1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi 80 B4 1,9TDI na pierburgu-kłopot z kopceniem-opis i filmy

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika DanielsD, 8-09 13.

  1. DanielsD

    DanielsD Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Puławy-Dęblin
    Witam,
    przebieg licznikowy 280, ale widać na oko ze ponad ok co najmniej 350tys. Dymi, myślałem że turbo ale to suche z przodu i z tyłu, luz malenki na turbawce w normie i pompuje jak trzeba.
    Uszczelniacze zrobiłem. Teraz troszkę mniej kopci, ale duuuzo. Na zimnym brak kopcenia. Zaczyna się po paru minutach pracy silnika. Jak jadę ze stałymi obrotami, przyspieszam, hamuje silnikiem czy to na ciepłym, czy na zimnym dymu nie ma (sprawdzałem jeżdząc w nocy, w światłach auta za mną byłoby widac). Problem zaczyna się jak popracuje chwilę na wolnych, już zaczyna puszczać znaki dymne, a jak ruszam to... jak na filmie, im ostrzej w gaz tym więcdej dymu. Inne objawy poza dymem to:
    -spaliny smierdzą ropą - nie olejem
    -jedzie całkiem żwawo do 140km/h, czasem 130, czasem 150 potem dół i jak odpuszcze gaz to jedzie czasem dalej ale nie zawsze
    -kąt wtrysku i dawka zwiększone (narazie nie ruszam bo grom wie co się stanie)
    -płynu w oleju nie widać, oleju w płynie też nie, ogólnie płyn taki rudy rdzawy kolor ma po dolaniu różowego po jakimś też
    -jestem po wymianie uszczelniaczy jakieś 500-600 km i oleju jak wlałem tak raczej nie ubyło, co rano sprawdzam.
    -sprężanie na cylindrach mierzone, o ile pamiętam po 29, tylko na trzecim 25. W każdym razie na tym trzecim niższe o 4. Przy badaniu nie byłem. - mech powiedział że normalne.
    I raczej nie związane z tematem dymienia
    -termostat jest chyba otwarty non stop, bo temp 60st. czasem drgnie więcej i grzeją się oba węże na raz, dolny trochę później
    Proszę o porady co sprawdzić krok po kroku, ewentualnie o polecenie kogoś z forum w okolkicach do 100 od Puław lub Białej Podlaskiej. Diagnoza musi być 100% bo jeszcze mam masę rzeczy do ogarniecia w zetorze a budzet mam ograniczony. Teraz filmy:
    1. Na zimnym:

    2. na ciepłym:

    3. w trakcie jazdy:

    Dziś zrobionłem już:
    kąt wtrysku juz ok
    dawki wtrysku ustawione prawie jak fabrycznie
    korekcja w porządku
    EGR zaślepiony już był
    turbina sucha z przodu i z tyłu ładuje jak trzeba
    na pewnych wtryskach jest to samo
    dolot obejrzany i poprawiony
    odma była wypięta coś tam dmucha lekko ale olejem nie napluła.
    Praktycznie nic się nie zmieniło. Poza prędkością max - teraz ciągnie do 170-180km/h
    Osprzęt sprawny na sto procent i skalibrowany jak trzeba. Dolot sprawdzony szczelny.
    Uszczelniacze wymieniane.
    Objawy takie dymi na szaro niebiesko ale tylko na wolnych i w dolnej partii obrotów. Potem już mniej aż przestaje. Nie dymi w trakcie jazdy dopóki nie popracuje na wolnych. Auto teraz jedzie jak trzeba do 170-180km/h. Postój po chwili dymi ruszanie dymi potem przestaje. Spaliny zapach jakby normalny napewno nie olejowy bardziej niedopalona ropa. Panowie co obstawiacie? Wosprzecie wszystko ok, raczej cos w silniku, ale co bo osiwieje..RATUNKU
     
    Ostatnio edytowano: 8-09 13
  2. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    620
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Co ja bym zrobił?Sprawdził ciśnienie sprężania(próba olejowa),od tego bym zaczął.
     
  3. DanielsD

    DanielsD Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Puławy-Dęblin
    Tak te zrobię, tylko tym razem uprę się żeby było to zrobione przy mnie. I na wszystkich cylindrach bo 3-ci na pewno nie był sprawdzany poczułem przy wyciąganiu wtrysków, wsystkie wyszły a trzeci aż musiałem ściągacza użyć.
     
  4. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    620
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Wtedy sprawdzisz sobie też szczelność uszczelniaczy zaworowych,to zawsze trzeba uczynić gdy człowiek już sam głupieje co może być przyczyną kłopotów.
     
  5. ene

    ene Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-07 13
    Postów:
    157
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    okolice Siedlec
    Zależy jak badali ciśnienie sprężania- może przez otwory świec sprawdzali. A próbą olejową to sprawdzi szczelność gniazd zaworowych(zaworów) czyli głowicy pod kątem sprężania(nie uszczelniaczy zaworowych), poza tym skoro zalatują spaliny ON to co do tego mają uszczelniacze zaworów??
    Jak zapala? Może przyspieszacz kąta wtrysku w pompie do sprawdzenia.
     
