1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

astra h 1.9 cdti 150 km 05 rok turbo nie ładuje.

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika tomi4m10, 8-08 18.

  1. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    420
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Trojmiasto
    Witam, auto świeżo po zakupie, więc nie znam historii powstania awarii, widzę, że klapki wirowe zostały już w nim usunięte, oraz prawdopodobnie zaślepiony i wyprogramowany egr, bo wtyczka egr nie podłączona i w opcomie nie ma błędu, dpfu też nie ma. Z zapisanych błędów tylko za małe ciśnienie doładowania. Odpala ładnie, pracuje równo, zero kopcenia, ciśnienie na szynie rzeczywiste zgodne z zadanym, ciśnienie doładowania faktycznie nic prawie nie rusza od wartości 100, auto jedzie jakby w ogóle nie było turbiny, ani z dołu ani u góry, przejrzałem dolot na nieszczelność, podciśnienia też ok, zresztą jakby było coś z podciśnieniami to wg mnie auto nie miało by albo góry albo dołu, ale coś by tam turbina pompowała, chyba nie jestem w błędzie? Rozebrałem przód, łapię za wirnik turbiny, a tam zero luzu w żadnym kierunku, ani mm, jeśli zakręcę palcami to bez większych oporów, może nie kręci się jak bączek, bo jeśli odejmę siłę to od razu się zatrzymuje, ale nie nazwałbym tego jakimś oporem. Więc teraz pytanie: Czy istnieje jakaś możliwość, że to nie turbina jest przyczyną?
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 070
    Docenione treści:
    2 110
    Miasto:
    turek
    N75.
     
  3. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    420
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Trojmiasto
    n 75 wysterowuje tylko vnt, więc jeśli coś z nim jest nie tak objawy będą jak przy zapieczonym vnt, czyli brak ciśnienia z dołu lub z góry? ale w którymś momencie ciśnienie powinno się pojawić?
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 070
    Docenione treści:
    2 110
    Miasto:
    turek
    Nie.
     
  5. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    420
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Trojmiasto
    jakaś metoda, żeby potwierdzić taką diagnozę?
     
  6. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 070
    Docenione treści:
    2 110
    Miasto:
    turek
    Zaciąg sztangę i zobacz czy doładowanie wróci. Lub podmien zawór.
     
    tomi4m10 lubi to.
  7. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 753
    Docenione treści:
    383
    Miasto:
    Pogorzela
    Zobacz czy na turbo idzie jakieś podcisnienie ....
     
    tomi4m10 lubi to.
  8. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 988
    Docenione treści:
    1 552
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Na tym bym się skupił.
     
  9. rostex

    rostex Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-11 15
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Płońsk
    Wysteruj z diagnoskopu solenoid ciśnienia doladowania i obserwuj aktuator przy turbosprezarce.
     
    tomi4m10 lubi to.
  10. Dziobak

    Dziobak Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-07 18
    Postów:
    29
    Docenione treści:
    1
    Egr odlaczony ale czy zamkniety?
     
  11. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    420
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Trojmiasto
    po pierwsze rozsczelnił się zbiorniczek od podciśnienia, i nie było podciśnienia, ktoś tak jeździł dłużej i zawiesiła się vnt ze sztangą w skrajnym górnym, więc nawet gdy zrobiłem bypassa zbiorniczka i czułem podciśnienie palcem, że idzie turbina nie ładowała. pomogło rozruszanie vnt. W późniejszych wersjach i tak wywalili ten zbiorniczek i jest tak jak teraz mam, podciśnienie na zawór bezpośrednio z vacuum.
    Turbina faktycznie bdb stan.
     
    Ostatnio edytowano: 15-08 18
  12. autobi41

    autobi41 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    19
    Jeśli ktoś już "pozbywał się" klap zawirowań to aż dziw, że nie wywalił tego zbiorniczka, trzeba go zdejmować do demontażu kolektora ssącego... Te zbiorniczki pękały i GM ujął to w swoich kampaniach naprawczych.
    Załóż zaślepkę między EGR a kolektor ssący skoro nie masz DPF a zawór jest wyprogramowany.
     
  13. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    420
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Trojmiasto
    nie bylo fabrycznie klap w tym roczniku.
     
  14. autobi41

    autobi41 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    19
    DPFu mogło fabrycznie nie być, to możesz sam stwierdzić patrząc na tabliczkę znamionową zamieszczoną na prawym słupku. Jeśli nie ma tam oznaczenia "0.50" w prostokąciku to DPFu nie było. Możesz także sprawdzić w darmowym dekoderze wyposażenia po numerze VIN.
    Silnik montowany w Oplu, oznaczony jako jednostka Z19DTH ma normę E4, raczej nie ma opcji by GM montował w Astrze/Zafirze/VC czy Signum silnik bez klap wirowych bo nie spełniałby tej normy emisji spalin. Jeśli klap nie ma to oznacza, że ktoś wymienił kolektor na fiatowski...
    Demontaż kolektora i wywalenie klap to czynność prosta jak konstrukcja cepa, nic nie trzeba wyprogramowywać, tylko sama fizyczna zabawa...
     
    tomi4m10 lubi to.