• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi A5 TFSI - wibracje samochodu

bialas6666

Początkujący
Dołączył
30.01.2021
Postów
13
Punktów
0
Witam,

stałem się posiadaczem Audi A5 2010 2.0TFSI (silnik CDNB). Po kupnie i zrobieniu 1000km wyszedł problem - drgania samochodu.

Co zrobione:
- wymieniony olej na Millers XF LongLife 0W40, filtry
- świece Denso PK22PR8, komplet nowych cewek Beru
- odma była w zamienniku, wymieniona na nową z ASO VW
- zawieszenie przód i tył sprawdzone dla pewności na dwóch stacjach na szarpakach - brak jakichkolwiek luzów
- wydech też wydaje się być ok
- opony z 20 roku, koła wyważone i proste
- brak błędów na VCDS

Problem:
- lekkie drgania na wolnych obrotach
- drgania na karoserii (nie czuć na kierownicy) przy jeździe, najbardziej objawia się po przekroczeniu 80 km/h, czuć je na fotelu
- nie czuć na kierownicy drgań ani bicia z tarcz hamulcowych
- cały czas odczuwalne wibracje na drążku zmiany biegów (manual 6 bieg)
- biegi wchodzą dobrze bez zacięć, nie słychać z tych stron żadnych stuków itd., sprzęgło bierze okej

macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
496
Porady
1
Punktów
113
Wiek
30
Miasto
Wielkopolska
Diagnostyka komputerowa ---> odczyt błędów ---> odczyt live data(wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach) ;)
 
Dołączył
14.06.2022
Postów
1
Punktów
1
WWW
gruzwoz.pl
Pierwsza rzecz co przychodzi do głowy to dwumasa się kończy. Już nie amortyzuje drgań i dlatego to odczuwasz na niższych obrotach. Możesz też niższym kosztem sprawdzić cewki i świece w razie czego. Może przepustnica jest też zatkana?
 

bialas6666

Początkujący
Dołączył
30.01.2021
Postów
13
Punktów
0
Przede wszystkim bardzo dziękuję wszystkim za wzięcie udziału w rozwiązaniu problemu.

Diagnostyka komputerowa ---> odczyt błędów ---> odczyt live data(wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach) ;)
Sprawdzone w VCDS i wszystko wygląda ok. Dla pewności sprawdziłem na starych cewkach i świecach - bez zmian.

Wibracje na wolnych to norma A podczas jazdy to zapewne koła
Racja - to zrobię w poniedziałek, na pewno nie zaszkodzi.

Pierwsza rzecz co przychodzi do głowy to dwumasa się kończy. Już nie amortyzuje drgań i dlatego to odczuwasz na niższych obrotach. Możesz też niższym kosztem sprawdzić cewki i świece w razie czego. Może przepustnica jest też zatkana?
Też na to stawiałem. Sprzęgło bierze dobrze, nie szarpie, nie słychać odgłosów z okolic dwumasy. Zostawiam to jako ostateczność.

Ja bym od diagnostyki dwumasy zaczął.
Jak wyżej.

Panowie mam chyba jakiś trop. VCDS wyrzucił mi błąd, który po skasowaniu i jeździe wraca:
1.png
Szczerze powiedziawszy nawet nie myślałem, że to może być objaw a to, że taka specyfika silnika (nie miałem doczynienia z TFSI). Auto jeździ normalnie ale największe przyśpieszenie tzw. boost wchodzi powyżej 3000 obrotów. Między 2000 a ok. 3000 samochód zbiera się do przyśpieszenia dosyć leniwie. Jakieś pomysły?
 

Chomikos

SuperMechanior
Dołączył
4.05.2014
Postów
173
Punktów
11
Wiek
31
To nie jest objaw drgań na wolnych obrotach . Sprawdź sprzęgło .
Co do turbo to zacięta sztanga,nieszczelność ,brak podciśnienia albo uszkodzony zawòr.
 

romanjeden

Początkujący
Dołączył
8.07.2022
Postów
8
Punktów
0
Cześć, jak tam u Ciebie bialas6666 sprawa z drganiami ? Mam identycznie tak jak u Ciebie. Robiłeś coś w tym temacie ? Bo tez u siebie podejrzewam dwumas :/
 

bialas6666

Początkujący
Dołączył
30.01.2021
Postów
13
Punktów
0
Bez zmian, nauczyłem się z tym żyć przejechane od czasu założenia tematu 15tys, ani gorzej ani lepiej.
 

romanjeden

Początkujący
Dołączył
8.07.2022
Postów
8
Punktów
0
Mnie to strasznie denerwuje i będę musiał to jakoś ogarnąć. A byles u jakiś specjalistów co jakieś diagnozy stawiali ? U mnie wystarczy podnieść obroty o maks 100 i drgania ustają. Pierwsza diagnoza to świece cewki, wszystko wymienione druga układ paliwowy, wlalem chyba ze 3 preparaty czyszczące i nic nie pomogło ani grama. Poduszki całe sztywne przebieg 50tys. Silnik nie generuje żadnych błędów. Ostatnio byłem u gościa to mówi ze może ten dwumas ale nie jest pewny. Ja mam typy ze może być dwumas, może wałek wyrównujący, może coś z napędem paska osprzętu lub koło pasowe. Powiem jedno niemieckie złomy…
 

romanjeden

Początkujący
Dołączył
8.07.2022
Postów
8
Punktów
0
Odma raczej dobra korek jak wykręcam to ssie jak trzeba :) drgania na psotoju to jeszcze pewnie bym ogarnął podwyższając obroty np o 70 więcej programowo , tylko wibracji podczas jazdy raczej programowo nie ogarne :spitoutdummy:
 

bialas6666

Początkujący
Dołączył
30.01.2021
Postów
13
Punktów
0
To nie znaczy, że odma jest dobra. W Tfsi profilaktycznie do wymiany po ok. 5 latach, tak robi ASO
 

bialas6666

Początkujący
Dołączył
30.01.2021
Postów
13
Punktów
0
199tys, czyszczenie kolektora i głowicy było robione i nie było efektów
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1310
Porady
1
Punktów
136
Miasto
Nowy Sącz
Była sprawdzana kompresja na cylindrach,rozrząd? Być moze nie trzyma,któryś zawór.
 

romanjeden

Początkujący
Dołączył
8.07.2022
Postów
8
Punktów
0
U mnie kompresja nie była sprawdzana rozrząd tez nie był, przebieg 50tys wiec teoretycznie powinno być wszystko Ok ale po tych niemieckich szortach wszystkiego można się spodziewać. Auto przyspiesza jak trzeba nie ma zamulen nie kopci. .. . Tylko zauważyłem ze jak się rozgrzeje to wydaje mi się ze delikatniejsze są te drgania. I Np. Jak jadę sobie po mieście i stanę na światłach to przez chwile jakieś 5-10sek auto chodzi idealnie bez drżenia dopiero po tym czasie zaczyna drzeć.
 
Do góry Bottom