1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A3 8L 1.6 Kontrolka ciśnienia oleju.

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Rexoniusz, 12-05 17.

  1. Rexoniusz

    Rexoniusz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-05 17
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Reda
    Witam wszystkich. Jestem nowy na forum, a przeglądając tematy nie trafiłem na coś co by odpowiadało mojej usterce dlatego zwracam się do was [​IMG]

    Chodzi o migającą kontrolkę ciśnienia oleju. Olej był wymieniany bodajże w październiku/listopadzie, więc jeździł na nim bez problemów. Jakiś czas temu kontrolka nagle zapaliła się w środku jazdy przy prawdopodobnie gwałtowniejszym wciśnięciu gazu. Potem przez jakiś tydzień był spokój, aż do teraz. Dzisiaj podczas jazdy nagle zaczęło pikać trzykrotnie potem kontrolka utrzymywała się. Silnik ma zero wycieków, stan oleju w normie. Po ponownym odpaleniu silnika kontrolka zgasła i po jakimś czasie znów ta sama historia. Potrafiła nawet zgasnąć podczas jazdy a przy ostrzejszym dodaniu gazu się zapalić. O co może chodzić? Zauważyłem też, że po dodaniu gazu na wyższym biegu gdzieś między 1800 - 2000 obrotów zaczyna się tzw "pikanie", a po przekroczeniu progu 2000 obrotów zaczyna gasnąć. Z tego co wyczytałem w wujku google to prawdopodobnie czujnik może być do wymiany albo coś z nim związane. Zależy mi na diagnozie, ponieważ samochód służy głównie do dojazdu do pracy i nie wiem czy mogę z czymś takim jeździć, bo problemów z olejem nie powinno się ignorować, a jazda z pikającą kontrolką powoli staje się irytująca. Z góry dzięki za pomoc [​IMG]
     
  2. roger18sx

    roger18sx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-08 12
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    SANOK
    To że Ty wymieniałeś olej to ok ale ktoś kiedyś tym autem jeździł od nowości i mógł mieć wymiany w .upie .Może być podobnie jak w większości 1.8t czyli zawalony smok tylko wtedy mruga kontrolka i głowica głośno pracuje.
     
    Rexoniusz lubi to.
  3. Rexoniusz

    Rexoniusz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-05 17
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Reda
    Po kupnie, jak zlewałem olej z miski to był w tragicznym stanie. Do tego poprzedni właściciel lał mineralny nie wiem po kiego grzyba, a teraz boję się inny zalewać żeby nie rozszczelnić. Czyli smok do czyszczenia.. Orientujesz sie może jakie są ceny czyszczenia smoka? Mam zamiar z tym jechać do mechanika, bo sam kanału nie mam, a wolę się przygotować przed wizytą, żeby w koszta mnie nie wpakował.
     
  4. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 880
    Docenione treści:
    1 738
    Miasto:
    London
    Adres strony:
    Pierwsze co się robi to się sprawdza ciśnienie oleju
     
    Rexoniusz lubi to.
  5. B.A.S.

    B.A.S. Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-02 17
    Postów:
    146
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Kraśnik/Pruszków
    Dokładnie tak jak mechanik.k napisał zacznij od sprawdzenia ciśnienia. Ale jak jest problem w pewnych zakresach obrotów to raczej to nie jest przyczyną czujnik tylko słabe to ciśnienie. A jak słabe ciśnienie to przytkany smok to jest najtańsza opcja bo może być znacznie drożej...
     
    Rexoniusz lubi to.
  6. Rexoniusz

    Rexoniusz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-05 17
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Reda
    Okej, dużo drożej to znaczy? Zaczynam się bać :( W poniedziałek posprawdzam ciśnienie i dam znać co i jak.
     
  7. brum brum

    brum brum Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    787
    Docenione treści:
    149
    Miasto:
    daleko
    Np. pompa:), ale nie martw sie na zapas tylko sprawdz najpierw cisnienie, bo to podstawa przy tego typu usterkach.
     
    Rexoniusz lubi to.
  8. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    2 484
    Docenione treści:
    672
    Miasto:
    Pogorzela
    Stać Cię na auto ...stac Cię na naprawy! Podstawa się kłania.....
     
  9. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 244
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    europolonia
    Bez przesady człowiek jest szczery i tylko chce się trochę pożalić
     
    Rexoniusz lubi to.
  10. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    2 484
    Docenione treści:
    672
    Miasto:
    Pogorzela
    Ale nad czym sie żalic? Do łapy manometr i bada ciśnienie oleju. Jeśli jest git to sprawdza czujnik. Jeśli czujnik ok to kable . Jeśli kable ok to licznik. Nad czym tu się żalic?
     
  11. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 244
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    europolonia
    Dla Ciebie to proste, ale nie dla właściciela.
     
