• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Astra H Z19DTH nie ładuje na zimnym

lukaszgrb

Gaduła
Dołączył
30.10.2015
Postów
89
Punktów
3
Wiek
28
Miasto
Białystok
WWW
www.francuskie.pl
Witam Wszystkich !

Posiadam taki problem z autem jakim jest Opel Astra H 1.9 CDTI Z19DTH 2010.07 ( alternator Bosch 140A )a mianowicie auto nie ładuje na zimnym silniku . Konkretniej to pewnego dnia w aucie zapaliła się kontrolka ładowania , sprawdzone ładowanie na zaciskach aku i altka efekt ładowania brak . Następnie oddano alternator do regeneracji .
Regeneracja na 100% obejmowała regulator napięcia wymieniony na Bosch OE i sprzęgło alternatora prawdopodobnie AS albo jakiś Noname co do komutatora czy reszty nie wiem ,aczkolwiek komutator wygląda bynajmniej jak nowy i cała reszta też. Dodam że altek skończył się przed mrozami ,zanim wrócił z regeneracji z braku czasu został założony itd. minął dwa tygodnie bądź tydzień po regeneracji . Od czasu założenia non stop wraca ten sam problem , ładowanie pojawia się razem ze wzrostem temperatury silnika po odpaleniu jest jego praktycznie brak , ze wzrostem temperatury rośnie lub gdy trzymamy dłuższy czas na zadanych obrotach czyli np 2 minuty na 2000 obr. powolutku rośnie ale też nie zawsze . Jednorazowe wciśnięcie gazu raczej nie zmienia nic . Jadąc w trasie ponieważ zaryzykowałem taką wykonać , ładowanie jest wzorowe ,nie spada nie szaleje pod obciążeniem czy bez jest ok , potrafi za wariować na postoju ale raczej nie aż do momentu żeby nie mieć ładowania albo co najwyżej na chwilę . W aucie są sprawdzone dwa przewody sygnałowe styki we wtyczce sygnałowej altka , piny w sterowniku silnika i we wtyczkach sterownika ,masy ,plusy wszystko jest w najlepszym porządku żadnej śniedzi ,żadnych luźnych przewodów nic się nie grzeje ani altek ani masy , ani plusy no dosłownie nic . Różnice przy pomiarach na klemach aku i altka są od 00,05 do 00,20 na korzyść alternatora z tym że raczej najwyższa wartość jest tylko na mrozie od razu po odpaleniu auta . Moje wnioski ... moje wnioski są takie że niektórzy sugerują zimne luty w sterowniku silnika bądź uszkodzenie sterownika silnika aczkolwiek dodam że to by były jedyny problem z tym sterownikiem ponieważ auto nie ma żadnych innych problemów . W momencie odłączenia wtyczki sygnałowej alternatora od razu zapala się kontrolka na zegarach i błędy w sterowniku na field F i field L czyli piny regulatora ... Dodam ze w momencie kiedy właśnie nie ma ładowania w aucie kontrolka ładowania się nie zapala jak np. jest 11V z groszami . Szaleje tylko dmuchawa w kabinie bo system jest tak stworzony że jeśli spada ładowanie poniżej jakiejś wartości podwyższa obroty silnika i odłącza obciążenia czyli np. dmuchawę nawiewu . Kolejnym tropem jest sprzęgiełko alternatora , ponieważ znalazłem temat człowieka który Miał praktycznie identyczne objawy że wraz z temperaturą rosło ładowanie ,że na mrozach nie spinało jak trzeba sprzęgiełko w alternatorze . Post napisałem bo nie chcę bez powodu otwierać sterownika ani kolejny raz wyciągać alternatora z auta co jest w konkretnym modelu dość kłopotliwe ... Wyciągany był z 3 razy i sprawdzany w firmie która go zregenerowała na maszynie ... rzekomo wszystko jest na 1000% ok , Sam osobiście podmieniałem regulator napięcia na inny i ta sama historia .
 
Ostatnia edycja:

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
1930
Punktów
395
Wiek
37
Miasto
PLE
Jeszcze nigdy mnie nie pokusiło żeby sprzęgiełko zakładać kiepskiej firmy.
Automatyczne połączenie postów:

Najbardziej obciążony element altka a miliony nie kosztuje.
 

lukaszgrb

Gaduła
Dołączył
30.10.2015
Postów
89
Punktów
3
Wiek
28
Miasto
Białystok
WWW
www.francuskie.pl
Kolego akurat w tym aucie dobre sprzęgiełko to koszt około 300 zł plus minus bo robi Je Bosch INA Dayco w IC po rabacie 749 zł XD . Co lepsze jeśli chodzi o Moją osobę to firma regenerująca zrobiła to bez pytania Mnie o zdanie ... Zmienili na takie które uważali za słuszne , szukam trochę tylko związku że zakładają altek z kółkiem na maszynę i jest dobrze a na aucie zimą na zimnym silniku byłoby źle ...
 

rajson

Uczestnik
Dołączył
4.06.2018
Postów
36
Punktów
11
Wiek
32
Miasto
Łódzkie
Miałem podobnie tylko w VW golfie 4. Nowe sprzęgiełko okazało się wadliwe. Koniec, końców założyłem cały inny używany alternator. Po pół roku doszedłem w końcu że winne było nowe chińskie sprzęgiełko.
 

