• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi A2 1.4 tdi, zapowietrzanie układu chłodzenia.

tomi4m10

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
11.07.2012
Postów
482
Punktów
42
Wiek
38
Miasto
Trojmiasto
Witam, walczę z problemem jak w temacie od jakiegoś czasu.
Zaczęło się od tego, że auto po dłuższej jeździe pod obciążeniem wywala płyn ze zbiorniczka, ok. 0,4 l na kilkadziesiąt km, czyli zawsze trochę mokro, podmieniałem korek - to samo, test na UPG, po długim czasie powyżej 10 min i trzymaniu na obrotach płyn powolutku zmienił kolor z niebieskiego na jasnozielony, więc diagnoza - upg, uszczelka zmieniona, głowica splanowana, znowu pod obciążeniem podczas jazdy wywalanie płynu, test na upg - 10 min - płyn w sumie się nie odbarwił, lekko pojaśniał tylko. Kolejny objaw - auto pod dużym obciążeniem ok 120 km h słabo grzeje w środku, podczas jazdy po mieście ok, wniosek: Jak turbo dobrze zapompuje dostają się gazy spalinowe, albo powietrze do układu chłodzenia, zapowietrza się, słabo grzeje, wywala płyn... Jedyne rozsądne wyjaśnienie to krzywy blok...., mam w planach jeszcze założenie nowego zbiornika z korkiem, oraz odłączenie przewodów płynu i zmostkowanie ich na krótko od webasta, bo jest w tych autach fabrycznie. Może ktoś coś jeszcze podpowie?
 

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
13408
Punktów
6882
Miasto
turek
WWW
www.takniewiele.pl
jeśli nie ma spalin w układzie, to może coś z pompą wody? to tylko strzał. nic inne go narazie nie przychodzi mi do głowy.
 

Auto.Klinika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
3139
Punktów
941
Wiek
33
Temperatura na kompie i w liczniku jak się zachowuje? jest termostat w tym samochodzie?
 

tomi4m10

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
11.07.2012
Postów
482
Punktów
42
Wiek
38
Miasto
Trojmiasto
Temperatura na kompie i w liczniku jak się zachowuje? jest termostat w tym samochodzie?
nowy termostat borg warner, na liczniku pokazuje 90, a na kompie ok 80, ale to normalne w Vw, termostat powinien sie otworzyc przy 85, ale przy tej pogodzie to w sumie nawet nie doszlo nigdy do tej temperatury.
 

Auto.Klinika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
3139
Punktów
941
Wiek
33
Rzeczywiście niema tam zbyt wiele możliwości, ja skupilbym się jeszcze nad webasto żeby je ominąć w pierwszej kolejności.
 

tomi4m10

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
11.07.2012
Postów
482
Punktów
42
Wiek
38
Miasto
Trojmiasto
powiem szczerze, że jak nie pomoże zbiorniczek i omijanie webasto, to każdorazowo zacznę sprawdzać blok na krzywiznę od teraz...
 

Auto.Klinika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
3139
Punktów
941
Wiek
33
Oj zaczniesz zaczniesz jak drugi raz będziesz musiał rozbierać :)
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7247
Porady
1
Punktów
2059
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Ja na szczęście nie musiałem jeszcze ściągać głowicy ponownie, ale sprawdzanie płaszczyzny bloku kilkukrotnie uratowali mnie przed tym.Z tym, ze na świeżo zrobionej uszczelce powinien troche pojeździć zanim objawy wrócą. Głowica sprawdzana na szczelność?
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
2342
Punktów
465
Miasto
PLE
Znam przypadek że i po planowaniu bloku wywalał płyn pomogła dopiero wymiana motoru. Tylko szkoda mechanika narobił się a teraz go po sądach ciągają że koszta narobił i domagają się rekompęsaty.

A tak apropo spotkał się ktoś z pękniętą tuleją cylindra?
 

komar200

GWD
Dołączył
25.01.2016
Postów
2818
Punktów
1198
Miasto
grudziadz
Witam, walczę z problemem jak w temacie od jakiegoś czasu.
Zaczęło się od tego, że auto po dłuższej jeździe pod obciążeniem wywala płyn ze zbiorniczka, ok. 0,4 l na kilkadziesiąt km, czyli zawsze trochę mokro, podmieniałem korek - to samo, test na UPG, po długim czasie powyżej 10 min i trzymaniu na obrotach płyn powolutku zmienił kolor z niebieskiego na jasnozielony, więc diagnoza - upg, uszczelka zmieniona, głowica splanowana, znowu pod obciążeniem podczas jazdy wywalanie płynu, test na upg - 10 min - płyn w sumie się nie odbarwił, lekko pojaśniał tylko. Kolejny objaw - auto pod dużym obciążeniem ok 120 km h słabo grzeje w środku, podczas jazdy po mieście ok, wniosek: Jak turbo dobrze zapompuje dostają się gazy spalinowe, albo powietrze do układu chłodzenia, zapowietrza się, słabo grzeje, wywala płyn... Jedyne rozsądne wyjaśnienie to krzywy blok...., mam w planach jeszcze założenie nowego zbiornika z korkiem, oraz odłączenie przewodów płynu i zmostkowanie ich na krótko od webasta, bo jest w tych autach fabrycznie. Może ktoś coś jeszcze podpowie?
Niedrorzno
Witam, walczę z problemem jak w temacie od jakiegoś czasu.
Zaczęło się od tego, że auto po dłuższej jeździe pod obciążeniem wywala płyn ze zbiorniczka, ok. 0,4 l na kilkadziesiąt km, czyli zawsze trochę mokro, podmieniałem korek - to samo, test na UPG, po długim czasie powyżej 10 min i trzymaniu na obrotach płyn powolutku zmienił kolor z niebieskiego na jasnozielony, więc diagnoza - upg, uszczelka zmieniona, głowica splanowana, znowu pod obciążeniem podczas jazdy wywalanie płynu, test na upg - 10 min - płyn w sumie się nie odbarwił, lekko pojaśniał tylko. Kolejny objaw - auto pod dużym obciążeniem ok 120 km h słabo grzeje w środku, podczas jazdy po mieście ok, wniosek: Jak turbo dobrze zapompuje dostają się gazy spalinowe, albo powietrze do układu chłodzenia, zapowietrza się, słabo grzeje, wywala płyn... Jedyne rozsądne wyjaśnienie to krzywy blok...., mam w planach jeszcze założenie nowego zbiornika z korkiem, oraz odłączenie przewodów płynu i zmostkowanie ich na krótko od webasta, bo jest w tych autach fabrycznie. Może ktoś coś jeszcze podpowie?
Zapchany układ chłodzenia, oring na korku zagięty 2 dni temu miałem to samo wymiana korka pomogła.
 

tomi4m10

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
11.07.2012
Postów
482
Punktów
42
Wiek
38
Miasto
Trojmiasto
Niedrorzno

Zapchany układ chłodzenia, oring na korku zagięty 2 dni temu miałem to samo wymiana korka pomogła.

korek od zbiorniczka podmieniałem(tam w ogóle jest jakis o ring?), zapchany układ to już szybciej, stawiałbym na nagrzewnicę przy tych objawach(choć nie spotkałem się, żeby wywalało płyn, raczej po prostu słabo grzeje), zmostkuję w takim razie też przewody od nagrzewnicy na krótko i zobaczymy.
 
Do góry Bottom