1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi a3 8l 1.8t AUM problem z turbo

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika kickic9, 23-05 19.

  1. kickic9

    kickic9 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-05 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Witam. Kupiłem miesiąc temu audi a3 8l z 2002r. Pod maska siedzi 1.8t AUM 150 km ale kupilem to auto troszkę pomodzone bo było czuć ze zbiera się dużo lepiej niż seryjne 150 koni, to ma na pewno cos około 200. Jakos 2 tyg temu zauważyłem że turbo przestaje ciągnąć, zaczyna sie krecic jakos od 2,5 i idzie fajnie tak do 3 tys a pozniej przestaje, czasami ponowne odpalenie auta pomagało i autko szło pięknie do konca. Od jakiś 3 dni zauważyłem że autko ogólnie jakby straciło na mocy, turbo ciągnie słabiej od 2,5 do tych 3tys obrotow a pozniej to juz wgl umiera, wczesniej jak tak sie dzialo to od tych 2,5 do 3 tys wciskało w fotel a teraz nawet tego nie ma. Turbo nowe, i o turbo dbam, zawsze daje się silnikowi rozgrzać i zawsze czekam tą minutkę-dwie przed zgaszeniem auta. Ktoś wie co to może być? :)
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 254
    Docenione treści:
    1 747
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Może być czas na diagnostykę. Sprawdzić ciśnienie turbosprężarki w czasie jazdy i będzie wiadomo co dalej robić.
     
    kickic9 i dimitriew lubią to.
  3. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 279
    Docenione treści:
    594
    Miasto:
    Radom
    W aucie znajduje sie złącze EOBD. Żeby czegoś się dowiedzieć trzeba podłączyć diagnoskop. Analiza parametrów i problem się ujawni.
     
  4. Strawek

    Strawek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Wałcz
    Zrobić trzeba logi dynamiczne, do tego sprawdzić dolot bo w tych silnikach odmy, podciśnienia to wszystko leci co chwilę, przepływka zdrowa? nie wiadomo
    Ponadto za oknem coraz cieplej, wystarczy że pare razy cooler się zagotuje i już nie ma mocy, trzeba o tym pamiętać.

    Może też geometria się zacinać, tzn gruszka itp albo N75 na śmieci ale to wyjdzie w diagnostyce.
     
    kickic9 lubi to.
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 157
    Docenione treści:
    4 386
    Miasto:
    turek
    Katalizator jest?
     
  6. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    W tlumiku
     
  7. kickic9

    kickic9 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-05 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Co ma do tego katalizator?
     
  8. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 157
    Docenione treści:
    4 386
    Miasto:
    turek
    Powodzenia.
     
    komar200, XMARIO oraz kamil03 lubią to.
  9. kickic9

    kickic9 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-05 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Szukam odpowiedzi na pytanie, dlatego zapytałem co może się dziać w katalizatorze że była by to jego wina?
     
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 157
    Docenione treści:
    4 386
    Miasto:
    turek
    mechanik będzie wiedział. i albo wykluczy albo potwierdzi.
     
  11. Strawek

    Strawek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Wałcz
    Katalizator raczej z dnia na dzień się nie zatka, poza tym rzadko się spotyka aż taki problem żeby tak muliło auto w 1,8T
     
    kickic9 lubi to.
  12. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 157
    Docenione treści:
    4 386
    Miasto:
    turek
    następny mądry....
     
    pawel2406 lubi to.
  13. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 899
    Docenione treści:
    1 265
    Miasto:
    łódź
    hehehe mam dwa z 1.8 t zapchane jak nie wiem co hihihi ostatni ze 2 tygodnie temu wymieniałem nowy kat chyba 900 placiłem;)
     
    Radmor lubi to.
  14. Strawek

    Strawek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Wałcz
    No to jak wiesz lepiej to niech autor wymienia kata, co to dla niego 1000 zł może się poprawi a może nie..
    Zakładając że się zapycha przez tydzień to faktycznie tak mogło być, że po tygodniu nie chce jechać.
     
  15. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    593
    Docenione treści:
    142
    ..w odpowiedzi na Twoje pytanie--zanieczyszczony,zapchany ,zapieczony ,niedrożny,.....oto kilka przymiotników określających stan katalizatora ,lub jak to określiłeś "jego wina "
     
  16. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 899
    Docenione treści:
    1 265
    Miasto:
    łódź
    panie kolego wystarczy odkrecic i zajrzeć -wierz mi to co zobaczy go przerazi !!!
    praktycznie kazdy ma ok 200k przejechane i wystarczy dla niego (kata)

    a moze jest popękany i zatyka ? jak znasz budowe to wiesz o czym mysle;)
     
  17. kickic9

    kickic9 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-05 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Ja tu szukam pomocy a nie kłótni panowie :) Gdyby to był katalizator to od razu wymiana czy jest inna opcja?
    Do speca od turbo jestem umówiony dopiero na 1 czerwca.
     
  18. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 157
    Docenione treści:
    4 386
    Miasto:
    turek
    nikt nie każe wymieniać. przy tych silnikach, pierwsze co sprawdza się kata bo pęka ceramika i zapycha wydech. także panie Strawek, pomyśl trochę zanim coś napiszesz. bo myślenie to dobra rzecz.
     
    pawel2406 lubi to.
  19. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 899
    Docenione treści:
    1 265
    Miasto:
    łódź
    no z tym myslenie -to pewnie do mnie silnik prawie wisi na kablach bo zapomniałem mase odkrecić :D:D:D
     
  20. Strawek

    Strawek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Wałcz
    No tak myślenie dobra rzecz, to najlepiej zaczynać od jednej z najdroższych rzeczy, najlepiej niech turbo kupi nowe ;-)
    Miałem styczność z 3 różnymi silnikami 1,8T i w żadnym nie było kłopotów z katem na tyle by auto się tak zachowywało, owszem jak nowe nie były ale na pewno nie zamulały a miały spore przebieg, natomiast wiele bolączek typowych..i potem auto nie jechało np. przepływka, N75, dolot nieszczelny, grucha przycinająca się, pompa paliwa itd..
    Z resztą wystarczyło by na chwilę odpiąć N75-gruszka i sporo by się wyjaśniło...