1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A6 C5 2.8 1997 problem z odpowietrzeniem hamulców

Dyskusja w 'Układ hamulcowy' rozpoczęta przez użytkownika m123ek, 11-02 19.

  1. m123ek

    m123ek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-10 15
    Postów:
    161
    Docenione treści:
    1
    Witam, przyjechało auto z zapowietrzonym hamulcem, wszystkie standardowe sposoby nie mogą go odpowietrzyć (odsysanie przez odpowietrznik, pompowanie w zbiorniczek) komputer (texa i wurth) nie mają opcji odpowietrzania do tego auta. Zero powietrza z odpowietrzników, domyślam się że pompa zapowietrzona, ktoś ma jakiś pomysł jak do tego podejść. Po odpalaniu hamulec wpada w podłogę dopiero kilka razy pod pompowanie go utwardza.
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 008
    Docenione treści:
    4 318
    Miasto:
    turek
    Zacznij odpowietrzanie od początku układu i idź coraz dalej. Prawdopodobnie powietrze w pompie hamulcowej. Jak rurek nie poluzujesz to marne szanse żeby powietrze wypchnac.
     
    pawel2406 lubi to.
  3. bobsley6

    bobsley6 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-02 17
    Postów:
    138
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    Wrocław
    jesli nie mozna odpowetrzyc układu i pedał wpada to wymien pompe ... zoabacz jak na nowej jest
     
  4. m123ek

    m123ek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-10 15
    Postów:
    161
    Docenione treści:
    1
    Wyjście z pompy odkręcić i cisnąć płyn pod ciśnieniem w zbiornik? Ciężki temat...
     
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 008
    Docenione treści:
    4 318
    Miasto:
    turek
    Zawsze możesz zostawić tak jak jest.
     
  6. m123ek

    m123ek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-10 15
    Postów:
    161
    Docenione treści:
    1
    Spróbuję, gorzej chyba być nie może
     
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 008
    Docenione treści:
    4 318
    Miasto:
    turek
    I lepiej to zrobic normalnie pompujac gejem hamulca. Jak wypchnie z pompy to dalej ciśnieniowo pójdzie.
     
    pawel2406 lubi to.
  8. m123ek

    m123ek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-10 15
    Postów:
    161
    Docenione treści:
    1
    odkręcając przewody z pompy lecące na poszczególne koła, ładnie psika płynem, potem każde koło i brak poprawy. Przy odpalonym silniku pierwsze wciśnięcie wpada w podłogę dopiero podpompowanie pedałem poprawia hamulec
     
  9. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 821
    Docenione treści:
    1 244
    Miasto:
    łódź
    może sekcje w pompie pusciły jak płynu zabrakło ,czasem tak jest i nie wiem dlaczego:(
    to znaczy wiem
     
  10. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 705
    Docenione treści:
    699
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A autor to jeszcze sie interesuje? Jakie tam sa hamulce z tylu i co było robione przy hamulcach? Czy jak sie utwardzą hamulce to przy nastepnym hamowaniu rosnie pedał?
     
  11. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 953
    Docenione treści:
    1 531
    Miasto:
    Olsztyn
    Kiedyś moja mama mi pomagała odpowietrzać , płyn nie chciał lecieć bo gazem pompowała ;) :D
     
    pawel2406 i bobsley6 lubią to.
  12. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 118
    Docenione treści:
    921
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Witam.
    A może, jeśli pedał wpada po uruchomieniu silnika, czyli przy zadziałaniu wspomagania, czyli tylko przy działaniu większej siły, to może pedał hamulca wpada, ponieważ przeginają się zaciski z powodu zapieczonych prowadnic. A jeśli szybko, kilka razy wciśniemy pedał hamulca, to wspomaganie zmaleje i pedał urośnie. Może trzeba to sprawdzić. Miałem takie przypadki.
    Pozdrawiam.
     
    pawel2406, dejot43 oraz toomii76 lubią to.
  13. Vicia

    Vicia Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-12 18
    Postów:
    625
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Centrum Kraju
    Tu juz mozna temat zamknac i skierować interesujacych do tematu bmw tam co do odpowietrzania jest bardzo pieknie opisane:)
     
    pawel2406 i dejot43 lubią to.
  14. m123ek

    m123ek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-10 15
    Postów:
    161
    Docenione treści:
    1
    Objaw się pojawił, bo klient sam coś grzebał przy hamulcach, prawdopodobnie wymieniał klocki. Odstawiłem go narazie na boczny tor, jak do niego wrócę na dniach to sprawdzę czy pomoże to co piszecie:)
     
  15. Vicia

    Vicia Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-12 18
    Postów:
    625
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Centrum Kraju
    Toć jak zmieniał klocki to raczejbpompy nie zapowietrzył no ale talentów nie odkrytych jest multum.powodzonka
     
  16. m123ek

    m123ek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-10 15
    Postów:
    161
    Docenione treści:
    1
    Ma mi przywieźć serwo do podmianki :)
     
  17. Vicia

    Vicia Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-12 18
    Postów:
    625
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Centrum Kraju
    Zobacz wąż od serwa czy szczelny jest
     
  18. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    325
    Docenione treści:
    163
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    Miałem podobną sytuację. Powymieniałem wszystko, oprócz zacisków. Po dwóch dniach walki przedzwoniłem do właściciela i pytam co grzebał przy hamulcach: odp. wymieniłem tylne zaciski. Rzeczywiście były wymienione lewy na prawą stronę, prawy na lewą (tego nie dopatrzyłem wcześniej).
     
  19. GarageGTS9

    GarageGTS9 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-02 19
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Wielkopolska
    witam, zobacz tylne zaciski czy dobrze tam wszystko poskładane, są tam sprężynki od ręcznego jak pamiętam, przerabiałem w golfie 4 podobną sprawę, i za cholere nie szło odpowietrzyć, dopiero rozłożenie i złożenie zacisków tył, dokładnie to jednego była wina:D
     
  20. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 285
    Docenione treści:
    861
    Miasto:
    Kaczory
    Audi A4 b5. Wymiana klocków tyl, jazda próbna, grzeje się koło, ale dopiero po 5km. Kur.a mac. Na podnośnik. Posprawdzane wszystko, nadal to samo. Dopiero drugiego dnia klient że skrucha przyznał, że próbowali wymienić klocki z kuzynem, ale nie mogli dać rady WCISNAC tloczka dlatego przywlekli auto do mnie. Pytam jak to robili. 1.5m brecha(taka długa łyżka) i na chama próbowali wepchnac... Nowy zacisk i jarzmo i po temacie.