• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi a4 b7

Piotr18021973

SuperMechanior
Dołączył
14.08.2017
Postów
397
Punktów
8
Wiek
47
Miasto
Szczytno
Audi 1.9 dpf dziwnie słychać jak dudni po zacisnieciu węża zaraz za turbo co idzie do intelkulera cichnie co to może być
 

toomii76

toomi
Dołączył
2.11.2014
Postów
12497
Punktów
6481
Miasto
turek
na przykład to.










 

Piotr18021973

SuperMechanior
Dołączył
14.08.2017
Postów
397
Punktów
8
Wiek
47
Miasto
Szczytno
Wymieniłem walek szklanki panewki miesiąc temu bo był trochę przytarty i miał nierówna pracę po tym nic się wiele nie zmieniło dalej tak pierdzi przy przyspieszeniu wydech sprawdzony szczelny
 

Piotr18021973

SuperMechanior
Dołączył
14.08.2017
Postów
397
Punktów
8
Wiek
47
Miasto
Szczytno
A wałek załozyłeś dla wersji z dpf?
Tak walek myślę że na pewno z dpf brałem go z hurtowni .wspolpracuje z nimi 3 lata myślę że takiej gafy by nie zrobili bo przy zamówieniu było jasno określone że ma dpf . Dzos trochę poczytałem i ludzie piszą że może to też być wina zmiany filtra A filtr świeżo wymieniony muszę to dziś sprawdzic nie to pokrywać gore i sprawdzic czy się nie wieszają popychacze ustawić wyryski jeszcze raz sam już zglopialem
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2130
Punktów
637
Miasto
Manchester
A zaślepki jeszcze są ? Czy olej juz się leje na boki przy walku ?
 

Piotr18021973

SuperMechanior
Dołączył
14.08.2017
Postów
397
Punktów
8
Wiek
47
Miasto
Szczytno
A zaślepki jeszcze są ? Czy olej juz się leje na boki przy walku ?
Są , je już sprawdzałem .Filtr puszka też sprawdzałem powietrze zaciąga .zapchany dpf mógłby powodować też takie dudnienie rezonans w rurach dolotu ?po rozlaczeniu ich przed klapa słychać wyraźnie ten dźwięk od strony klapy ,silnika nie od filtra gdzie czuć jak turbo tłoczy powietrze
 

Piotr18021973

SuperMechanior
Dołączył
14.08.2017
Postów
397
Punktów
8
Wiek
47
Miasto
Szczytno
Stał się cud po wymianie filtra na stary wszystko ucichlo po założeniu go spowrotem problem powrócił więc może to dziwne ale sprawa jasna wina filtra .A tu się człowiek grzebie i domyśla
 

Artek.1982

Początkujący
Dołączył
3.12.2020
Postów
10
Punktów
1
Wiek
41
Ten dźwięk to tak jakby powietrze się cofało?
 

Piotr18021973

SuperMechanior
Dołączył
14.08.2017
Postów
397
Punktów
8
Wiek
47
Miasto
Szczytno
Takie du du dudnienie głuche basowe A za chwilę ładny świst tylko słychać jak turbo pompuje .wymienialem w nim szklanki walek ,myślę czy czasami jakaś szklanka nie trafiła się lipa . Od strony filtra mimo że dudni powietrze ciągnie

Takie du du dudnienie głuche basowe A za chwilę ładny świst tylko słychać jak turbo pompuje .wymienialem w nim szklanki walek ,myślę czy czasami jakaś szklanka nie trafiła się lipa . Od strony filtra mimo że dudni powietrze ciągnie
Ten dźwięk to właśnie tak jakby się cofalo powietrze ,

Takie du du dudnienie głuche basowe A za chwilę ładny świst tylko słychać jak turbo pompuje .wymienialem w nim szklanki walek ,myślę czy czasami jakaś szklanka nie trafiła się lipa . Od strony filtra mimo że dudni powietrze ciągnie


Ten dźwięk to właśnie tak jakby się cofalo powietrze ,
Egr zaslepiony więc odpada
 
Ostatnia edycja:

Artek.1982

Początkujący
Dołączył
3.12.2020
Postów
10
Punktów
1
Wiek
41
Powina pomuc geometria turbiny i czyszczenie.

Tzw. Bllou off cofające się powietrze do filtra
 

Specjalista nr 1

Początkujący
Dołączył
16.06.2020
Postów
6
Punktów
3
Miasto
Szczecin
Są , je już sprawdzałem .Filtr puszka też sprawdzałem powietrze zaciąga .zapchany dpf mógłby powodować też takie dudnienie rezonans w rurach dolotu ?po rozlaczeniu ich przed klapa słychać wyraźnie ten dźwięk od strony klapy ,silnika nie od filtra gdzie czuć jak turbo tłoczy powietrze

Może być, że przyczyną powstawania dudnienia jest trochę nieszczelny któryś z zaworów ssących. Jak silnik pracuje to trochę spalin przedostaje się przez zawór ssący do kolektora, co powoduje powstawanie pulsacji w kolektorze i jakieś dźwięki. Jeżeli obroty silnika są już większe, to turbo tłoczy powietrze i w kolektorze jest większy pęd powietrza i większe ciśnienie, co tłumi pulsację spalin przedostających się s powrotem przez nieszczelny zawór ssący. Może być tak, że założenie starego filtra powietrza, który jest trochę zapchany i ma mniejszą przepustowość od nowego wytłumia te dźwięki bo w całym układzie dolotowym jest małe podciśnienie i to tłumi hałas. Pisałeś że na starym wałku i starych popychaczach silnik trochę nie równo chodził, to może być że już wtedy nieprawidłowo się otwierały się oraz zamykały zawory co spowodowało jakieś nadpalenie zaworu/gniazda i małą nieszczelność. Może być że głowica jest do zdjęcia. Można spróbować sprawdzić szczelność zaworów podając ciśnienie powietrza do cylindra i słuchać czy nie syczy w kolektorze ssącym. Pozdrawiam
 
Do góry Bottom