1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A3 8P 1.9 TDI BXE PROBLEM Z ODPALANIEM NA CIEPŁYM SILNIKU

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika mapi1592, 8-07 20.

  1. mapi1592

    mapi1592 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-07 20
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Cześć
    Od jakiegoś czasu autko po trasie dłuższej czy też dobrym rozgrzaniu silnika nie chce odpalić.
    Auto było diagnozowane(Zero błędów),dzieję się tak tylko na rozgrzanym silniku,kiedy jest zimny pali na "strzał", po dłuższej trasie jeśli zgasimy go odpala na 2-3 razy szarpiąc całym autem.Sprawdzałem akumulator ma on 78 procent stanu technicznego lecz mysle ze problem nie lezy tutaj bo nie paliłby przy zimnym silniku.Podejrzenie to czujnik położenia wałka lecz diagnostyka nic nie pokazała.Czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem?Bardzo proszę o pomoc.
    Dzięki i Pozdrawiam !
     
  2. Daniel0515

    Daniel0515 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-11 17
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Aylesbury
    Drogi kolego ,mialem taki sam problem w VW t5 2,5 TDI PD.Problemem okazaly sie zuzyte gniazda wtryskow w glowicy.Byly tam rysy ,kiedy wkladalem nowe oringi za kazdym razem je zrywało podczas montażu.Klient chcial wymienic glowice poniewaz stara byla juz zuzyta (miala 320tys km).Po zamontowaniu nowej ,problem zostal rozwiazany.Dzieje sie tak poniewaz ,kiedy auto jest zimne to auto jako tako odpala ,ale kiedy silnik jest goracy aluminium sie rozszerza powodujac zapowietrzanie sie paliwa ,z tad nie odpala.Oczywiscie moze tez byc to czujnik polozenia wałka ,ktory najpierw zamienił bym ,a potem sprawdzał dalej.
     
    mapi1592 lubi to.
  3. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 498
    Docenione treści:
    436
    Miasto:
    WLKP
    Ja bym zmodyfikował mape.
     
    toomii76 lubi to.
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    11 181
    Docenione treści:
    5 986
    Miasto:
    turek
    Odłącz czujnik temperatury i zobacz czy odpali lepiej.
     
  5. crossfire

    crossfire Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 18
    Postów:
    75
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Gdynia
    Witam,
    podejrzewam, że znam odpowiedź na Twoje problemy. Mianowicie robi się luz pomiędzy wałem, a zębatkę.
    Problem pojawia się około 3-5 tys. po wymianie rozrządu (lub prędzej). Objawia się najpierw tym, że gorący silnik nie chce odpalić, później już na zimnym kręci długo, na gorącym czasami załapie.
    Potem już kąt wtrysku jest tak dużo przestawiony, że kręcenie nic nie pomoże.
    Jest sporo warsztatów, które posiadały "patenty" na tego typu naprawę.
    r.
     
  6. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 173
    Docenione treści:
    6 365
    Miasto:
    Mazowieckie
    patenty...jasne, wójkowi na imieninach opowiadaj takie bajki.
    wczoraj widziałem jak patenciarz przycinał długą nasadkę 1/4cala i włożył to pomiędzy łape sprzęgła a wysprzęglik i dumny z siebie jełop uważa że tak naprawił sprzęgło.
     
  7. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 120
    Docenione treści:
    2 110
    Pewnie przyspawują ta zębatkę do wału...:)
     
  8. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 173
    Docenione treści:
    6 365
    Miasto:
    Mazowieckie
    ooo nie takie proste, trza fachowca bo wał twardy a kółko miętkie.
    dobrze to pospawac to trza umić
     
  9. lukasz1997156

    lukasz1997156 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 20
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Jeśli po odlaczeniu czujnika temp będzie palił dobrze to zregeneruj rozrusznik i będzie ok