mariusz_wierz
Początkujący
- Dołączył
- 20.11.2024
- Postów
- 21
- Punktów
- 0
Panowie,
Audi 2,0TDI CGLB, przebieg 174000 (potwierdzony przez ASO) - ubywa sporo oleju - 1 litr na mniej niż 1000 km. Żadnych wycieków na zewnątrz. Wydech czyściutki, jak nowy - zapewne za sprawą filtra DPF, jednak olej musi być z jakiegoś powodu spalany. Podejrzewam niesprawną odmę i przymierzam się do wymiany całej pokrywy zaworów, z którą jest ona zintegrowana - wymiana samej membrany nic nie dała, gumowa rura dochodząca do turbiny jest w środku w oleju, na dole stoi mała kałuża oleju. Załączam zdjęcia. Proszę o potwierdzenie czy moja diagnoza jest trafna? Oleju tam chyba nie powinno być, na pewno nie tyle. Będę wdzięczny za pomoc, żeby nie władować się w niepotrzebne koszty...
Zdjęcie nr 1 - rura od strony filtra powietrza
Zdjęcie nr 2 i 3 - rura od strony turbiny, nieco wyżej wchodzi w nią rurka od odmy, jak widać na dole stoi kałuża oleju
Audi 2,0TDI CGLB, przebieg 174000 (potwierdzony przez ASO) - ubywa sporo oleju - 1 litr na mniej niż 1000 km. Żadnych wycieków na zewnątrz. Wydech czyściutki, jak nowy - zapewne za sprawą filtra DPF, jednak olej musi być z jakiegoś powodu spalany. Podejrzewam niesprawną odmę i przymierzam się do wymiany całej pokrywy zaworów, z którą jest ona zintegrowana - wymiana samej membrany nic nie dała, gumowa rura dochodząca do turbiny jest w środku w oleju, na dole stoi mała kałuża oleju. Załączam zdjęcia. Proszę o potwierdzenie czy moja diagnoza jest trafna? Oleju tam chyba nie powinno być, na pewno nie tyle. Będę wdzięczny za pomoc, żeby nie władować się w niepotrzebne koszty...
Zdjęcie nr 1 - rura od strony filtra powietrza
Zdjęcie nr 2 i 3 - rura od strony turbiny, nieco wyżej wchodzi w nią rurka od odmy, jak widać na dole stoi kałuża oleju