1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Astra H diesel, długi odpał

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika KaoKao, 24-06 20.

  1. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Francja
    Astra H 1.7 cdti 100 koni
    robię auto dla znajomej która skarży się nie że nie może odpalić auta na ciepłym, wiadomo co nasuwa się odrazu na myśl ale nie sądzę aczkolwiek mogę się mylić ale po kolei.
    Problemy jakie zauważyłem ja; zapalając auto zimne czy ciepłe odpał trwa kilka sekund ( ok 3), po przeździe kilkunastu km nie chciał zapalić po ok 15 sekundach kręcenia, za drugim kręceniem załapał po kilku sekundach i później już powtarzalnie odpala po ok 3 sekundach, znajoma mówiła że jak ona po pełnej rozgrzewce nie mogła go odpalić to musiała odczekać od pół do półtorej godziny zanim odpalił, dla mnie jak narazie się tak nie zdarzyło. Problem był z ładowaniem bo na altku bezpośrednio było 14.3 ale na klemę już dochodziło 13,4, na probę narazie dołożyłem drugi kabel i teraz na klemie jest 14.1 ale nie nic się nie zmieniło w związku z problemem
    Akumulator jest nowy
    Rozrusznik też niedawno wymieniony

    Błędów brak poza jednym P0621
    Przeglądałem korekty i inne parametry i według mnie ok ale ja nie jestem super rozwinięty w diagnostyce dlatego mam prośbę do was, na co zwrócić uwagę.

    Pytanie odnośnie CPW, przy tym długim odpale liczy obroty normalnie więc czy można go 100% wykluczyć? skoro na komie nie na sladów jego niedowładu?
     
  2. Iredo

    Iredo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    101
    Docenione treści:
    12
    Zobacz jak wstaje ciśnienie na listwie.
    Może pompa już słaba albo wtryski puszczają.
    Najlepiej zrobić wykres podczas opalania.
     
  3. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    69
    Miasto:
    Katowice
    Sprawdź, dpf jak jest.
     
  4. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Francja
    Depa nie ma ale też o kacie pomyślałem bo jakoś u niego z mocą tak marnie, tylko nie wiem czy to tak ma być czy tylko moje wrażenie że jej nima.
    Zrobię jeszcze wykres z wyszczególnionym: ciśnieniem na rampie, bieżącą dawką i coś tam jeszcze w porównaniu na silnym i max rozgrzanym.

    Jeszcze przez myśl mi przeszło czy ma EGR jakieś wpływy na to.
     
  5. Vicia

    Vicia Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    26-12 18
    Postów:
    1 760
    Docenione treści:
    413
    Miasto:
    Centrum Kraju
    Egr tez moze mieć ale nie musi
    Odłącz mu kat i zrób odpał.kiedys tu byl taki przypadek ze katek był zapchany i pomogło.
    p s
    znajoma ładna:D???
     
  6. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Francja
    No ładna ładna dlatego staram się pomóc hyhy
     
  7. Mati90

    Mati90 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-05 20
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Warszawa
    Oj to też bym pomagał
     
  8. kamilllo

    kamilllo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-02 16
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    stalowa wola
    ten sam problem miałem ostatnio i też u znajomej...he,,,he.Pytanie,jaki masz system wtrysku?Bosch,czy denso?Ja mialem bosch,całkowicie przestał palić,bez żadnych błędów itp,,,wymieniłem reg,ciśn.na pompie i niby pali i jedzie,moc ma sporą jak na 1,7 100km.ale pali też raczej ciężkawo,tak 2,,,,3 sek ale regularnie i za każdym razem.Auto oddałem i narazie nie ma powrotu.Pozdrawiam.
     
  9. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Francja
    Denso, regulatora nie podejrzewam a znam ten temat dobrze, raczej nie spotkałem się aby regulator nie dawał objawów, zawsze jest gaśniecie, falowanie obrotów lub falowanie szarpanie przy stałej prędkości a tutaj totalnie żadnych innych objawów poza obniżona mocą i kilkusekundowy odpał. Dziś myślałem o wyjeciu kąta ale on jest odrazu pod turbo więc narazie dałem sobie z nim spokój. Narazie odpala, nawet na ciepłym więc nie wiem co dalej, jedynie mnie zastanawia jedna rzecz, wymagane ciśnienie na rampie jest 24 bary a czasami schodzi do 23,5.... Raczej norma czy nie powinno bezdyskusyjnie schodzić poniżej 24
     
  10. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Francja
    No więc tak, auto oddałem na razie, ciężko to stwierdzić co z nim nie tak bo auto ma problemy z odpalaniem dopiero jak przejedziesz z 50 i więcej km, jak mniej to odpala, co prawda z kilkusekundowym zapłonem ale odpala, jak narazie nie mam pomysłu
     
  11. BigKop

    BigKop Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-06 20
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Tysiące powodów...miałem tak też z dieslem, okazała się banałka: przewód zasilający zaciągał powietrze. Kiedy komora silnika się rozgrzała, rurka miękła i pss....pss...Jeżeli przed pompą przewód jest przeźroczysty - spojrzeć, czy idzie paliwo, czy bąbel na długości albo pianka. Taki przegląd nic nie kosztuje.
     
  12. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Francja
    Ok w teorii masz rację ale problem jest im bardziej auto jest nagrzane. Jak jest zimne to pali spoko więc to sprzecznosc zapowietrzonego układu
     
  13. BigKop

    BigKop Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-06 20
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Nie powiedziałem, że u Kolegi występuje ten problem, tylko taki był u mnie. Po drugie - napisałem o swoim przeźroczystym przewodzie - jak się nagrzał, to rozszerzył na króćcu i puszczał powietrze. Jak było zimno - obkurczał się na króćcu i uszczelniał. Na zimno było ok, jak moje pierdzikółko rozgrzało przewód - d...a. I tyle.
     
  14. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 779
    Docenione treści:
    2 101
    Miasto:
    Olsztyn
    Test przelewowy wtryskiwaczy zrób.
     
  15. BigKop

    BigKop Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-06 20
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Dzięki za podpowiedź. U mnie problem dawno zniknął....
     
  16. Ja3ol90

    Ja3ol90 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-07 17
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdansk
    A sprawdzałeś taki banał jak czujnik położenia walka rozrzadu/walu? Często gęsto jak auto nabierze temperatury przestaje odczytywać. I w jednych autach po dłuższym kręceniu odczyta synchronizację z drugiego czujnika, a w innym nie odpali w ogóle.
    Na ciepłym jak nie będzie chciał odpalić, podłącz kompa i odczytaj dane z czujników.
     
  17. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    60
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Francja
    Napisałem pierwszym poście że czujniki działaja prawidłowo, cały czas liczą obroty.