1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Astra G II 2003 1.6 TwinPort - Brak napięcia w wtyczce pompy wspomagania

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika toski112, 9-06 19.

  1. toski112

    toski112 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Witam, od dłuższego czasu zmagam sie z zanikami wspomagania, mechanicy proponowali wymianę pompy wspomagania. Wspomaganie zanika co jakiś czas, pompa została wymieniona na 100% sprawną jednak nic się nie zmieniło wspomaganie nadal nie działa. Dziś sam zabrałem się za weryfikację i pomierzyłem napięcia. Alternator podaje prąd w normie, jednak pomiar w wtyczce, do której podpięta jest pompa zadziwił mnie.
    Zgodnie ze zdjęciem od lewej są takie napięcia.
    Lewy pin: 0.00 środek: 14.20 , prawy pin 0.04
    [​IMG]
    Lewy pin to kabel niebiesko - biały i to on z tego co czytałem odpowiada za uruchamianie pompy.
    Czy napięcia w wtyczce są poprawne ? Jak mogę naprawić ten problem?

    Sprawdziłem też kostkę do której wydaje mi się być podpięty akumulator i tu już niebieski kabel ma 14.20
    [​IMG]
     
  2. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 166
    Docenione treści:
    253
    Miasto:
    PLE
    Czyli trzeba jechać do elektryka.

    Skąd pewność że ładowanie jest odpowiednie w momęcie zaniku wspomagania?
     
    XMARIO lubi to.
  3. toski112

    toski112 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Sprawdzałem ładowanie również w czasie, gdy pompa chwilowo pracowała, również mieściło się w normie.
     
  4. gd_1985

    gd_1985 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-02 18
    Postów:
    58
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Radom
    Auto proste jak drut zdjąć osłonę pod silnikiem i sprawdź wiązkę jak coś to mam kpl
     
  5. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    249
    Docenione treści:
    31
    Miasto:
    Katowice
    Sprawdź czy klemy się grzeją.
     
  6. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 166
    Docenione treści:
    253
    Miasto:
    PLE
    Ej coś było z tymi klemami coś kojaże.

    Pochwal się ile masz tego ładowania bo to ma mega ważny wpływ na wspome.
     
    XMARIO lubi to.
  7. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    249
    Docenione treści:
    31
    Miasto:
    Katowice
    W środku klemy sniedzieje przewód efektem jest grzanie się klemy i spadek napięcia.
     
  8. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 217
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    WLKP
    2-KL15,1-informacja o ładowaniu z alternatora,3-diadnoza.
     
  9. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    915
    Docenione treści:
    223
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    A stałego zasilania jeszcze nie powinno być ?
     
  10. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    243
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    Wasilków
    Stale idzie innymi kablami, jeden z bezpiecznika przy lewym błotniku, masa bezpośrednio do klemy
     
  11. toski112

    toski112 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Ładowanie mam pomiędzy 13,9 a 14,45 w zależności od obciążenia. Klemy dziś sprawdzę czy się nie grzeją dam znać. Tylko czy grzejąca się klema nie powodowałaby też innych wariacji w elektryce ?
    a komp pokazuje błąd C1525 - Engine Running Signal (D+) No Signal
     
    Ostatnio edytowano: 10-06 19
  12. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 217
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    WLKP
    Masz jeszcze dwa grube-stały plus i masa.
     
  13. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 166
    Docenione treści:
    253
    Miasto:
    PLE
    Czyli druty w sterowniku silnika poulatywały.
     
    XMARIO lubi to.
  14. toski112

    toski112 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Też o tym myślałem, ewentualnie warto regenerować czy wymieniać na używkę ECU ?
     
  15. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 166
    Docenione treści:
    253
    Miasto:
    PLE
    Regeneracja

    Inaczej lutowanie.
     
  16. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    915
    Docenione treści:
    223
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Nie bardzo kumam ... Co ma sterownik silnika do wspomagania ?
    Żeby wspomaganie działało, ma być stały plus, plus po zapłonie, plus z alternatora i masa. Może być jeszcze przewód do diagnozy, w zależności który rok auta.
     
  17. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    958
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Rzeszów
    Na pewno musi wiedzieć ECU że wzpomaganie jest....czyli trzeba mu zalogowac.Ale tam to jest bo to działało.No ale to leci przez Ustawy.
     
  18. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 609
    Docenione treści:
    2 341
    Miasto:
    Mazowieckie
    Trza by moim zdaniem sprawdzić altka na stole.
     
  19. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 166
    Docenione treści:
    253
    Miasto:
    PLE
    Heh świat sobie nie wyobraża co inżynierowie opla mogą wymyśleć. Kiedyś się borykałem z brakiem kontrolki smarowania na desce. Okazało się że z jakiegoś powodu drut od czujnika szedł do ecu jedną wtyczką by drugą iść na blat. I tu ecu okazało się przerwą. Szybki bypas i dwa lata jak problem nie powrócił. Więc w tym modelu już mnie nic nie zdziwi. Nie zdziwił bym się jak by D+ szedł przez ecu. Na szybko nie mogę znaleźć schematu.
     
  20. toski112

    toski112 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    W sobotę sprawdzę dokładnie ECU, mam tez myśl aby zrobić kabel z alternatora do wtyczki i rozwiązać ten problem chałupniczo.

    Alternator na 100 % sprawny