1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Apel do mechaników - nie pracujcie na częściach dostarczonych przez klienta

Dyskusja w 'Pogaduszki warsztatowe' rozpoczęta przez użytkownika Misiek, 3-10 16.

  1. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 532
    Docenione treści:
    1 211
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Ostatnio zauważyłem zwiększającą się liczbę osób pytającą o naprawę auta na swoich częściach. Normalnie plaga jakaś.
    Na początku grzecznie odmawiałem starając się tłumaczyć, że idąc do piekarni po chleb nie zabieram ze sobą swojej mąki lub w przypadku gdy dzwonią kobiety porównuję to do fryzjera, że zapewne nie zabierają swojego szamponu z domu ale teraz to już nawet odechciało mi się tłumaczyć jak normalnie 3-4 telefony dziennie typu: "Panie a ile to będzie kosztować? Ja sprawdzam ceny części, podaję cenę po czym tekst - ile części i ile usługa, bo ja mam swoje części...".
    Szanujmy siebie i swoją pracę!
     
    Seb-Sta, Zimoon, MotoFocus.pl oraz 3 innych lubią to.
  2. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 314
    Docenione treści:
    1 276
    Miasto:
    Wysoka
    Ja tam lubię jak klient ma swoje części. Jak nie pasują albo po czasie trzeba dać lepsze to druga kasa za robotę.
    A gwarancja tylko na poprawny montaż... :):p
     
  3. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    3 272
    Docenione treści:
    904
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Ja zazwyczaj mówię,że na części używane i kupione przez klienta nie daję gwarancji.
    Wymiana w/g czasu autodaty razy stawka.
     
  4. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    3 272
    Docenione treści:
    904
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Klauzula sumienia mechanika
     

    Załączone pliki:

    • 6.jpg
      6.jpg
      Rozmiar pliku:
      844,2 KB
      Wyświetleń:
      224
    Marcinglasgow lubi to.
  5. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 204
    Docenione treści:
    331
    Miasto:
    Olsztyn
    U mnie zasada: sam kupujesz sam montujesz .
     
  6. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 815
    Docenione treści:
    420
    Miasto:
    Pajac Kultury
    ja nie mam sumienia i Misiek ma rację!
    Klient przynosi graty które nie pasują i jazda bez trzymanki, a podnośnik zajęty.
    Suzuki SX 1.9DDiS i dwa rodzaje filtrów oleju, klient daje i co?
    Wsiadam w auto i jadę po drugi, bo jak klient pojedzie sobie odmienić?
    2 godziny psu w d...pę, a tylko wymiana oleju...:banghead:
     
  7. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 314
    Docenione treści:
    1 276
    Miasto:
    Wysoka
    Nic prostszego. Na taką okoliczność dzwonię i zalecam szybkie dostarczenie właściwego bo roboczogodziny lecą....
    Można? Można... :D:p
    (Czekam, kawę piję i na forum się udzielam w tym czasie a licznik bije... ) :D:):p
     
    jacek grabowski lubi to.
  8. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 532
    Docenione treści:
    1 211
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    A to dlatego tak dużo piszesz :)
     
    jacek grabowski lubi to.
  9. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    Misiek masz rację zaczynając taki temat. Jak piszesz w końcówce wypowiedzi najgorsze jest to, że siedzisz z klientem żeby mu przedstawić ofertę na wszystko razem a on chwilę myśli i kwituje wszystko tym, że części ma w bagażniku. Rację masz też Bihor. Gwarancja tylko na poprawny montaż. Tylko czasami ten poprawny montaż trzeba udowodnić. Czasami starczy rozmontować i wszystko jasne ale czasami startują sprawy sądowe ciągnące się długo. ☺ Jednak przez to, że ludzie (klienci) siedzą na forach to miejmy nadzieję, że zrozumieją swoje "możliwe" problemy jak dostarczą części w bagażniku. ☺
     
  10. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 025
    Docenione treści:
    1 829
    Miasto:
    Sląsk
    Popieram inicjatywę .... zasada tanio taniej i jeszcze taniej ........... nie w szanujących się warsztatach ...
     
