1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A3 2.0tdi CR CBAB odcina moc , paliwo

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika djbovorta, 15-06 19.

  1. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    Witam.
    Mam problem z audi a3 z silnikiem 2.0tdi CR CBAB skrzynia automat, sprawa wyglada tak ; auto pali pracuje równo na wolnych obrotach ciśnienie CR na wolnych obrotach 250-300bar gdy powoli dodajemy gazu auto rusza zmienia biegi dopiero na wyższych biegach potrafi się dławić . Jednak gdy z miejsca depniemy w pedał gazu auto ładnie wkręca się do około 3200 obr i ciągnie do tego momentu dobrze po czym silnik tak jakby gaśnie i auto zwalnia hamuje silnikiem. Po kilkunastu sekundach znów zaczyna łapać przy czym słychać dźwięk spalania stukowego tak jakby ktoś plakiem psiknął w kolektor ssący po czym pracuje znów ok do czasu dodania gazu. Co zostało już sprawdzone : wtryski były w regeneracji w serwisie bosch dwa niby się kleszczyly przy 1800bar niestety nadal ten sam problem, podmieniałem listwę CR z innej audi z tym samym silnikiem która jeździ ok, bez poprawy. Ciagle te same objawy, w parametrach rzeczywistych podczas przyspieszania w momencie dławienia się silnika korekty wtrysków diametralnie się zmieniają nawet do 3 na plus, ciśnienie na szynie wraz z wzrostem obrotów rośnie i w granicach 3000obr ma jakieś 1600-1800bar z czego wychodzi ze pompa robi ciśnienie . Dodam ze brak opiłków w paliwie . Filtr paliwa nowy, pompka w baku jak i dodatkowa pompa obok obudowy rozrządu działają. Nie mam już głowy do tej audi, może ktoś miał podobny problem i sobie z nim poradził? Ewentualnie jakieś sugestie .

    Pozdrawiam
     
  2. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 943
    Docenione treści:
    1 524
    Miasto:
    Olsztyn
    Zbyt wysokie ciśnienie może być i ster gasi silnik. Sprawdź regulator ciśnienia.
     
  3. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    Podmieniałem cała listwę CR w której jest regulator ciśnienia i to samo , to ze wali błędem zbyt wysokiego ciśnienia moim zdaniem spowodowane jest tym ze gdy silnik gaśnie nagle obroty spadają a na szynie mamy jeszcze te 1600bar po osiągnięciu 3000obr i sterownik stwierdza za na 0 brotow silnika to ciśnienie jest zbyt duże
     
  4. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 694
    Docenione treści:
    725
    Miasto:
    Szczecin
    Jakie masz ciśnienie na biegu jałowym 25 czy 30 MPA ?
     
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 676
    Docenione treści:
    4 208
    Miasto:
    turek
    Może paliwo chce a nie może wrócić do zbiornika. I dlatego klekocze.
     
  6. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    Bliżej 250bar niż 300 na wolnych obrotach. Dziś jak chciałem go odpalić brak cienienia na listwie. Wydarlem pompę CR do sprawdzenia
     
  7. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 694
    Docenione treści:
    725
    Miasto:
    Szczecin
    brak cienienia was ist das ?
     
  8. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    O co Ci chodzi ? Normalnie próbowałem odpalić auto i kręcę i kręcę i nic. Odkręciłem jeden z przewodów wysokiego ciśnienia który idzie do wtrysku a tam pustka nie ma paliwa
     
  9. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 694
    Docenione treści:
    725
    Miasto:
    Szczecin
    Ciśnienia a cienienia to jest jakaś różnica dla Ciebie ?
     
  10. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    Bez przesady, chcesz coś odpisać nie wiesz co to łapiesz literówkę . Takie odp powinny dostawać bana albo zostać usuwane. Dobrze z zdania się można rozeznać ze chodzi o ciśnienie.
     
  11. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 694
    Docenione treści:
    725
    Miasto:
    Szczecin
    Ok masz banana idź do szkoły. Na języku polskim chodziło się na wagary.
     
    gtszudi lubi to.
  12. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    To może sam idź do szkoły na nauczyciela Polskiego, będziesz poprawiał pisownię. Pomyliłeś się z powołaniem.
     
  13. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 633
    Docenione treści:
    458
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Stasiu czlowiek starej daty wymaga poprawnej pisowni j.polskiego , nie obrazaj sie tylko daj znac co z ta pompa , bo jesli zmielilo , to wtryski tez oberwaly
     
  14. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    Jeszcze pompa nie wróciła z testów tez nie mam żadnych wiadomości. Opiłków w filtrze nie ma, wtryski poszły jako pierwsze do sprawdzenia, niby dwa były zacięte (brak opiłków ) ale dalej ta sama sytuacja była dlatego wymontowalem pompę .
     
  15. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    Niestety , pompa wysokiego ciśnienia jest wporzadku, nie wiem już co tu sprawdzić
     
  16. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    Niestety , pompa wysokiego ciśnienia jest wporzadku, nie wiem już co tu sprawdzić
     
  17. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 694
    Docenione treści:
    725
    Miasto:
    Szczecin
    Oddać do warsztatu.
     
  18. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    Panu Stanisław 1946 polecam nie pisać już komentarzy bo naprawdę nic nie wnoszą do tematu
     
  19. Mattii

    Mattii Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    1 016
    Docenione treści:
    139
    Miasto:
    Maszewo
    Przed pompą cr daj manometr na trójniku i w drogę...
     
  20. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    234
    Docenione treści:
    14
    W tym akurat samochodzie mamy dwie pompy niskiego ciśnienia. Jedna w baku druga obok solony rozrządu (walcowa) która włącza się gdy zaczynamy kręcić rozrusznikiem. Patrząc podczas kręcenia rozrusznikiem węże za ta pompka aż się prostują od ciśnienia. Miałem taki jeszcze przypadek ze po zamontowaniu wtrysków ( dwa miały nowe nr do wpisanie ) zakodowaniu ich w sterowniku ( wcześniej były zupełnie inne numery niż miały wtryski nabite, co oznacza ze ktoś podmieniał wtryski na inne) auto nie chciało w ogóle zapalić w ogóle nie było ciśnienia paliwa na listwie i wyglądało jakby filtr paliwa był pusty. Jakby ktoś użył funkcji opróżnienia układu paliwowego ( cofnięciu do zbiornika ) . Teraz właśnie naszedł mnie pomysł, a co jak paliwo ma problem z powrotem z pompy i wtrysków ? Co jeżeli mamy nie drożne odpowietrzenie zbiornika ? Spróbuje pojeździć z otwartym korkiem wlewu paliwa. Zauważyłem tez ze z węża po pompie tej walcowej paliwo leci dość wzburzone bym to nazwał. Tyle na razie z moich podejrzeń.