  6. DanielsD

    DanielsD Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Puławy-Dęblin
    Pali ładnie, tzn paliła... teraz muszę zakrecic 2-3razy bo cofa paliwo z pompy przez nieszczelność przy filtrze ale to nie kłopot. Kąt wtrysku po ustawieniu na właściwy logowany przez klikanaście km od zimnego do ciepłego i jest ok.
     
  7. DanielsD

    DanielsD Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Puławy-Dęblin
    Pojawił się nowy objaw, kontrolka smarowania gaśnie z 2-5sekundowym opóźnieniem. Wydaje się wskazówka jednoznaczna, ciśnienie oleju niskie... pytanie pierścienie czy prowadnice-zawory nie trzymają ciśnienia? Dobrze myślę? To już powinna rozwiązać próba olejowa. Jeżeli ciśnienie znacząco się zmieni pierścienie, jeeli nie-góra. Dobrze dumam?
     
  8. ene

    ene Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-07 13
    Postów:
    157
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    okolice Siedlec
    Dobrze dumasz z próbą-mam nadzieję że wiesz o co chodzi z tą próbą. A cienienie oleju trzeba było by sprawdzić zegarem- wtedy można być pewnym.
    ''Wydaje się wskazówka jednoznaczna, ciśnienie oleju niskie... pytanie pierścienie czy prowadnice-zawory nie trzymają ciśnienia?''
    O które ciśnienie Ci chodzi?
     
  9. DanielsD

    DanielsD Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Puławy-Dęblin
    gasnąca z duym opoznieniem kontroklka smarowania = niskie cisnienie oleju a to wynika z prowadnic lub pierscieni zgarniajacych?
     
  10. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 603
    Docenione treści:
    1 582
    Miasto:
    PZ
    może by tak zmierzyć ciśnienie oleju zanim rozbierzesz silnik
     
  11. ene

    ene Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-07 13
    Postów:
    157
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    okolice Siedlec
    Kolego poczytaj tutaj - podstawy !!!
    http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm
    I jak zrozumiesz tamto będziesz wiedział w którym kierunku iść dalej w sprawie kontrolki.
     
  12. DanielsD

    DanielsD Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Puławy-Dęblin
    Ciśnienie oleju w porządku. Okazał się wadliwy czujnik. Na pomiarze składu spalin wychodi ewidentnie, że auto kopci niedopaloną ropą duża ilość węglowodorów- dobrze interpretuję. Jeżeli ma ciśnienie spreżania właściwe dawki temperature i kąt w normie co może być tego przyczyną?
     
  13. ene

    ene Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-07 13
    Postów:
    157
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    okolice Siedlec
    ''Jeżeli ma ciśnienie spreżania właściwe dawki temperature i kąt w normie co może być tego przyczyną?''
    Ale to już sprawdzone?
     
  14. DanielsD

    DanielsD Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Puławy-Dęblin
  15. Paawel

    Paawel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-09 13
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    32
    Ubywa oleju ?
     
  16. DanielsD

    DanielsD Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-09 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Puławy-Dęblin
    Po wymianie uszcelniaczy trzonków zaworów wybija mi już 4tys km a oluju nie znikło ani grama. Ale juz wiem jak sprawdzic czy turbo czy silnik dymi. Odpale na odpiętym kolektorze wydechowym i turbinie. obacymy co puści bezposrednio z cylindrow. Jak Dym to silnik jak nie to turbo. Bo moze gdzie bardzo delkatnie po kropelce puszcza uszczelniacz na turbinie na str goracej a wtedy z kropelki oleju dymu bedzie duzo. Dobrze mysle?
     
  17. Bienias

    Bienias Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-01 14
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Odgrzeję kotleta, bo mam podobny przypadek w a6c6 2.0 TDI BRE. Kopci na podobny kolor i tylko na postoju i rozbiegu do 2000 km.
    Dolot suchy, oleju nie ubywa, turbo nowe. Posprawdzałem vcds parametry MAF i MAP Sensora, wydają się być ok jednak z ciekawości po kolei je poodpinałem i o dziwo po wypięciu MAP silnik nie puszcza ani chmurki, fakt jest ograniczony trybem awaryjnym ale dymienie ustaje. Przypuszcza, że problem leży w wysterowaniu dawki w oparciu o ciśnienie doładowania. Auto zachowuje się tak, jakby chciało wypalić DPF, którego nie posiada (usunięty), dla pewności sprawdziłem blok 068 informujący o stanie zapełnienia DPF- brak dostępu wartości zerowe. Jakieś sugestie jak go uzdrowić?
     
  18. jurek1313

    jurek1313 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    661
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    wólka
    Tak miałem jak chłop kupił se silnik z opuszczonymi tłokami - znaczy się odprężony - można wtedy lać i benzynę i diesel
     
  19. Bienias

    Bienias Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-01 14
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Tu nic nie było kombinowane.... obawiam się, że turbo słabo zregenerowane i rzuca olej na gorącą stronę.... w chwili wolnego rozłączę wydech z turbiną i zobaczę co tam się dzieje., bo turbina też coś głośno pracuje na jałowym (buczy z wydechu).