• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi A4 B6 2002r 1.9TDI 130KM AWX

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
Witam mam taki problem z audi a4 b6 1.9TDi 130KM 2002r AWX - od kilku dni samochód zaczął mi słabiej zapalać tzn. zaraz po odpaleniu tak jakby się dusił się i przez 2-4 sek. chodził tak jak byłby przyduszony i nawet bo dociśnięciu pedała gazu dochodził do 2-2,5 tys obrotów. Po około 4 sek. Odpalał i już wszystko było ok.
Dziś rano podczas odpalania uruchamiał się tak jakby nie na wszystkich cylindrach( nie znam się ale takie mam wrażenie ponieważ bardzo trzęsło samochodem) po 5 próbie udało się odpalić, pojechałem do pracy po 8 godzinach ładnie odpalił wracając do domu pokazała się kontrolka od ESP i zaczęło trząść samochodem lekko i po chwili coraz mocniej. Wyłączyłem włączyłem samochód na kilometr lub 2 było dobrze i po chwili znowu zapaliła się kontrolka od ESP ale teraz już tak mocno nie trzęsło samochodem, wróciłem do domu zrobiłem VAGiem Auto-log (kontrolka od ESP cały czas się paliła bo specjalnie nie wyłączałem samochodu żeby błąd nie zniknął) log wrzucę niżej. Wyłączyłem samochód po 4 godzinach chciałem wyjechać z domu a tu auto w ogóle nie chce zapalić, rozrusznik kręci ładnie, Akumulator mam dobry. Nie wiem co się stało. Na co stawiacie ? Co mogło się stać?
Zapomniałem jeszcze dodać że jak przekręcę stacyjkę to pali się kontrolka od ESP a podczas próby odpalenia (kręcenia rozrusznikiem) świeci się kontrolka od ABS. Martwi mnie to że ostatnio już 2 razy po dłuższym kręceniu rozrusznikiem (10-15 sek) pokazała się na komputerze duża konewka od oleju z której kapał olej. Przepraszam za moje tłumaczenie ale staram się żebyście dokładnie wiedzieli o co chodzi.
oto log który zrobiłem jak ostatni raz samochód był odpalony i świeciła się kontrolka od ESP czyli błąd nie był zresetowany wyłączeniem zapłonu.



a tu log który zrobiłem już niestety na tylko przekręconym zapłonie bo samochód już nie odpalał:(



a oto bloki które robiłem kilka tygodni temu gry tylko zaczęła pokazywać się kontrolka od ESP i zaczynało trząść samochodem:
logi zrobione z uruchomionym silnikiem



a tu ostatnie bloki ale niestety już tylko na przekręconym zapłonie bo samochód już nie odpalał:( -

 

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3222
Punktów
395
Miasto
lubelskie
Na początek zdejmij wtyczkę z przepływomierza lub go podmień i wtedy spróbuj zapalić bo wygląda że jest uwalony. A na przyszłość logi robi się troszkę inaczej.
Wchodzisz w blok pomiarowy na zapłonie wybierasz bloki jakie chcesz logować np: oo1, 003, 004 wciskasz przycisk LOG i start i w tym czasie czy to na biegu jałowy czy to w czasie jazdy robi się zapis na zakończenie wciskasz koniec i zapisuje log który otwierasz w arkuszu kalkulacyjnym.
np: taki znalazłem w necie nie sugeruj się danymi - http://obrazki.elektroda.net/81_1206446357.jpg
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
ok dzięki, a gdybym chciał sprawdzić czy podaje paliwo na pompki podczas kręcenia to jak to zrobić przy pomocy vaga np.?
aha a co do tej wtyczki to możesz mnie naprowadzić gdzie ona się znajduje?
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
znalazłem jeszcze jeden log który zrobiłem niedawno jak wyskoczyła kontrolka od ESP
17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144) / (N145), Short to Plus
17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243), Regulation Range Exceeded
17664 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62), Open or Short to Plus
17669 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240), Regulation Range Exceeded
17672 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241), Regulation Range Exceeded
mówi coś wam to więcej co mogło się stać?
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
13713
Punktów
2618
Wiek
39
Miasto
PZ
dużo tego może jakaś wtyczka na silniku nie kontaktuje, nie wiem czy tam jest taka duża wtyczka która rozłącza cały silnik poszukaj
 
D

dekster

znalazłem jeszcze jeden log który zrobiłem niedawno jak wyskoczyła kontrolka od ESP
17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144) / (N145), Short to Plus
17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243), Regulation Range Exceeded
17664 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62), Open or Short to Plus
17669 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240), Regulation Range Exceeded
17672 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241), Regulation Range Exceeded
mówi coś wam to więcej co mogło się stać?

Sprawdź po prostu te czujniki i zawory może nie łączą?

17678- Zawór N243 pompo-wtryskiwacza cylindra 4. Przekroczona górna granica regulacji.
17664-Czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego. Przerwa lub zwarcie z potencjałem plus.
17669-Zawór N240 pompo-wtryskiwacza cylindra 1. Przekroczona górna granica regulacji.
17672-Zawór N241 pompo-wtryskiwacza cylindra 2. Przekroczona górna granica regulacji.







 

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3222
Punktów
395
Miasto
lubelskie
a weź wykasuj wszystkie błędy jeszcze raz jak masz kompa i zobaczysz jakie nowe sie pojawią.
 

richi9

SuperMechanior
Dołączył
17.11.2011
Postów
132
Punktów
19
Wiek
43
Miasto
Kraków
ja jeszcze bym przeczyścił styki na kompie ...
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0

odłączyłem wtyczkę od przepływomierza ale niestety nic nie pomogło;/
czy to co na zdjęciu zaznaczyłem to jest właśnie ta wtyczka?

richi9 a gdzie są te styki?
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
te błędy które pokazywałem to już są po kasowaniu
 

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3222
Punktów
395
Miasto
lubelskie
tak to ta wtyczka ... więc coś z paliwem musi nawalać zrób jak piszą koledzy sprawdź wtyczkę od ECU sprawdź przejścia do wtrysków
 

ferroz

Początkujący
Dołączył
29.12.2011
Postów
7
Punktów
0
Wiek
44
Miasto
warszawa-mokotów
witam kolego sprawdż wtyczkę która wchodzi w głowicę od pompowtrysków duża kość okrągła jak stoisz przed silnikiem to bodajrze po prawej stronie nad skrzynią z tego co pamiętam!!
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
pokażcie na tych zdjęciach gdzie te części są


gdzie jest wtyczka od ECU, komputer, wtyczka która wchodzi w głowicę od pompowtrysków

Witam potrzebuję ebooka lub programu "Sam naprawiam Audi A4 B6" po polsku, w sumie nie wiem czy to jest ebook czy program. Proszę o kontakt na priv lub wrzucić tutaj link
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
Witam potrzebuję ebooka lub programu "Sam naprawiam Audi A4 B6" po polsku, w sumie nie wiem czy to jest ebook czy program. Proszę o kontakt na priv lub wrzucić tutaj link.
Znalazłem taki program "Audi A4 B6 Manual"

ale niestety w jakimś dziwnym języku. Przydałaby się wersja po Polsku albo chociaż po angielsku. Bardzo proszę o pomoc

Wyświetl załącznik 445

jeśli mnie wzrok nie myli to jest wtyczka pompek zaznaczona na czerwono, a komputer masz pewnie w okolicy podszybia po prawej stronie
znalazłem ciekawy temat dla ciebie do poczytania: http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=161&start=0&sid=7e953056370abe2dc8660c2b48d8c167
dzięki już czytałem ten naprawdę fajny temacik
 
Do góry Bottom