1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A3 1,9 TDI błąd czujnika wałka rozrządu

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika GregorLen, 23-05 19.

  1. GregorLen

    GregorLen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-01 12
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Małopolska
    Witam. Męczy mnie problem z Audi A3 1,9 TDI z 2002r, 130KM silnik chyba AZS. Jest błąd 19464- czujnik położenia wałka rozrządu, niewłaściwy sygnał. Silnik nie zapala. Zmieniłem czujnik bez efektu. Sprawdziłem ustawienie rozrządu blokadami i w kanale 04 i było ok, czyli w kanale 04, +1stopień. Ustawiłem rozrząd idealnie na blokady i w kanale 04 synchronizacji jest 0. bez zmian, nie zapala i błąd powraca. Na odpiętej wtyczce czujnika zapala i gaśnie. Sprawdziłem kabel do sterownika i ok, jest napięcie 12V do czujnika i masa. Obecnie rozebrałem rozrząd żeby sprawdzić klin na kole zębatym wałka rozrządu i jest ok, na dole jeszcze nie wiem ale tam chyba nie klina tylko nacięcie i to się chyba nie mogło przestawić. Czy coś tu jeszcze można sprawdzić ?
     
  2. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    A pompki sprawne?
     
  3. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 361
    Docenione treści:
    980
    Miasto:
    grudziadz
    Wiązk3 koło aku .
     
  4. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    A sygnal jaki z czujnika?
     
  5. GregorLen

    GregorLen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-01 12
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Małopolska
    pompki raczej nic nie mają to tego, że wyskakuje bląd 19464 czujnika, wiązkę sprawdzałem miernikiem od wtyczki do wtyczki ECU, sygału z czujnika nie sprawdzałem, jutro sprawdzę, mam oscyloskop jednokanałowy
     
  6. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    Wreszcie na temat. Oscyloskop.
     
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 157
    Docenione treści:
    4 386
    Miasto:
    turek
    ale jak 12v do czujnika?
     
    krispar lubi to.
  8. GregorLen

    GregorLen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-01 12
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Małopolska
    z bezpiecznika do czujnika pin 1- 12 V, pin 3- masa. Napięcie raczej ma być 12 V
     
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 157
    Docenione treści:
    4 386
    Miasto:
    turek
    ja tam się nie znam, ale myślałem, że do czujnika wałka czy wału to 5v dochodzi. jak to w końcu jest?
     
  10. GregorLen

    GregorLen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-01 12
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Małopolska
    wg. schematu plus z bezpiecznika, masa i sygnał do Ecu. To jest czujnik halla i może mieć zasilanie 5V lub 12V

    Nie rozumiem dlaczego wyskakuje błąd niewłaściwego sygnału czujnika wałka rozrządu jak czujnik nowy i rozrząd ustawiony idealnie, nawet koło wałka rozrządu oglądałem- wszystkie łapki do robienia sygnału na miejscu, sprawdzę jeszcze jutro sygnał z czujnika
     
    Ostatnio edytowano: 23-05 19
  11. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 251
    Docenione treści:
    272
    Miasto:
    PLE
    Jak zakładasz gówniany czujnik to możesz szukać wiatru w polu. Tu nie może być po taniości.
     
  12. krispar

    krispar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    622
    Docenione treści:
    101
    Miasto:
    wawa
    A co z plakiem zabrakło.
    Na plaku powinien zagdakać i chodzić w trybie awaryjnym, nawet ze zjebanym czujnikiem. Jak zgasisz dupa zbita, znowu plak do ręki.
    Tak kiedyś miałem.
     
  13. GregorLen

    GregorLen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-01 12
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Małopolska
    zamówie inny czujnik
     
  14. krispar

    krispar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    622
    Docenione treści:
    101
    Miasto:
    wawa
    Nie Delphi-ego bo to syf.
     
  15. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 244
    Docenione treści:
    159
    Miasto:
    Sląsk
    Robiłeś rozrząd ?
     
  16. GregorLen

    GregorLen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-01 12
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Małopolska
    rozrząd ustawiany, potem rozebrany razem z kołem wałka rozrządu i nic. Jutro zmienię czujnik na inny i poskładam rorząd oraz sprawdzę sygnał z czyjnika
     
  17. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 244
    Docenione treści:
    159
    Miasto:
    Sląsk
    Pytam się czy usterka wystąpiła po wymianie rozrządu ?
     
  18. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 361
    Docenione treści:
    980
    Miasto:
    grudziadz
    A czy po dłuższym kręceniu odpali i chodzi w trybie awaryjnym ,napięcie na pewno 12V bo jeżeli będzie ciut niższe to dupa a i dla ścisłości silnik to ASZ;)
     
  19. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    593
    Docenione treści:
    142
    ...tam na dole też może się przestawić .o ileś stopni !
     
    GregorLen i komar200 lubią to.
  20. GregorLen

    GregorLen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-01 12
    Postów:
    185
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Małopolska
    Na rozrządzie jest przejechane ok 20 tys. kilometrów. Czy auto zgasło na drodze, czy też nie mogło rano zapalić tego nie wiem. Sprawdzę dolną zębatkę

    Kolega Radmor trafił. Dolna zębatka przekręcona kilka stopni, z blokadą wału tłok 1 cylindra był już ok 5 mm za GMP. Zamawiam zębatkę. Dzięki za podpowiedzi. Dam znać jaki będzie finał.