1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A4 B7 1.6 8v ALZ Owal cylidnra

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika gbior, 28-09 18.

  1. gbior

    gbior Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-09 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Leszno
    Witam,

    Pacjent jak wyżej, a4b7 z 1.6 alz. Brał olej, dymił.

    Czapka ściągnięta do wymiany uszczelniaczy. Przy tej okazji pomierzyłem cylindry. Na 3 sztukach owal 0.01mm. Na jednym z cylindrów 0.06. Tłok ok. Pierścienie i tak będą nowe, ale czy owal nie jest za duży? W moim Haynesie brak info o dopuszczalnej owalizacji, google coś nie chce gadać.
    Z góry dziękuję za pomoc.
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 171
    Docenione treści:
    1 322
    Miasto:
    turek
    Tam są chyba wymienne tuleje.
     
  3. gbior

    gbior Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-09 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Leszno
    Nie są wymienialne. Dodaje zdjęcie tłoka. dodam, że największy wymiar pojawia się podczas pomiaru wzdłuż osi sworznia. Na cylindrze widać mikro ubytek w połowie wysokości tulej. Minimalnie wyczuwalny odpuszkiem, średnica ok 1mm. Może nie być nawet widoczny na zdjęciu.
    Cylinder miał ciśnienie z tego co pamiętam ok 14bar, jak 2 pozostałe. na 1 był spadek i ewidentnie ciśnienie ok 2 bary niższe, ale owal to 0.01. Tłoki na pozostałych cylindrach dużo ładniejsze.
     

    Załączone pliki:

  4. komar200

    komar200 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 721
    Docenione treści:
    460
    Miasto:
    grudziadz
    Taniej cię wyjdzie kupić blok
     
    toomii76 i pawel2406 lubią to.
  5. gbior

    gbior Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-09 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Leszno
    Taniej ale nie pewniej. Owal nie jest na tyle duży, żeby wykluczyć szlif.
    Bo rozumiem, że odchyłka jest na tyle duża, że samo złożenie na tym co jest odpada?
    Posiada ktoś jakieś konkretne wartości liczbowe dla tego silnika? ew. gdzie szukać ?
     
  6. komar200

    komar200 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 721
    Docenione treści:
    460
    Miasto:
    grudziadz
    Pamiętaj ten blok to amelinium, tak że niczego nie możesz być pewny, i robić szlif jednego gara w tym bloku ? Powodzenia.
     
  7. gbior

    gbior Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-09 17
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Leszno
    Jeśli już to wszystkich.
    A znana jest komuś dopuszczalna wartość owalu?