• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi A4 B6 1.8T - Problem z odpalaniem na zimnym silniku po wymianie pompy paliwa

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Witam, mam problem z odpaleniem swojej Audi A4 B6 1.8T

Pierwszy problem pojawił się, bo wymieniałem pompę paliwa na nową, pewnego dnia gdy paliwa była rezerwa to miała problem z odpaleniem (kręciła z 2 sek i odpaliła i zamuliło a potem było okej już)

Przed wymianą pompy, zmieniłem filtr paliwa na ori.

Potem przerobiłem teraz listwę wtryskową i jest regulator w listwie a nie w filtrze. Doprowadziłem powrót do pompy a filtr paliwa zmieniłem na przelewowy.

Przez jakiś czas było okej, ale teraz na zimnym silniku znów kręci z 2 sek i odpali, zamuli a potem już jest okej

W sumie było okej na pełnym baku, a gdy paliwa jest już pół baku to już coś muli na zimnym.
Gdzie szukać problemu? Pompa paliwa? czujniki temperatury? kompresja?
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
913
Punktów
188
Wiek
28
Pierwsze to sprawdź ciśnienie jakie daje , w 1.8t szybko można sprawdzić też jakie ciśnienie na powrocie przez 30sekund ma napompować litr . Jeśli napompuje mniej to albo pompa syf albo dałeś du... przy montażu.
 

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Pierwsze to sprawdź ciśnienie jakie daje , w 1.8t szybko można sprawdzić też jakie ciśnienie na powrocie przez 30sekund ma napompować litr . Jeśli napompuje mniej to albo pompa syf albo dałeś du... przy montażu.
Ciśnienie przed przeróbką listwy wynosiło na nowej pompie 4 bar, na biegu jałowym, mierzone manometrem.
Sprawdzę powrót i zobaczę ile poleje, dam znać w najbliższym czasie.
Ale teraz tak myśle, co mogłem zrobić źle przy montażu wkładu do pompy, wygiąłem jakiś przewód czy syf wleciał
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
913
Punktów
188
Wiek
28
Ciśnienie przed przeróbką listwy wynosiło na nowej pompie 4 bar, na biegu jałowym, mierzone manometrem.
Sprawdzę powrót i zobaczę ile poleje, dam znać w najbliższym czasie.
Ale teraz tak myśle, co mogłem zrobić źle przy montażu wkładu do pompy, wygiąłem jakiś przewód czy syf wleciał
Zakładałeś sam wkład metalowy czy cały kosz ?
 

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Zakładałeś sam wkład metalowy czy cały kosz ?
Sam wkład z pierburga. W sobotę raczej do tego zobaczę, czy czasem tam coś się nie odpięło, głównie zastanawia mnie ten długi przewód co jest wpinany do kosza, czy on jest w dobrej pozycji, pompa jest ustawiona strzałka w strzałkę, więc kosz raczej w dobrej pozycji, ale ewidentnie paliwo mi ucieka i nie ma tego na pierwsze odpalenie.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
913
Punktów
188
Wiek
28
Stawiam flache ze ta górna rurkę co idzie do wkładu źle zacisnaleś i tam ucieka
 

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Rurka plastikowa do wkładu która musiałeś porozginac żeby wyjąć wkład. Następnym razem podgrzej ja opalarka i wtedy zakładaj na wklad
Ogólnie poprzedni właściciel auta wymieniał pompę paliwa i zamiennik ogólnie ma krociec w wkladzie, a w ori wkladzie nie ma króćca w wkladzie tylko w rurce do wkładu. On został usunięty i został zacisniety opaska tak zrobił poprzedni właściciel wiec ja tak też skręciłem więc raczej nie mogło to puścić
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
913
Punktów
188
Wiek
28
Co napisałeś w temacie? PO WYMIANIE POMOPY PALIWA. Tam szukaj a jeśli jesteś pewien swojej roboty to znaczy że jeszcze się nie przejechałeś.
 

andrzejgruz

Bywalec
Dołączył
13.11.2023
Postów
55
Punktów
6
Wyciągnąłem pompę, mały oring z kosza zmielony, dlatego kosz był nie szczelny i nie było paliwa na start. Wiec dlatego problem z
odpaleniem. Im mniej w baku, tym mniej w koszyku było, a teraz poniżej pół baku a w koszyku ponad połowa.

Temat do zamkniecia
 
Do góry Bottom