idzie dymek z okolic alternatora..ładowanie itp wszystko jest ok..wyłączyy się podgrzewacz dymku już nie ma w ogóle do kolejnego odpalenia z rana.. dodam przed zalaniem alternatora mimo,że podgrzewacz pracował nie dymiło nic..

    Wyjąłem go ponownie i postanowiłem rozebrac.Kupiłem zmywacz hamulcowy i wyczyściłem zwoje alternatora bo szybko odparowuje.Dzisiaj zamontowałem alternator odpaliłem i to samo dymek jak podgrzewacz się aktywował.. nie wiem co zrobić czy to przestanie za którymś razem dymić? bo odparuje z tego alternatora coś wreszcie? dodam normalnie jeżdżąc gdy silnik zagrzany itp można włączyć w aucie wszystko i nic nie dymi.Ale rano podgrzewacz robi swoje
     
  2. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 301
    Docenione treści:
    554
    Miasto:
    Poland Warsaw
    a z czego zasilany ten podgrzewacz? z alternatora? wymień przewód elektryczny od podgrzewacza(grzeje się)
     
    Dawidek126 lubi to.
  3. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław
    Uzwojenie stojana ma przebicie, rozbierz alternator, wyjmij stojan i sprawdź pod wysokim napięciem przez żarówkę 60-100W 230V
    Jeden przewód do obudowy ( masa) drugim dotykaj do każdej z trzech sekcji uzwojenia. Zobaczysz gdzie jest przebicie i gdzie leci dymek.

    Albo... po prostu rozbierz i porządnie wyczyść.
     
    Dawidek126 lubi to.
  4. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 116
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    i prad go zabije na koncu badania. Nie latwiej megaohmomierzem?
     
  5. nieidelany

    nieidelany Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-09 18
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    tylko,że przed zalaniem alternatora nic nie dymiło mimo,że podgrzewacz działał zawsze...

    To już drugi mój przypadek taki.2lata temu było to samo..mój ori stary alternator zalał się przy demontażu pompy wspomagania.. oddany do naprawy i to samo dymek.. po naprawie..ładowani wzorowe itp..

    teraz ta sama sytuacja..do póki nie był zalany 0 dymku..

    ahaa i co zauważyłem 2 dni temu jak dymiło z rana..poświeciłem latarką po alternatorze u góry nic.. no ok wbijam pod auto świece latarką na niego a dół mokry.. tzn tutaj jak zwoje (stojana chyba) nie znam się zbytnio na alternatorach to świeciło się pomiędzy zwojami.. jak podgrzewacz przestał grzać a pobiera on bardzo dużo prądu około 130A na starcie.. a altek ma 150A to nagle ZWOJE zrobiły się suche i pootem można włączyć wszystko co tylko jest w aucie i nic nie dymi.Więc wyjąłem go, zwoje wypsikałem zmywaczem do hamulców i kolejnego dnia zamontowałem.Teraz też dymil ale nic już się nie świeciło na nim..
     
  6. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 116
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Tzn mokre wyglądają. Jak silnik jest przeciążony to izolacja wyglada jak by sie topiła jak wosk. I wtedy jak sa duze napiecia to moze nastapic przebicie.

    Wystarczy przebicie nawet kilku zwojów. Spada opornosc cewki. Krotszy odcinek sie nagrzewa bardziej i narasta lawinowo sytuacja. Wymontuj go i daj do sprawdzenia elektrykowi.
     
  7. nieidelany

    nieidelany Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-09 18
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    tyle,że po przemyciu uzwojenia zmywaczem do hamulcy już nic się nie świeciło mimo dymienia
     
  8. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 116
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Widocznie nie domyles dobrze. Moze jeszcze gdzies wyplywa oliwa wspomagania i na pierścieniach slizgowych sie spala
     
  9. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław
    Oddaj alternator do specjalisty i powiedz ze jak jest mokry to świeci. Będzie wiedział co zrobić.
     
    toomii76 lubi to.
  10. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 116
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Moze kup drugi alternator uzywke. Taniej jak specjalista. Albo czekaj az sie usmaży calkiem albo wydymi. Hehe
     
  11. nieidelany

    nieidelany Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-09 18
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    Panowie pamiętam 2 lata temu jak mi się zalał robił mi ten sam typ czyli wymiana dwóch łożysk,nowe szczotki,kumulator nawinięty nowy + wyczyszczony.Odebrałem i to samo dymek.. zawiozłem znów koleś wziął na drugi dzień był telefon,że alternator miał przebicie.. ale gdzie to ja nie pamiętam..ale coś chyba na ''uzwojeniu'' zrobił to.. ale wtedy już mialem w domu drugi z allegro kupiony i już więcej nie włożyłem tego co zrobil tylko sprzedałem.Kupujący dal mi po tygodniu pozytywny komentarz

    Dziś byłem u typa,podpiął pod taką maszynę co mial na ścianie do testowania akumulatora i ręcznie taką gałką zwiększał prędkość aż do maks,ładowanie pokazalo 14.4v i mówi nic nie dymi.. no ale jak ma dymić..u mnie po uruchomieniu auta po około 3 minutach jest dymek jak podgrzewacz się uruchomi
     
  12. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 301
    Docenione treści:
    554
    Miasto:
    Poland Warsaw
    Panowie, czytał ktoś pierwszy post w tym temacie? Alternator był u elektryka. Myślę że uzwojenia stojana sprawdzone...
    Sprawdź czy nie masz wycieku czegoś co spływa na niego...

    żartujesz? czy ty tak na poważnie...

    świeci to izolacja na uzwojeniach i to chyba normalne nie? drut jest izolowany, jak nie świeci się to już gorzej bo może nie mieć tej izolacji i mieć przebicie...ale chyba był u elektryka..
     
  13. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław
    Raczej u Janusza.
    Nie.!
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 116
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Raczej elektrycy nie bywaja januszami.
     
  15. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław
    Elektrycy nie, ale Janusz elektryki już tak.
     
  16. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 301
    Docenione treści:
    554
    Miasto:
    Poland Warsaw
    świeci, tzn. rozżarza się? bo nie bardzo wiem co masz w tym momencie mówiąc o świeceniu....;)
    Jeżeli rozświetla się, no to ma zwarcie...nic innego tylko sprawdzić uzwojenia stojana pod obciążeniem....
    Janusz elektryki...ha,ha,ha...to na stół.
     
  17. nieidelany

    nieidelany Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-09 18
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    0
    znaczy wtedy jak zaczynał się świecić tzn po oświetleniu go latarką było widać mokre dolne zwoje i to ''coś'' pomiędzy zwojami tak jak by się gotowało..Po umyciu uzwojenia zmywaczem już tego nie było.. byłem u elektryka powiedział,ze może tłuste dalej coś tam zostało i,że go wygrzeje w komorze i sprawdzi bo być może pod obciążeniem jak jest rozgrzany to wychodzi
     
  18. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław