1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi 4.2 TDI BVN 326KM ustawienie rozrządu - kontrola

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika diagnostawawa, 12-03 18.

  1. diagnostawawa

    diagnostawawa Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Warszawa
    Witajcie, mam tutaj klienta z A8 D3 4.2 Tdi

    Silnik nie odpala, wywala bład czujnika wału i wałka rozrządu - sygnał niezrozumiały czy jakoś tak.
    Czy jest możliwość sprawdzenia ustawienia rozrządu bez zwalania skrzyni ? w pokrywach wałków w lewej i prawej głowicy są korki wyglądające jak miejsce do kontroli ustawienia wałków. na plaku nie rusza. podczas kręcenia silnik jakby chciał "odbić pod obroty"

    zmierzę jeszcze kompresję ale głównie interesuje mnie sprawdzenie ustawienia rozrządu
     
  2. diagnostawawa

    diagnostawawa Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Warszawa
    Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, a wątpię aby Audi skonstruowało silnik bez możliwości sprawdzenia ust. rozrządu .
    Wkręcając blokadę w miskę olejową, w otworach w pokrywach wałków widzę "miejsca" na blokady przesunięte o 1-2 ogniwa.
    W samochodzie który mam na serwisie istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo przestawienia rozrządu. Sprężanie jakie zmierzyłem, jest na poziomie 13-16bar więc stanowczo za niskie. tylko teraz zastanawiam się czy jest to spowodowane przestawieniem rozrządu czy pogięciem zaworów. ale znowu jakby zawory były pogięte to nie pokazało by sprężania.
     

    Załączone pliki:

  3. Arnie67

    Arnie67 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-01 17
    Postów:
    321
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Świdnica
    Chcę Tobie pomóc, walczę czesto z tymi motorami jego konstrukcja jest dziwaczna tak jakby były dwa silniki masz dwa ECU dwie regenklapy. Chcąc go czytać musisz się przelaczac pomiedzy ECU1/2 sterownik świec mają wspólny. Cztery łańcuchy rozrzadu i jeden pasek napedu pompy wysokiego cisnienia. Chcąc dobrze zweryfikowac to wyrwij motor, jeden masz niby przestawiony a reszta? Nie dosiegniesz żeby sprawdzić.
     
  4. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    605
    Docenione treści:
    61
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    hmmm.....
     

    Załączone pliki:

  5. diagnostawawa

    diagnostawawa Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Warszawa
    Schemat rozrzadu mam. Chodzi mi o potwierdzenie mojej teorii dot sprawdzenia rozrządu bez demontażu skrzyni.
    arnie67 zwalac od razu głowice czy ustawić rozrzad i próbować odplic ?? Wyjąć cały zespół napędowy to nie problem
     
  6. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    605
    Docenione treści:
    61
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    a nie wyrzucalby bledu synchronizacji ?
     
  7. diagnostawawa

    diagnostawawa Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Warszawa
    Właśnie wywala błąd czujnika wału i walka ( nieprawidłowy sygnał) czy jako tak.
     
  8. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 497
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Pogorzela
    I to jest diagnoza?
     
    Auto.Klinika i komar200 lubią to.
  9. komar200

    komar200 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 335
    Docenione treści:
    208
    Miasto:
    grudziadz
    Auto samo odmówiło posłuszeństwa ? Co było robione.
     
  10. diagnostawawa

    diagnostawawa Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Warszawa
    300000 km przebiegu. Auto stało u blachrza, ok 2 tygodnie. Przyjechało o własnych siłach bez problemu. Po naprawie chcieli odpalić i mówią że coś zaterkotalo i nie odpala. Z tego co widzę to czujnik wału i walka jest nowy

    Nawet na plaku nie chce odpalić. Nawet nie zalapuje. Kompresja ok 12-16 też jest sporo za miska

    Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
    Part No SW: 4E1 910 409 B HW: 4E1 907 409 A
    Component: 4.2L V8TDI A000AGMŞ0010
    Revision: --H04--- Serial number: AUX3Z0FD112858
    Coding: 0011773
    Shop #: WSC 02313 785 00200
    VCID: 234589A9E2046B5AF4-8076

    3 Faults Found:
    005495 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
    P1577 - 001 - Open Circuit
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100001
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 179144 km
    Time Indication: 0
    Date: 2018.03.06
    Time: 00:05:01

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Torque: 3.9 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Voltage: 11.70 V
    Bin. Bits: 0
    Bin. Bits: 0
    Bin. Bits: 0

    005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
    P161A - 001 - Open Circuit
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100001
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 179144 km
    Time Indication: 0
    Date: 2018.03.06
    Time: 00:05:10

    Freeze Frame:
    RPM: 126 /min
    Torque: 27.3 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Duty Cycle: 0.4 %
    Voltage: 9.50 V
    Duty Cycle: 17.8 %
    Temperature: 0.9°C

    000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
    P0341 - 001 - Implausible Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01110001
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 8
    Reset counter: 255
    Mileage: 179144 km
    Time Indication: 0
    Date: 2018.03.06
    Time: 00:05:12

    Freeze Frame:
    RPM: 84 /min
    Torque: 27.3 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    (no units): 32.0
    Voltage: 9.50 V
    (no units): 484.4
    (no units): 557.2

    Readiness: 0 0 0 1 1
     
    Ostatnio edytowano: 12-03 18
  11. komar200

    komar200 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 335
    Docenione treści:
    208
    Miasto:
    grudziadz
    To nie kombinuj tylko wywalaj motor wtedy sprawdzisz jak należy , robiłes taki silnik ? Czy bedziesz uczył sie na tym.
     
  12. diagnostawawa

    diagnostawawa Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Warszawa
    dokładnie tego modelu nie robiłem ale damy radę. głównie mnie zastanawia czy otwory, które pokazałem na zdjęciach, nie służą czasem do kontroli ustawienia rozrządu ?
     
  13. slawek1

    slawek1 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-01 12
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    54
    Miasto:
    Świdnica
    Nie służą do sprawdzenia rozrządu. Użyj dedykowanych blokad. Z racji na przebieg jak dla mnie mozesz rwać motor i naprawiać głowice.Rozrzaf specyficzny. Zastanów sie czy na pewno stać Cie na takie eksperymenty bo wnioskując z Twoich pytań błądzisz we mgle.
     
  14. diagnostawawa

    diagnostawawa Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Warszawa
    Nie bladze, zastanawiam się tylko czy inżynierowie audi nie wpadli czasem na pomysl aby zrobić otwory do szybkiej weryfikacji ustawienia rozrządu. Tyle w temacie.
     
  15. Arnie67

    Arnie67 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-01 17
    Postów:
    321
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Świdnica
    Wszystko wskazuje na przeskoczony łańcuch przy prawych cylindrach. Wyjąć koniecznie motor ustawiać starannie na blokady i kompresję można sprawdzać na wyjetym. Jezeli remont to zastanawiam się zawsze nad ekonomicznym uzasadnieniem bo graty rozrzadu to ok. 5 tysiecy tam jak zapewne wiesz koła zebate też należy wymienić. Do tego robota ok. 4 klocki a to może klienta przerosnac. No a może dojść zabawa z pierscieniami to nie 1.9 TDI nie żeby było trudno ale pracy dużo i manele drogie.
     
  16. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 903
    Docenione treści:
    540
    Miasto:
    Szczecin
    Temat chyba Ciebie przerasta, weź coś prostego .
     
  17. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Zielona Góra
    Można to sprawdzić bez wyciągania silnika lub skrzyni, tylko trzeba mieć blokady.


    Wymontowanie łańcuchów rozrządu z wałków rozrządu
    [​IMG] Wskazówka
    t Aby wymontować głowicę silnika wystarczy zdjąć łańcuchy rozrządu tylko z wałków rozrządu. Łańcuchy pozostają na silniku; skrzynia biegów nie będzie odłączona od silnika.

    t Również w przypadku gdy prace odbywają się tylko przy jednej z głowic silnika, należy przestrzegać podanych procedur, gdyż następnie należy ustawić fazy rozrządu na obu głowicach silnika.

    Czyli, zakładasz blokadę w blok silnika, bebeszysz tył głowic i patrzysz czy wchodzą blokady w koła wałków.

    Jeżeli coś jest nie halo ... to silnik out i zaczyna się zabawa :D
     
  18. Arnie67

    Arnie67 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-01 17
    Postów:
    321
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Świdnica
    Pierdu pierdu a jak oceni stan kół zębatych na dole? Kondycję lancuszkow? Skąd Tyś się urwał?
     
  19. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Zielona Góra
    A kto pisze o sprawdzebiu stanu kół ?
    Pytanie bylo konkretne, sprawdzenie ewentualnego przeskoczonego rozrzadu. Tym sposobem jest to w stanie zrobic.

    Czytanie ze zrozumienem, emocje na bok i bedzie dobrze :)
     
  20. komar200

    komar200 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 335
    Docenione treści:
    208
    Miasto:
    grudziadz
    Ja pie......ole albo wywali motor i zrobi to pożądnie, albo niech się za to nie zabiera co to ku....wa 1.6 abu.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. labels 4e1 910 409 a