1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Astra G, Z16XE, szarpanie przy hamowaniu silnikiem

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika michalpiotr, 25-04 18.

  1. michalpiotr

    michalpiotr Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 17
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gliwice
    Witam,


    Proszę o odpowiedzi osoby które miały poniższy problem z silnikiem Z16XE i go rozwiązały. Proszę o nie udzielanie podpowiedzi typu: może to przepustnica, może to EGR, może to cewka, może to …., sprawdź błędy, podglądnij parametry. Problem jest specyficzny i może ktoś go już miał taki przypadek i go rozwiązał.

    Generalnie chodzi o to że szarpie podczas dodawania i odejmowania gazu. W każdym zakresie obrotów i przy każdej temperaturze silnika. To jest generalnie, a teraz szczegółowo (pewnie ma to ze sobą coś wspólnego).

    Zawsze gdy silnik jest zimny i zawsze podczas hamowania silnikiem szarpie, narywa samochodem przy schodzeniu z obrotów, jak obroty są w okolicy 1500. Czasami mniej szarpie, a czasami tak że mało silnik nie wyskoczy. W momencie gdy szarpie, skacze też wskazówka obrotomierza. Na poniższym filmiku przedstawiłem jak to wygląda. Tu akurat mało szarpie, ale widać jak drga ta wskazówka przy schodzeniu z obrotów.


    Filmik: https://drive.google.com/file/d/1uxxQzCcHfQeg9-kC4JF0JRFaWuAcEqCx/view


    Z góry dziękuję za informację osobom które miały ten problem i go rozwiązały.
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 164
    Docenione treści:
    596
    Miasto:
    Szczecin
    Cewka do wymiany.
     
  3. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Stanislaw dobrze gada. Mialem ten problem z tym gruzem. Dopiero wymiana uszczelki pod glowica pomogla wtedy

    Zaczelem od cewki itd itp
     
  4. michalpiotr

    michalpiotr Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 17
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gliwice
    Zarówno cewka jak i uszczelka pod głowicą wymieniona. Wymieniony został cały osprzęt oraz zrobiony remont silnika. Problem trwa już kilka lat, 0 błędów. Dlatego napisałem że proszę osoby które miały objaw pokazany na filmiku.
     
  5. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 164
    Docenione treści:
    596
    Miasto:
    Szczecin
    Bez wizyty w warsztacie raczej nie do rozwiązania.
     
  6. michalpiotr

    michalpiotr Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 17
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gliwice
    W wielu warsztatach już był i u kilku elektryków. Tu potrzeba dobrego diagnosty, którego ja nie znam.
     
  7. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 164
    Docenione treści:
    596
    Miasto:
    Szczecin
    Przed chwilą się przedstawiłem.
     
  8. michalpiotr

    michalpiotr Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 17
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gliwice
    A więc witam. Czy podejmie się Pan diagnostyki mojego samochodu?
     
  9. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A cisnienie paliwa?
     
  10. michalpiotr

    michalpiotr Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 17
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gliwice
    3.8 bara
     
  11. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Sprawdz czujnik wału. Moze jakies opilki ma.
     
  12. michalpiotr

    michalpiotr Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 17
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gliwice
    Wymieniony na oryginał z aso. Wszystkie czujniki wymienione, cewka, przepustnica itp. itd. Została kabelkologia i dobry diagnosta.
     
  13. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Zadajmy sobie pytanie z czego czyta obroty
     
  14. michalpiotr

    michalpiotr Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 17
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gliwice
    Czyta z wału korbowego. U mnie czujnik wału jest w bloku silnika.

    Tu tego nie rozwiążemy. Jak ktoś zna dobrego diagnostę z okolic Śląska to proszę o informację.
     
    Ostatnio edytowano: 26-04 18
  15. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 164
    Docenione treści:
    596
    Miasto:
    Szczecin
    Zastanawia mnie to szarpanie przy hamowaniu silnikiem, to wręcz nieprawdopodobne.
    Ciśnienie sprężania aktualnie ?
     
  16. michalpiotr

    michalpiotr Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 17
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gliwice
    Ciśnienie sprężania po 17 barów na każdym cylindrze. To szarpanie podczas hamowania silnikiem to dawkowanie paliwa. Ogólnie podczas hamowania silnikiem nie odcina mi paliwa, może to coś naprowadzi. Czasami odetnie czasami nie. Szczególnie nie odcina gdy schodzę z bardzo wysokich obrotów. Sterownik musi dostawać jakieś śmieci z któregoś z czujników, stąd podejrzewam kabelkologię. To wahanie obrotów które widać na filmie to podlewanie paliwem.
     
  17. SEBA XX

    SEBA XX Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-12 14
    Postów:
    304
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Puławy
    17? A co to diesel czy co? A jak w czasie szarpania wyglada przepustnica i potencjonometr pedału gazu?
     
  18. michalpiotr

    michalpiotr Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 17
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gliwice
    Z16XE książkowe to 17 barów.
    Pedał gazu na 0 podczas hamowania silnikiem, a przepustnica lekko idzie w górę i zaczyna dawkować paliwo.
    Sterownik dostaje skądś informację że ma zacząć dawkować, co mu się nie zgadza z aktualnym stanem (hamowanie silnikiem) i zaczyna szarpać.
    Tyle zdiagnozowałem.
     
  19. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A moze jak niedrogi kup drugi sterownik i sklonuj
     
  20. michalpiotr

    michalpiotr Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 17
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gliwice
    Sterownik podmieniany

    Jak już wspominałem potrzebny diagnosta, oscyloskop sprawdzanie przebiegów z wszystkich czujników.