lukaszgrb

Gaduła
Dołączył
30.10.2015
Postów
89
Punktów
3
Wiek
28
Miasto
Białystok
WWW
www.francuskie.pl
Miałem podobnie tylko w VW golfie 4. Nowe sprzęgiełko okazało się wadliwe. Koniec, końców założyłem cały inny używany alternator. Po pół roku doszedłem w końcu że winne było nowe chińskie sprzęgiełko.
Mógłbyś napisać więc o okolicznościach w jakich się dział Twój problem z ładowaniem ?
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
1930
Punktów
395
Wiek
37
Miasto
PLE
Kolego akurat w tym aucie dobre sprzęgiełko to koszt około 300 zł plus minus bo robi Je Bosch INA Dayco w IC po rabacie 749 zł XD . Co lepsze jeśli chodzi o Moją osobę to firma regenerująca zrobiła to bez pytania Mnie o zdanie ... Zmienili na takie które uważali za słuszne , szukam trochę tylko związku że zakładają altek z kółkiem na maszynę i jest dobrze a na aucie zimą na zimnym silniku byłoby źle ...
Daj nr altka aż sprawdzę cenę tego sprzęgiełka bo niedowierzam.
 

lukaszgrb

Gaduła
Dołączył
30.10.2015
Postów
89
Punktów
3
Wiek
28
Miasto
Białystok
WWW
www.francuskie.pl
Oczywiście rabaty Mamy różne w Ic ale Myślę że nie będzie to rozbieżność w postaci set złotych jak również nie sądzę żeby różnice w setkach były pomiędzy konkurencją ... Cena Dayco to abstrakcja być może stara dostawa czy coś takiego ...
 

Załączniki

  • Sprzęgiełka.png
    Sprzęgiełka.png
    387,8 KB · Wyświetleń: 23

rajson

Uczestnik
Dołączył
4.06.2018
Postów
36
Punktów
11
Wiek
32
Miasto
Łódzkie
Mój problem z ładowaniem był taki że alternator był już wyeksploatowany, zaczęło się od tego że w krótkim czasie padł drugi raz napinacz paska. Trop poszedł na sprzęgiełko. Wymieniłem sprzęgiełko i regulator napięcia bo w VW jest razem ze szczotkami i zaczęły się dziać cuda z ladowaniem- ładowanie na wyższych obrotach ginęło. Byłem pewny że wszystko jest nowe i zrobione dobrze. Miałem stary ale sprawny alternator i problem ustał. Później przełożyłem do innego latka szczotki i było ok. Stąd stwierdziłem że winne było sprzęgiełko
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
1930
Punktów
395
Wiek
37
Miasto
PLE
Oczywiście rabaty Mamy różne w Ic ale Myślę że nie będzie to rozbieżność w postaci set złotych jak również nie sądzę żeby różnice w setkach były pomiędzy konkurencją ... Cena Dayco to abstrakcja być może stara dostawa czy coś takiego ...
Posrało ich? Kurde do innych sprzedają po 120 a tu kwota w uj.
 

lukaszgrb

Gaduła
Dołączył
30.10.2015
Postów
89
Punktów
3
Wiek
28
Miasto
Białystok
WWW
www.francuskie.pl
Taki Altek jak to w motoryzacyjnym życiu ,jedne części są śmiesznie tanie inne przeraźliwie drogie ... Gdybym został zapytany jakie sprzęgiełko zamontować do Mojego alternatora to bym i tak wybrał to co na I montaż lub coś poprostu z wyższej półki ... aczkolwiek takiego wyboru nie Miałem , na maszynie alternator ponoć działa idealnie w samochodzie na zimnym silniku niestety nie ... I tak brakuje Mi pomysłów...
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5476
Punktów
1474
Wiek
30
Miasto
Kaczory
To, że skoro masz cały altek dobry, a kólko gówniatej firmy i bujasz sie z tematem już jakiś czas to może warto warto te kółko zmienić na dobre. Tym bardziej, że nie kosztuje nie wiadomo ile.
 

lukaszgrb

Gaduła
Dołączył
30.10.2015
Postów
89
Punktów
3
Wiek
28
Miasto
Białystok
WWW
www.francuskie.pl
Hehe :) Jest jeszcze sterownik silnika poza tym Jestem mocno daleki od wymiany części od tak poprostu . Założyłem ten temat po to żeby ktoś mądrzejszy napisał czy taka sytuacja w przypadku sprzęgiełka alternatora jest możliwa . Czy jest możliwe że na maszynie jest ok a w rzeczywistości klops . Poza tym jest jeszcze sterownik silnika na temat którego też chętnie usłyszę czy ktoś spotkał się z tego typu objawami . Dodam że regulator drugi dostałem na test od firmy która go regenerowała ...
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5476
Punktów
1474
Wiek
30
Miasto
Kaczory
Nie da rady zapiąć żarówki na wzbudzenie i zrobić test run?
 

lukaszgrb

Gaduła
Dołączył
30.10.2015
Postów
89
Punktów
3
Wiek
28
Miasto
Białystok
WWW
www.francuskie.pl
Da radę , tylko czas na pracę przy własnym samochodzie Mam bardzo wąsko wydzielony i postanowiłem napisać post bo może ktoś Miał podobny przypadek ...
 
Do góry Bottom