• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi a4 b5 benzyna - szarpanie na niskich obrotach

karabin10

Gaduła
Dołączył
11.01.2014
Postów
79
Punktów
0
Siema mam problem z moim audi a mianowicie szarpie mi na niskich obrotach, dławi sie czasami przy wcisnieciu gazu na niskich obrotach a na wyzszych to juz mniej i czasem przez chwile faluja obroty przy wcisnieciu sprzegła no i dodam że na zimniejszym silniku jakby te objawy byly słabsze a tak nawiasem to kończy mi się sprzęgło bo łapie dopiero pod koniec ale to chyba nie ma na to wpływu

auto było podłaczane pod vaga i nie wykazało żadnego błędu i sie zastanawiam czy to może byc np złe ustawienie zapłonu sugerujac sie tym ze jesli vag nie pokazuje błędów to wszystkie czujniki działaja jak należy czy może byc tak że jakis czujnik nie działa a vag tego nie pokaze?

a w pojezdzie wymieniłem:
świece, kable, przepustnica, kopułka, palec rozdzielacza, filtr paliwa i powietrza, pompa paliwa
 

karabin10

Gaduła
Dołączył
11.01.2014
Postów
79
Punktów
0
no wlasnie z tym aparatem to ja nie wiem sam bo jak bylem u jednego mechanika i pytalem czy by mi sprawdzil czy zaplon jest ustawiony prawidłowo to mi powiedzial ze w tym modelu nie da sie ustawic bo aparat sam ustawia a jak zadzwonilem do innego to powiedzial ze w kazdym modelu da sie ustawić ale w tym trzeba zablokować sterownik no i ze niestety nie może mi sprawdzic bo nie ma lampy stroboskopowej

ja juz myslalem zeby kupic swoja lampe i podjechac do kumpla na vaga i jakos to tam zablokowac i ustawic ale itak nie wiem gdzie konkretnie to trzeba swiecic niby przez jakis otwór ale ja tam nic nie widze takiego pod maską czy to trzeba z kanału?
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16289
Punktów
3340
Wiek
43
Miasto
PZ
masz zapewne silnik 1.6 :) tutaj najważniejsze jest żeby ustawić w pierwszej kolejności rozrząd na znaki tak jak pan Bóg przykazał a to dlatego że aparat jest napędzany kołem z rozrządu. Żeby to zrobić poprawnie to czeka cię demontaż przodu auta, demontaż osłon rozrządu, ustawienie kół na znaki, zdjęcie kopułki aparatu i ustawienie palca według rysunku http://forum-mechanika.pl/threads/schemat-rozrządu-audi-a4-b5-1-6-adp.13065/
to masz na początek do sprawdzenia, jeśłi to będzie ok to wtedy powiem Ci dalej co robić ale uprzedzam że nie będzie lekko :) ja w swoim audi miałem też problem z falującymi obrotami ale ja miałem błedy w sterowniku a ty ich nie masz
 

karabin10

Gaduła
Dołączył
11.01.2014
Postów
79
Punktów
0
przy zakupie auta jakis rok temu byl wymieniany rozrzad w warsztacie samochodowym bo auto zostalo sprowadzone z niemiec przez kumpla który zajmuje sie sprowadzaniem aut z za granicy ewentualnymi poprawkami i sprzedaza i twierdzi ze oddal auto do warszatu na wymiane rozrzadu aby zrobili to fachowo więc myśle ze ta kwesta jest zrobiona poprawnie ale nie wiem czy te szarpania byly też przed tą wymianą. Po zakupie auta szarpania były minimalne a po jakims czasie sie nasilily wiec radzil mi wymienic kupułkę i palec rozdzielacza i faktycznie jest poprawa bo wczesniej szarpalo za kazdym razem jak odjalem noge z gazu lub dodalem gaz a teraz głównie szarpie na niskich obrotach no to postanowilem wymienic tez kable ale nic sie po tym nie zmienilo

wiem ze nie zaszkodzi sprawdzic tych znaków czy wszystkie sie zgadzaja ale to troche zajmuje a ja nie jestem mechanikiem wiec mi by to zajęło o wiele dłużej i pewnie samo rozebranie przodu auta i zlozenie to trwa a autem potrzebuje jezdzic codziennie do pracy wiec zalozmy ze rozrzad jest w porzadku
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16289
Punktów
3340
Wiek
43
Miasto
PZ
przy zakupie auta jakis rok temu byl wymieniany rozrzad w warsztacie samochodowym bo auto zostalo sprowadzone z niemiec przez kumpla który zajmuje sie sprowadzaniem aut z za granicy ewentualnymi poprawkami i sprzedaza i twierdzi ze oddal auto do warszatu na wymiane rozrzadu aby zrobili to fachowo więc myśle ze ta kwesta jest zrobiona poprawnie ale nie wiem czy te szarpania byly też przed tą wymianą. Po zakupie auta szarpania były minimalne a po jakims czasie sie nasilily wiec radzil mi wymienic kupułkę i palec rozdzielacza i faktycznie jest poprawa bo wczesniej szarpalo za kazdym razem jak odjalem noge z gazu lub dodalem gaz a teraz głównie szarpie na niskich obrotach no to postanowilem wymienic tez kable ale nic sie po tym nie zmienilo

wiem ze nie zaszkodzi sprawdzic tych znaków czy wszystkie sie zgadzaja ale to troche zajmuje a ja nie jestem mechanikiem wiec mi by to zajęło o wiele dłużej i pewnie samo rozebranie przodu auta i zlozenie to trwa a autem potrzebuje jezdzic codziennie do pracy wiec zalozmy ze rozrzad jest w porzadku
skoro zakładasz że rozrząd jest ok to ja zakładam że już nie potrzebujesz mojej pomocy bo twoje auto jest sprawne a o reszcie możliwych usterek to Ci nawet nie wspomnę bo i tak sobie nie poradzisz ;) ja wysiadam z tej dyskusji
 

karabin10

Gaduła
Dołączył
11.01.2014
Postów
79
Punktów
0
heh nie rozumiem o co ci chodzi... i dlaczego twierdzisz ze sobie nie poradze no i nikt tu nie pisał ze auto jest juz sprawne.. po sprowadzeniu auto odrazu poszlo do dobrego warsztatu aby fachowo zrobic rozrzad no to zakladam ze zrobili dobrze.. No przeciez jak oddam auto np na wymiane sprzegła to jak mi zrobia i wróce do domu no to chyba nie bede rozbieral znów auta żeby zobaczyć czy zrobili dobrze . jeśli wiesz co może dolegac w moim aucie to poprostu napisz skoro pisales ze tez miałeś cos podobnego a nie ze odrazu fochy walisz
 

maxsslko

SuperMechanior
Dołączył
30.11.2014
Postów
2777
Punktów
297
Ogarnij sobie przepustnice plus adaptacja, powinno ustapic. Jak to zrobic pisac nie bede wujek google jest wielki.
 
Do góry Bottom