• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi A4 b6 długo się nagrzewa

BoLo1500

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2014
Postów
160
Punktów
0
Wiek
27
Witam. Posiadam audi a4 b6 2004 130ps.Mam problem z nagrzewaniem się silnika w temperaturze -5/-10 stopni po przejechaniu 15km ok 100km/h dość dynamicznie temperatura nie chce przekroczyć ok 70 stopni sprawdzane vagiem pokazuje dokładnie 72 samochód stojąc na wolnych obrotach z wyłączonym ogrzewaniem rosła temperatura lecz po włączeniu ogrzewania nagle spadła i już nie chciała sie podnosić. Z ogrzewaniem nie mam problemu po 5min jak samochód sie nagrzewa po odpaleniu mam juz cieple powietrze także jest ok. Podczas jazdy wyłączałem ogrzewanie ale nie było zbytnio poprawy. Dzisiaj dałem za chłodnicę kawałek kartonu lecz nie zauważyłem by była zbytnia poprawa. Termostat wymieniany rok temu na wahlera (wcześniej wgl nie trzymał 90 ) .Problem nie występuje jedynie w zimie lecz w reszcie roku także nagrzewa się w miarę szybko ale nie tak jak inne samochody którymi jeżdżę. Brat posiada skode superb z takim samym silnikiem rok starszą po przejechaniu 7km jazdy w tych samych warunkach osiąga 90 stopni oczywiście na ogrzewaniu. Mam tez możliwość się przejechać toruanem 1.9 tdi również nagrzewa się w ciągu kilku kilometrów. Pytałem znajomego co ma audi a4 b6 130km również po przejechaniu 5km już ma prawie 90 stopni, wiec chyba coś u mnie jest nie tak skoro w innych samochodach następuje to bardzo szybko .Dodam że często jeżdże na krótkie trasy 15-20km i zależy mi żeby auto jak najszybciej uzyskiwało temperaturę roboczą. Przymierzam się do wymiany termostatu na oryginał z BehR-a jak sądzicie proszę o opinie .
 

Auto Elektronik Lubin

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.07.2015
Postów
514
Punktów
106
Miasto
Lubin Dolny Śląsk.
WWW
samochodyfacebook.pl
Witam. Posiadam audi a4 b6 2004 130ps.Mam problem z nagrzewaniem się silnika w temperaturze -5/-10 stopni po przejechaniu 15km ok 100km/h dość dynamicznie temperatura nie chce przekroczyć ok 70 stopni sprawdzane vagiem pokazuje dokładnie 72 samochód stojąc na wolnych obrotach z wyłączonym ogrzewaniem rosła temperatura lecz po włączeniu ogrzewania nagle spadła i już nie chciała sie podnosić. Z ogrzewaniem nie mam problemu po 5min jak samochód sie nagrzewa po odpaleniu mam juz cieple powietrze także jest ok. Podczas jazdy wyłączałem ogrzewanie ale nie było zbytnio poprawy. Dzisiaj dałem za chłodnicę kawałek kartonu lecz nie zauważyłem by była zbytnia poprawa. Termostat wymieniany rok temu na wahlera (wcześniej wgl nie trzymał 90 ) .Problem nie występuje jedynie w zimie lecz w reszcie roku także nagrzewa się w miarę szybko ale nie tak jak inne samochody którymi jeżdżę. Brat posiada skode superb z takim samym silnikiem rok starszą po przejechaniu 7km jazdy w tych samych warunkach osiąga 90 stopni oczywiście na ogrzewaniu. Mam tez możliwość się przejechać toruanem 1.9 tdi również nagrzewa się w ciągu kilku kilometrów. Pytałem znajomego co ma audi a4 b6 130km również po przejechaniu 5km już ma prawie 90 stopni, wiec chyba coś u mnie jest nie tak skoro w innych samochodach następuje to bardzo szybko .Dodam że często jeżdże na krótkie trasy 15-20km i zależy mi żeby auto jak najszybciej uzyskiwało temperaturę roboczą. Przymierzam się do wymiany termostatu na oryginał z BehR-a jak sądzicie proszę o opinie .
Sprawdzenie termostatu i czujników G2/G62
Grupy
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
Na zimnym:
01- Engine => 007 wskazania temperatury paliwa, oleju, powietrza i płynu chłodzącego powinny być zbliżone ( znacznie odbiegająca temp płynu może wskazywać na uszkodzenie G62).
17- Instruments => 003 ( przy sprawnym termostacie jeżeli się nie mylę będzie pozycja ze wskazaniem 30 *C)
Na ciepłym:
01- Engine =>007 temperatura płynu chłodzącego z G62 (Coolant)
17- Instruments =>003 temperatura płynu chłodzącego z G2 (z zegarów)
Jeżeli temperatury są zbieżne uszkodzony jest termostat
Jeżeli są różne uszkodzeniu uległ jeden z czujników.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6220
Punktów
1012
Wiek
76
Miasto
Szczecin
Po wymianie termostatu zalany płyn chłodzący był nowy ? Przy prawidłowej eksploatacji co 3 lata powinien być wymieniony .
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6220
Punktów
1012
Wiek
76
Miasto
Szczecin
Coś wpadło pod termostat, paproch wystarczy żeby termostat się nie zamknął. Trzeba tam zajrzeć łatwy dostęp.
 

BoLo1500

SuperMechanior
Dołączył
30.03.2014
Postów
160
Punktów
0
Wiek
27
Nie jest to normalne . Brat ma identyczny silnik w superbie. Kumpel w a4 też , jeździłem touranem 1.9 tdi 105km również 10min jazdy = 90 stopni i stoi pion. Wiec cos jest nie tak... dzwonilem do mechanika powiedzial ze tam powinny być jakies dodatkowe swiece w wężach od chlodzenia ktore ogrzewaja płyn chlodniczy ale nie jest pewny czy w moim modelu są. Jak nie ma to uszkodzony lekko termostat...
 

kosa1993

Gaduła
Dołączył
28.05.2015
Postów
93
Punktów
2
Wiek
29
Witam u mnie w passacie b5fl taki sam silnik miałem podobna sytuacje trzymał mi temp 70 st wymieniłem termostat i dochodziło mi max do 85 przyczyną był czujnik g62 po sprawdzeniu vcds różnica w temp pomiędzy g2 a g62 wynosiła chyba 17 st dokładnie nie pamiętam wymiana czujnika rozwiązała problem
 
Do góry Bottom