1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A4 2.0TFSI BWE / Źle ustawiony wałek ssący rozrządu

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika CiżęLipki, 9-07 18.

  1. CiżęLipki

    CiżęLipki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-06 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Czy źle ustawiony wałek ssący może dawać takie objawy jak: spadek momentu obrotowego (i ewentualnie nieco wyższe spalanie) bez sygnalizacji błędów?

    Po wymianie rozrządu, auto jest słabsze (co potwierdziła hamownia), ale VAG nie komunikuje błędu czujnika walka rozrządu.

    PS. Nie wiem czy rozrząd był wymieniany z blokowaniem wałków czy tylko na znaczki.
     
  2. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Online
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 030
    Docenione treści:
    378
    Miasto:
    Kaczory
    Myślę ze może.
     
    CiżęLipki lubi to.
  3. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Na znaki rozrzad z wariatorem?
     
    CiżęLipki lubi to.
  4. CiżęLipki

    CiżęLipki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-06 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Na to wygląda. Wariator też był zmieniany.
     
  5. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Kpiny. Wariatory ustawia sie na blokadach.
     
    CiżęLipki lubi to.
  6. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 564
    Docenione treści:
    250
    Miasto:
    Pogorzela
    Bardzo prosty silnik . Nie wiem gdzie można dac tam du.y.
     
    CiżęLipki lubi to.
  7. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Dobrze ze to nie ASN
     
    CiżęLipki lubi to.
  8. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 324
    Docenione treści:
    381
    Miasto:
    Lubliniec
    Asn miałem do poprawki po kimś
     
  9. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Ile razy rozbierales zeby ustawic na zero?
     
  10. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 324
    Docenione treści:
    381
    Miasto:
    Lubliniec
  11. Bodelix

    Bodelix Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-07 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Kraków
    Jak najbardziej. A kto to robił, mechanik ?
     
  12. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 387
    Docenione treści:
    260
    Miasto:
    Gdańsk
    Ciekawe jak mi wyjdzie bns
     
  13. CiżęLipki

    CiżęLipki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-06 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Mechanik robił.

    Konkretna diagnostyka (w innym miejscu) wykazała, że to jednak nie problem rozrządu.

    Wygląda na to, że warsztat w trakcie wymiany rozrządu uszkodził sterowanie turbiną i prawdopodobnie słabiej/później się kręci.

    Szczerze liczę, że to będzie prosty temat do ogarnięcia. Jest jeszcze zabawny aspekt. Na moje pytanie: czy sprawdzali działanie zaworów sterujacych turbiną, usłyszałem, że:
    a) spojrzeli na nie i "jest membrana, więc jest OK"
    oraz b)
    że oni nie będą stawać na głowie i ściągać nowego zaworu, żeby sprawdzić czy to nie jest przyczyna
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Nie drwij bo piszesz do mechanikow
     
  15. CiżęLipki

    CiżęLipki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-06 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Nie wiem czy nazwałbym to drwinami. Raczej próbuję się doszukiwać pozytywnych/zabawnych aspektów, w sytuacji, która mimo wszystko bardzo mnie martwi oraz spowodowała u mnie ogromne rozczarowanie.

    Spójrz z mojej strony. Zostawiam u kogoś samochód (który nota bene bardzo lubię), wierząc, że profesjonalnie podejdzie do zadania. W rezultacie, okazuje się, że realizując to zadanie w samochodzie zostało uszkodzone coś innego. W efekcie, dalej mam niesprawny samochód.

    Z pewnością, zostałem potraktowany bardzo nieprofesjonalnie. Pracuję w zupełnie innej branży, ale też mam swoich klientów i nie zawsze mam 100% skuteczność (bo po prostu takie jest życie). Mimo wszystko, do głowy by mi nie przyszło, aby powiedzieć klientowi, że w zasadzie to niech spierdala, bo moim zdaniem wszystko jest OK (nawet gdy ewidentnie nie jest).

    Na koniec, w sumie jakby się tak zastanowić, to jednak jest to dobry powód do drwin. Ba! To powinien być powód to drwin.

    To właśnie przez takie sytuacje bardzo cierpi reputacja Waszego zawodu. A jeżeli nie wierzysz, ze jest zła to kiedyś incognito porozmawiaj z obcymi ludźmi na ten temat.

    W mojej branży, partacze są bezlitośnie piętnowani (na całe szczęście).
     
  16. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A co to za branża. Kazdy moze sie pomylić. Przy dzisiejszym stopniu skomplikowania aut i przerobie na ilosc traf na pasjonata to cie zgoli jak baca barana. Ja za wlutowanie jednego opornika za 7 groszy potrafie wziasc 200 to uwazaj
     
  17. CiżęLipki

    CiżęLipki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-06 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Widzisz, a bierz i nawet 300 złotych, nie mam z tym żadnego problemu.

    Czy jak wlutowując ten jeden opornik, przy okazji okaleczysz jakiś układ, to gdy klient zwróci Ci na to uwagę, to odprawiasz go z kwitkiem mówiąc "opornik wlutowany i działa, nie mam głowy sprawdzać tego układu, który nagle przestał działać podczas mojej pracy - to nie moja wina i nie będę stawał na głowie, aby to zdiagnozować"?
     
  18. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Oj wtedy trza sie nagadac. Masz absolutna racje. Ale zale mozesz wyrzucać na forach pokrzywdzonych przez mechanikow. Przykład analogiczny: baba wychodzi na protest KODu bo jej tatusiowi zabrali esbecka emeryture 6tys.i dali 1700. Czy ona zrozumie ze stary lał niewinnych. No nie. Ona bedzie krzyczec ze jek tatusiowi zabrali forse z ktorej odpalal 2500 co miesoac np. Wiekszosc tu twoich zali ma w d..e. Prawo rynku.
     
  19. CiżęLipki

    CiżęLipki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-06 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    No widzisz, o to mi właśnie chodzi.

    Nie żalę się. Nie dziwię się, że większości z Was to nie zainteresuję (chociaż spodziewałbym się potępienia dla takich praktyk). Nie mam też zamiaru udzielać się w tematach dla pokrzywdzonych, bo szkoda mi czasu. Po prostu chciałem zaktualizować temat tj. wcześniej myślałem, ze to kwestia wałka ssania, a okazuje się, że jednak nie.
     
  20. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 324
    Docenione treści:
    381
    Miasto:
    Lubliniec
    Mnie dzisiaj turbawka w Zafira b mocno Wk. Padła i klient dostarczył regenerowana. Lało olejem jak z weza. Magicy od regeneration nie splanowali przylgni od zasilania oleju. Pilnik i Eko. Teraz wszyscy jestesmy zadowoleni. Państwo z dziecmi pojechali na wakacje.