1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Amortyzator

Dyskusja w 'Zawieszenie i układ kierowniczy' rozpoczęta przez użytkownika Miruna82, 17-08 18.

  1. Miruna82

    Miruna82 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 17
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznan
    Czy po wymianie amortyzatora przedniego w Oplu robi się zbieżność gdy odkrecilismy go tylko od zwrotnicy.
     
  2. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 040
    Docenione treści:
    804
    Miasto:
    WWA
    A jak myślisz- jakie parametry zostały zmienione podczas tej operacji...???:bored:
    Podpowiem- na pewno nie zbieżność...:meh:
     
  3. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 679
    Docenione treści:
    1 717
    Miasto:
    turek
    WOODOO, tu się nie zgodzę.
    1. Nie wiemy jaki Opel.
    2. Jeśli ma regulacje kąta pochylenia na zwrotnica, to oprócz kąta, zmieni się zbieżność. I to bardzo.
     
  4. Miruna82

    Miruna82 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 17
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznan
    Jest to antara i tam nie ma regulacji kątów więc co zbieżność ulegnie zmianie?
     
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 679
    Docenione treści:
    1 717
    Miasto:
    turek
    Jeśli poprzedni był krzywy i robiona była na nim zbieżność, to się zmieni. W innym przypadku nie.
    Ale zawsze po ingerencji w zawieszenie, zaleca się kontrolę zbieżności.
     
  6. Miruna82

    Miruna82 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 17
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznan
    Tylko dlaczego się się zmieni skoro odkrecimy od zwrotnicy amorek więc nie ruszamy ani końcówki drążka która jest przykrecona do zwrotnicy . Przecież zbieżność reguluje się na końcówce drążka . Kąt rozumiem ale tu nie reguluje się kąta pochylenia więc ktoś ma pewność w tej sprawie czy tylko strzelamy.
     
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 679
    Docenione treści:
    1 717
    Miasto:
    turek
    Minimalnie zmieniając kąt pochylenia, mocno zmienia się zbieżność.

    Widzę, że oczekujesz odpowiedzi "nie trzeba nic regulować".
    Więc rób jak chcesz.
     
  8. Miruna82

    Miruna82 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 17
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznan
    Nie nie oczekuje tylko po prostu zastanawia mnie co ma pochylenie koła do zbieżności.
     
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 679
    Docenione treści:
    1 717
    Miasto:
    turek
    Wyobraź sobie, jak działa układ zawieszenia razem z układem kierowniczym to będziesz wiedział.
     
  10. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 061
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    pierw ustawia się kąty pochylenia kół , a potem zbieżność , wiec wyobraz sobie zaleznosc , po nawet minimalnej ingerencji w zawieszenie
     
  11. Miruna82

    Miruna82 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 17
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznan
    A jak nie ma żadnej regulacji pochylenia koła tak jak to jest właśnie w tym modelu opla .
     
  12. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 040
    Docenione treści:
    804
    Miasto:
    WWA
    Jak najbardziej macie rację:D ale tylko wtedy gdy razem z amortyzatorem została zmieniona sprężyna (np. na nową) to wtedy i zmieniła się wysokość kolumny, a co za tym idzie i kąt pochylenia koła, ale jak został zamontowany nowy amortyzator na starą sprężynę to nic się nie zmieniło oprócz charakterystyki tłumienia...:D
     
  13. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 679
    Docenione treści:
    1 717
    Miasto:
    turek
    A poduszka?
     
  14. Miruna82

    Miruna82 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 17
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznan
    Zastanawia mnie to bo właśnie każdy ma rozbieżne koncepcje na ten temat. Może opisze jak wygląda to połączenie amorka w tym polu. Zwrotnica jest połączona sworzniem wahacza od dołu i końcówka drążka kierowniczego. Amortyzator jest przykrecony na dwie śruby do zwrotnicy bez możliwości regulacji kąta pochylenia. Dlatego zastanawia mnie jak może ulec przedstawieniu zbieżność gdy nie ruszamy ani końcówki ani sworznia przykrecamy w to samo miejsce amor do zwrotnicy.
     
  15. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 679
    Docenione treści:
    1 717
    Miasto:
    turek
  16. Miruna82

    Miruna82 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 17
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznan
    Tylko na tyle cię stać. W sumie jaka wiedzą taka odpowiedź
     
  17. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 679
    Docenione treści:
    1 717
    Miasto:
    turek
    :)
     
  18. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 040
    Docenione treści:
    804
    Miasto:
    WWA
    Toomii nie zgodzę się z tobą - dlatego, że zobacz sobie wszystkie auta z regulowaną wysokością zawieszenia (obojętnie czy poduszki powietrzne czy hydro) działają własnie na zasadzie zmiany kąta pochylenia, a jakoś nie ma to strasznego wpływu na zmianę zbieżności- nie mówię tu o jakiś drastycznych wychyleniach:D
     
  19. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 679
    Docenione treści:
    1 717
    Miasto:
    turek
    jak działa pneumatyka czy hydraulika, a jak przestawianie amora na śrubach w zwrotnicy.
     
  20. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 040
    Docenione treści:
    804
    Miasto:
    WWA
    Oczywiście masz rację, tylko, że w tym modelu jest to wartość stała- tj nie ma możliwości jej regulowania:D