1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi a3 1. BSE Chwilowy brak mocy na 1 biegu za każdym odpaleniem

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Kubson007, 20-05 19.

  1. Kubson007

    Kubson007 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-10 14
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Witam wszystkich na forum.

    To mój pierwszy post na tym forum, dlatego proszę o wyrozumiałość.


    Mój problem to:


    AUDI A3 1.6 BSE rok 2006


    skrzynia manualna bez LPG


    Samochód kupiony w komisie przez klienta, przyjechał na wymianę rozrządu oleju i filtrów, czyli standard przy zakupie nowego (używanego) auta.

    Po wymianie powyższych części, pojechałem na próbę i pierwsze zaskoczenie bo: Auto na 1 biegu nie ma mocy, po chwili na tym samym biegu dostaje kopa i już potem jest ok aż do zgaszenia i ponownego odpalenia silnika.

    Brak usterek we wszystkich modułach.

    Wymieniłem:

    - kable zapłonowe

    - filtr paliwa

    - rozrząd (100% ustawiony 2x sprawdzany)


    Z innego auta o tym samym silniku podstawione:


    - czujnik położenia wału

    - czujnik położenia wałka

    - pedał gazu

    - czujnik ciśnienia w kolektorze

    - sonda lambda przed katalizatorem (szerokopasmowa)


    Czyszczona i zaadoptowana przepustnica


    szukałem takich przypadków na różnych forach polskich i zagranicznych np:

    https://forums.ross-tech.com/showthread.php?10025-Audi-A3-8P-1-6-petrol-power-loss


    Co najlepsze na tych forach dowiedziałem się, że wypięcie bezpiecznika ABS lub wypięcie kostki od czujnika sprzęgła G476 eliminuje brak mocy na 1 biegu.


    Znalazłem też taki cytat:


    "Problem z brakiem mocy spowodowany jest nieprawidłowym odczytem obciążenia silnika lub zamontowaną złą skrzynią biegów. W przypadku gdy obciążenie silnika nie odpowiada temu co wg. sterownika silnika powinno być, następuje ograniczenie mocy, wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje zignorowanie odczytu obciążenia i silnik odzyskuje moc.


    Jeżeli skrzynia biegów w twoim samochodzie jest o odpowiednich oznaczeniach, szukałbym przyczyny w osprzęcie silnika."


    To skłoniło mnie do sprawdzenia kodu skrzyni biegów

    I faktycznie na wklejce w bagażniku widnieje silnik BSE 75KW i skrzynia FVH a w samochodzie mam skrzynie GVY.

    Już myślałem, że mam rozwiązanie ale te skrzynie były zamiennie montowane z tym silnikiem.


    Zrobiłem logi silnika 1, 2, 3 bloku i jedyne co przykuło moją uwagę to 4 grupa 3 bloku czyli kąt wyprzedzenia zapłonu idzie na -15 a gdy dostanie kopa jest już na plusie


    Za wszelką pomoc z góry dziękuje
     
  2. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    593
    Docenione treści:
    142
    Na początek zrób to ...zobaczysz jaki będzie efekt .( to jest tylko półśrodek ) aby znależć właściwą przyczynę .

    ...czy jesteś pewien że małe kółko na wale korbowym nie zmienia swojego położenia ?
     
    Ostatnio edytowano: 20-05 19
  3. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    Czy wypięcie czujnika sprzęgła i wpięcie powoduje jakieś perturbacje czy przechodzi bezboleśnie w trakcie pracy? Czy układ abs nie ma błędów, ewentualnie czy rowno czyta przy wolnych obrotac kół prędkość?
     
  4. Kubson007

    Kubson007 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-10 14
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Wyjmowałem bezpiecznik F4 w skrzynce pod maską od ABS i rzeczywiście problem ustępuje ale świeci się kontrola trakcji, abs, czujnik kąta skrętu i kontrolka od ręcznego. Czujnika sprzęgła jeszcze nie wypinałem bo jest trudnodostępny, trzeba zdemontować akumulator i podstawe akumulatora. Dzisiaj to zrobie i dam znać. Jeśli chodzi o ABS na podniesionym aucie wszystkie liczą w parametrach ale nie sprawdzałem w czasie jazdy czy równocześnie wszystkie tak samo. Dzisiaj to sprawdze. A koło na wale? Też sprawdze ale wydaje mi się, że robiłby tak za każdym razem a nie tylko przy pierwszym starcie i to tylko na 1 biegu. Ale dzięki za podpowiedzi.
     
  5. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    ja bym zrobil eksperyment
     
  6. Kubson007

    Kubson007 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-10 14
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Co masz na myśli kolego Vagers? jaki eksperyment?
     
  7. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    jesli tam gdzies pisali ze odlaczenie czujnika sprzegla powoduje powrot mocy to sprawdz to. wyciagnij do kabiny pod przelacznik sygnal z tego czujnika i sprawdz w czasie jazdy. jak nie bedzie jakis cyrkow to droga wolna na rzezby

    No i klient bedzie juz do ciebie przywiązany.:D
     
  8. Kubson007

    Kubson007 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-10 14
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Ok spróbuję tylko, że czujnik sprzęgła nie jest problemem bo na innych forach też wymieniali ten czujnik i nic to nie dawało z resztą chyba w bloku 63 widac że czujnik pracuje bez problemu. Czujnik g476 stosowany jest do tempomatu (w tym aucie nie ma) ale tez reguluje prędkoscia obrotowa silnika w chwili zmiany biegów. I tu wszystko wskazuje na przeniesienie napędu. I tak jak pisałem skrzynia była wymieniana w przeszłości. Może bebechy skrzyni są nie takie? No chyba, że sterownik ECU jest uszkodzony
     
  9. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    Jak zadziala patent z wcisnieciem sprzegla i bedzie mial moc to mozna cos wyrzezbic
     
  10. Kubson007

    Kubson007 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-10 14
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Ok, czyli jak zrobie mostek w czujniku sprzegla, komputer bedzie widział że mam ciagle wciśniete sprzęgło. No jest to jakiś pomysł, takie troche maskowanie problemu. Chociaż chciałbym wiedziec co jest przyczyną ale jak nie dojde to tak zrobie bo już pomysłów mi brakuje.
     
  11. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    Kolego nie o tym pisze. Zrób mostek przez przelacznik i bypass. Jak nie bedzie zapalal checka to wtedy trzeba chwycic za lutownice i albo zamontowac uC albo uklad na nec555 jakiś
     
  12. Seboll1985

    Seboll1985 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-09 19
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Rozwiązałeś problem ??
     
  13. Kubson007

    Kubson007 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-10 14
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Witam ja odpiołem czujnik sprzęgła o którym pisałem w poście bo nie znalazłem dokładnej przyczyny. Czujnik jest na ścianie grodziowej pod serwem. Jeśli nie masz tempomatu w aucie to takie "oszustwo" pomoże.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. a3 czujnik sprzegla brak mocy