1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A6 C5 1.8 AEB - problem z ustawieniem sztangi

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Ogień-Opór, 6-09 18.

  1. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Witajcie, skonstruowałem prosty przyrząd z manometrem do pomiaru WG (waste-gate)
    1.8 AEB - podobno ma otwierać WG przy 0,55 bara, czyli kończy mi się regulacja.


    Rozumiem, że WasteGate ma być zamknięte, ale po ustawieniu na 0,55 Bara - nie otwiera się praktycznie wcale.
    To tak ma być?
    Pomocy.
     
  2. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 066
    Docenione treści:
    252
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    Ciśnienie atmosferyczne plus ciśnienie doładowania
     
  3. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Możesz rozwinąć?
    Chodzi mi o ustawienie - tego typu.
     
  4. obrzydliwyszarykot

    obrzydliwyszarykot Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-09 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Ustaw gruchę tak żebyś przy odlaczonym n75 miał stale0,35 doładowania
     
  5. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Mam wrażenie, że chyba się nie rozumiemy.
     
    Ostatnio edytowano: 6-09 18
  6. obrzydliwyszarykot

    obrzydliwyszarykot Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-09 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Na stole raczej ciężko, chyba że jesteś w stanie ustawić na sprężarce te 0,35 bara to przy takim ciśnieniu ma być pelne otwarcie wg


    W uproszczeniu dmuchasz w gruchę ciśnieniem ok 0,35bara i przy tym ciśnieniu wg ma być max otwarty
     
  7. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    419
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    bierzesz ten swoj przyrzad, ja zrobilem z pompki rowerowej koncowke, napompowujesz 0,55 i krecisz sruba regulacyjna tak, zeby klapka delikatnie zaczela sie uchylac, przy 0,8 powinna juz dosyc znacznie byc uchylona. Patrzysz na klapke czy zaczyna uchylac otwor nie na dzwigienke. Na czym jeszcze raz polega twoj problem?
     
    toomii76 lubi to.
  8. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    No dobra, ale problem jest tego typy, że regulacja się kończy i w zasadzie mówimy o uchyleniu WG, bo na otwarciu 0,55 bara klapka dalej nie chce iść jak lekko się uchylić, czy mam za niskie ciśnienie w przyrządzie?


    Dodatkowo
    " Na stole raczej ciężko, chyba że jesteś w stanie ustawić na sprężarce te 0,35 bara to przy takim ciśnieniu ma być pelne otwarcie wg
    W uproszczeniu dmuchasz w gruchę ciśnieniem ok 0,35bara i przy tym ciśnieniu wg ma być max otwarty"
    "
    Tutaj brzmi to barzdziej realnie, tylko czy nie będzie za słabe ciśnienie?
     
  9. buli.31

    buli.31 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    30-09 13
    Postów:
    394
    Docenione treści:
    70
    Miasto:
    BYDGOSZCZ
     
  10. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    No dobra, bajek naopowiadali wszyscy.

    Co drugi serwis Turbosprężarek nie jest mi wstanie odpowiedzieć, jak ustawić gruchę.
     
  11. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    419
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    ja zrobilem tak jak napisalem i bylo idealnie, podobnie w tdikach. Nie do konca rozumiem co piszesz, wydaje mi sie, ze caly czas masz wszystko dobrze, przy 0,55 ma sie dopiero zaczac uchylac, max ladowanie w tym silniku to ok. 0.6, ale jesli klapka juz troszke sie uchyli to spokojnie upusci i nie bedzie przeladowania.
     
  12. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Zaraz wrzucę film.
    Ogólnie chodzi o to, że przy ustawieniu regulacji na 0,4bara (dopiero się uchyla) w efekcie finalnym bardzo słabo otwiera WG - tą klapkę.



    Pomocy, temat pilny.
     
    Ostatnio edytowano: 7-09 18
  13. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    419
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    ile razy mam Ci napisać, ze WG ma sie zaczac lekko uchylac przy tym 0.5 i tak jest dobrze?
     
  14. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Ustawiłem tak jak na filmie, idzie dobrze. Czy podpowiesz dlaczego się turbo grzeje do czerwoności? Trochę buta i całe żeliwo ostro czerwone, tak musi być?
     
  15. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 752
    Docenione treści:
    1 761
    Miasto:
    turek
    Bo wydech zapchany.
     
  16. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    No jak, przecież kat jest czysty. Rura z łącznikiem jest nowa, środkowy i ostatni mógł się zapchać?
     
  17. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 752
    Docenione treści:
    1 761
    Miasto:
    turek
    Przez ostatni rok 4 przypadki świecącej turbiny i zawsze kat z tyłu w ruinie.
    Może u ciebie jest inaczej, ale piszę to z własnego doświadczenia.
     
  18. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Jedna ściana się posypała w kacie. Blokowała to ja wybiłem nie uszkadzajac tym samym druguej. Pierwszą(od turbiny patrząc) zostawiłem. Ładna siateczka w kolorze bieli. Może dawka za duża?
     
  19. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 752
    Docenione treści:
    1 761
    Miasto:
    turek
    A jaki kolor świec?
     
  20. obrzydliwyszarykot

    obrzydliwyszarykot Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-09 18
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Odłącz n75,zrób loga doładowania i jeżeli będziesz miał więcej niż 0,3 0,35 bara doładowania to sztanga do poprawy.kata trzeba było wyrzucić całkiem jak się już sypal
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. jak ustawić sztangę turbiny w audi a6c5 1.8t