    DrCars lubi to.
  11. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    3 272
    Docenione treści:
    904
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  12. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    Obowiązuje. Na tą chwilę hurtownie starają się wspomóc warsztaty i tym co nie chcą brać fv wypisują jakieś zastępcze asygnaty na kogoś innego. Większe sieci już się w to nie chcą bawić i przestają.
     
    mechanik.k lubi to.
  13. PEPER

    PEPER Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-05 12
    Postów:
    247
    Docenione treści:
    32
    Miasto:
    ŚLĄSK
    Mi to nie przeszkadza, stosuję trzy zasady, niektóre wspomniane już wcześniej (tylko trzeba informować klienta wcześniej):
    - brak gwarancji na usługę
    - jesli części nie pasują i czekam na części liczę tzw. stanowiskowe : Każda rozpoczęta godzina zajętego stanowiska 70,- pln
    - wysoko cenię swoją usługę- nawet bez części opłaca mi się robić.

    A i jescze jedno jak części klienta i mam coś domawiać albo cos nie pasuje i mam po to jechać to kasuję za to bez litości i jeszcze x2
     
    arni_poznań lubi to.
  14. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 815
    Docenione treści:
    420
    Miasto:
    Pajac Kultury
    no ta, a dostawca przywozi taką samą...
     
  15. Kinio73

    Kinio73 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-04 14
    Postów:
    255
    Docenione treści:
    51
    Miasto:
    Stargard
    i tu możesz się żdziwić.To że Ty uprzedzisz klienta to jedno ,a prawo to drugie.Mój kumpel już od roku jest targany po sądach za dwumasę od klienta.
     
    DrCars lubi to.
  16. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 132
    Docenione treści:
    168
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Ale gdyby klienci nie kupowali części to po co sklepy motoryzacyjne? Rozumiem że plagą jest internet i aledrogo (popatrzcie na ceny oleju w sklepie firmowym alegro... ja pismo do Castrola napisałem jak to zobaczyłem), ale nie pozbawiajcie zarobku uczciwych ludzi związanych tak samo z motoryzacją jak my.

    Ja po prostu doliczam te 10-15 % do robocizny przy częściach klienta i już. Jak jego części nie pasują to kupuję osobiście i doliczam podwójną marżę albo jedzie odmieniać i liczę jakże cenny dla nas czas. Powiem więcej: prawie zawsze się to opłaca :p
     
  17. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 314
    Docenione treści:
    1 276
    Miasto:
    Wysoka
    Dostawca czyli właściciel.
    Może i trzy razy wozić jak ma kaprys czy też życzenie na swoich częściach robić.
    Powtarzam: licznik bije... :p
     
  18. koksiu621

    koksiu621 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-08 12
    Postów:
    2 164
    Docenione treści:
    253
    Miasto:
    Kudowa-Zdrój
    Ja biorę części ze sklepu bo mam tajnej niż w hurtowni nie muszę siedzieć szukać i zamawiać dzwonie i mam :) mało mam klientów co przywiozą swoje części
     
  19. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 314
    Docenione treści:
    1 276
    Miasto:
    Wysoka
    Myślę, że są dwa powody dla których klienci przywożą własne części.
    1. Myślą, że kupią te najtańsze to sumaryczny koszt naprawy przez to zmniejszą.
    2.Boją się, że to zakład zamontuje najtańsze części a policzy jak za topowe.
    Jak nie patrzyć "dupa" z obu kombinacji jeśli brak zaufania do mechanika...
     
    jacek grabowski lubi to.
  20. voodo

    voodo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    567
    Docenione treści:
    81
    To może i ja się wtrącę jako ten z "drugiej strony".
    Często kupuję części z racji tego, że przy swoim samochodzie grzebię sam, jeżeli natomiast miałbym dać samochód do mechanika to kupuję części ponieważ nie wiem jakiej jakości zostaną zamontowane i niekoniecznie chodzi o to, że zostanie zawyżona cena części.
    Z drugiej strony zdaję sobie sprawę z tego, że jeżeli dostarczę części do mechanika to nie zostanie mi uwzględniona na nie gwarancja. Mechanik kupujący sam części bierze też na siebie odpowiedzialność za sprawy wynikłe z wadą towaru gdzie czasami koszta podwójnej robocizny bierze na siebie albo mechanik albo producent części. Chociaż tutaj nie wiem jak wygląda procedura reklamacji części przez mechanika ale nie wyobrażam sobie aby ponowne koszta robocizny w tej sytuacji został obciążony klient. Jeżeli natomiast klient dostarczył część to wiadome jest to, że w przypadku wady towaru za podwójną robotę płaci klient.
     
    zurasiaa i DyziekVW lubią to.