    Rexoniusz lubi to.
  12. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    2 484
    Docenione treści:
    672
    Miasto:
    Pogorzela
    Chłopie jesteś w GWT. To forum dla mechaników! A ty tu wyskakujesz że coś jest proste lub nie.... i nie zrozum mnie źle....
     
  13. Rexoniusz

    Rexoniusz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-05 17
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Reda
    Wyluzuj trochę. Ciśnienie posprawdzam tak jak napisałem. O moje finanse się nie martw. Nigdy nie miałeś nieplanowanych wydatków?
     
  14. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 244
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    europolonia
    To co mamy wszystkich do diabła odsyłać . No i nie tylko dla mechaników.
     
    Wjs lubi to.
  15. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    2 484
    Docenione treści:
    672
    Miasto:
    Pogorzela
    Bo Polak jest taki że żyje z wypłaty na wypłatę. I nie stac go na nieplanowane wydatki. Rozumiem że jest problem ale.... masz zegar do mierzenie ciśnienie? Każdy pisze " mam problem" ale tych problemów jest tysiące a usterka jedna. A później zaczyna się tłumaczenie..... ja do dzisiejszego dnia nigdy nie malowalem ścian farbą w domu bo nie umiem! I nawet nie chce.... Nie MAM czasu. Wolę to zlecić fachowcowi.... A jak nie jestem zadowolony to marudze:)
     
  16. brum brum

    brum brum Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    787
    Docenione treści:
    149
    Miasto:
    daleko
    Tu sie całkowicie zgadzam, bo tez uwazam, ze jak trezba wymurowac sciane to dzwonie po murarza on przychodzi i robi, moze i bym mógł samemu ale po co marnowac cały dzien, w tym czasie moge sie zajac swoja praca, zeby na tego murarza zarobic i kazdy zadowolony. Tylko trzeba tez zauwazyc, ze wiele osób lubi robic rózne rzeczy samemu i mnie to absolutnie nie przeszkadza, bo robia na swoja odpowiedzialnosc, sa dorosli i maja rozum. Kolega tez sobie zmierzy cisnienie jak ma czym i wie jak i bedzie o wiele wiecej wiadomo.
     
  17. Rexoniusz

    Rexoniusz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-05 17
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Reda
    Dopiero dzisiaj mam dostęp do neta, więc napiszę. Zajechałem w poniedziałek do mechanika, powiedział mniej więcej "manometrem nie trzeba mierzyć, bo ile pan zrobił? 300 km na tej usterce? To na 100% kontrolka, bo gdyby pompa albo smok to by pan do mnie na lawecie przyjechał." Co myślicie?
     
  18. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 848
    Miasto:
    Sląsk
    1- nie słyszymy samochodu wiec nie wiemy czy wszystko jest smarowane
    2- masz jakiś nie znany olej jak wspominałeś mineralny wiec tez nie wiadomo co i jaki zalej taki jaki producent przewiduje
    3- trochę racji ma mechanik ale nie do konca bo jak ma byc rzetelna diagnoza to nalezy pomar zrobić
    4- pewnie mu wykład zrobiłeś na temat i cie splawił :D:D:D:D:D
    dziś takiego teoretyka splawiłm z jakims leciwym merolem nie pukał na jeden gar a on mi filozofie uprawiał na temat podpiecia komputera itp.
     
  19. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    2 484
    Docenione treści:
    672
    Miasto:
    Pogorzela
    Kup nowy czujnik za 12 -16 zł. I się dowiesz. Robiłem kiedyś audi a4 2.0 B silnik po remoncie (nie u mnie bo poprzedni mechanik race rozłożył) założyli nowy czujnik i od tego jaja zaczęły się robić. Ja kupiłem innej firmy i auto do dziś jeździ. Ale tak faktem pomiar był by miarodajny...
     
  20. Rexoniusz

    Rexoniusz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-05 17
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Reda
    Żadnych wykładów nie było, zaprosił mnie na wymianę czujnika w piątek. Olej zalany mineral motula, jeździł i problemu nie było. Silnik nie klepie, nie telepie, chodzi normalnie. Ten sam mechanik powiedział, żeby kupić czujnik za 40 złotych bo te za około 20 to "o dupe rozbić". Jak z tym jest naprawdę? Gościu naciąga? Nie żal mi tych 20 zł, bez przesady. Chodzi mi, żeby go wyczuć jakie ma zamiary :)
     
    Ostatnio edytowano: 17-05 17

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. audi a3 8l 1.6 czemu mryga kontrolka oleju

    ,
  2. pali się ciśnienie oleju! audi a3 8p

    ,
  3. Jak usunąć kontrolke ciśnienia oleju audi a3 8l

    ,
  4. pali sie kontrolka ciśnienie oleju audia a3 2008 rok,
  5. audi a3 8l kontrolka oleju zapala i gasnie po cgwili