1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

audi a6 c6 3.0 tdi bmk ustawienie wałków rozrządu po zerwaniu zębatki

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika marcin autoxquatro, 13-12 16.

  1. marcin autoxquatro

    marcin autoxquatro Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Białystok
    Witam, mam problem tak jak w temacie, nie wiem jak ustawić wałek wydechowy względem ssącego zerwała się zębatka na wałku wydechowym który napędzany jest przez wałek ssący. Czy są do tego jakieś blokady, jeżeli tak to poproszę o numer tego narzędzia specjalnego, albo może jest jakiś myk.
     
  2. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    Do każdego rozrządu są blokady. Wpisz na alle... model silnika i wyskoczy Ci ...dziesiąt stron. Do tego rozrządu i tak nie podejdziesz z flamastrem bez żadnej blokady.
     
  3. marcin autoxquatro

    marcin autoxquatro Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Białystok
    Oczywiście że mam blokady ale właśnie do rozrządu a nie do ustawienia wałków względem siebie nie zrozumiałeś mnie chyba
     
  4. DrCars

    DrCars Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Suwałki
    Zgadza się. Źle się zrozumieliśmy. Przepraszam. Czy na kołach zębatych przenoszących napęd między wałkami nie ma przypadkiem znaków?? Kojarzą mi się małe otworki (nie na wylot). :)
     
  5. marcin autoxquatro

    marcin autoxquatro Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-11 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Białystok
    No właśnie nie zauważyłem, ale jutro sprawdzę jeszcze raz dokładnie, gdyby były to po problemie. Jutro dam znać, a tak w ogóle to nigdzie o tym nic nie mogę znaleźć autodata nic na ten temat nie mówi. Byłem w serwisie audi to powiedzieli że nie sprzedają takich narzędzi specjalnych i żeby popytać na forum. Znajomy co robił rozrządy w tym silniku tez nie wie jak to ustawić bo nigdy nie miał takiego przypadku tylko rozciągnięte były łańcuchy, a sama wymiana łańcuchów to nic takiego poza wyciągnięciem silnika.
     
  6. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    179
    Docenione treści:
    51
    Miasto:
    kraków
  7. Daniel16021977

    Daniel16021977 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-11 16
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Rząśnik
    Robię akurat taki silnik. Więc mogę podesłać ci zdjęcie jak mają być ustawione wałki rozrządu. Powinno ci to pomóc. DSC_0193.JPG
     

    Załączone pliki:

    kaczmar123 i ericsson lubią to.
  8. Maryn1996

    Maryn1996 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 20
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Witam, mam problem ze swoją Audi, uszkodzony został napinacz na prawej głowicy, przestawił się na niej wałek i nie wiem jak go ustawić, lewa strona jest identycznie ustawiona jak na zdjęciu, lecz prawa jest tak jakby coflnoeta o około 35 ° ma ktoś może zdj prawej głowicy? (patrząc oczywiście od strony skrzyni)
     
  9. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    179
    Docenione treści:
    51
    Miasto:
    kraków
    wałki między sobą przestawione na głowicy?
     
  10. Maryn1996

    Maryn1996 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 20
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Przepraszam, może źle to opisałem, jestem bardziej amatorem już mechanikiem, podczas zerwania czy pęknięcia napinacza walki nie mogła się przestawić względem siebie, bardziej chodziło mi o ustawienie na zębatce walka, lewa głowica wygląda jak na zdj w temacie, lecz prawa głowica (wałek bez zębatki) u mnie wygląda przynajmniej podejrzanie, na chłopski rozum, nacięcia w walku powinny być odbiciem lustrzanym lewej głowicy, u mnie jest inaczej, oczywiście mogę się mylić więc proszę bez hejtow itp, poprostu szukam odpowiedzi na pytanie : czy walki na mojej głowicy mogą być źle ustawione? IMG_20200324_132156.jpg

    Po ściągnięciu zębatki wygląda to tak
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 24-03 20
  11. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    179
    Docenione treści:
    51
    Miasto:
    kraków
    kolego moge się mylić ale na 90 % przy zerwaniu rozrządu uszkodziło wałek a mianowicie przestawiło koło na wałku tam gdzie wkladasz blokade.
     
  12. Maryn1996

    Maryn1996 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 20
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Obawiam się że możesz mieć rację, w takim razie najlepsza opcja na chwilę obecną to kupno nowych walków, lub sprawdzenie ich w jakikolwiek sposób, orientujesz się może czy są dostępne jakieś "blokady" dzięki którym sprawdzę czy walki są ustawione idealnie względem siebie? Wiem że w alfie Romeo były to kostki aluminiowe które idealnie dopasowywały się do walka dzięki czemu bez problemu dało się to ustawić, szukałem czegoś podobnego do Audi lecz nie widzę nic :/

    Tak wygląda to w przypadku alfy Screenshot_20200325-090850.jpg
     
  13. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 168
    Docenione treści:
    1 141
    Miasto:
    Kaczory
  14. Maryn1996

    Maryn1996 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 20
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Pewnie ten sprzęt jest w stanie to ustawić, lecz w tej cenie mam 2 nowe walki, na których będzie oznaczenie w postaci np kropek na zebatkach dzięki którym bez problemu bezbłędnie ustawie walki, może coś tańszego?
     
  15. kamil03

    kamil03 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    179
    Docenione treści:
    51
    Miasto:
    kraków
    To i tak Jarzi tani egzemplarz ci znalazł, pociesze cię jak kupisz nowe wałki nie bedziesz miał "kropek" do ustawiania wałków. Podziwiam ludzi którzy uczą sie mechaniki na 3.0 tdi :D
     
  16. Maryn1996

    Maryn1996 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 20
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    4 cylindry są dla amatorów haha, Ja jestem starszym amatorem, dam Sobie radę, ale dziekuję za pocieszenie :)
     
  17. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 815
    Docenione treści:
    1 193
    Miasto:
    grudziadz
    W obudowie masz otwory na jednej jak i na drugiej głowicy wykrecisz zaślepki wkładasz chyba ósemka pręt albo szóstka nie pamiętam i popuszczasz zębate napinacz i wio.
     
    Edytowano przez moderatora: 26-03 20
  18. Maryn1996

    Maryn1996 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 20
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Wydaje mi się że chodzi Ci o ogólne ustawienie rozrządu, zgadza się, na wale jest miejsce w które trzeba wkręcić 1 blokadę, na walku wyrownowazającym 2 blokada i po 1 tak jak mówisz na każdej z głowic (niebieski wężyk na zdj które dodaje) lecz chodzi o to że prawy wałek wygląda na przestawiony (względem lewej głowicy) jutro prawdopodobnie będę miał lewą głowice więc postaram się pokazać dokładnie w czym mam problem, krótko pisząc chodzi mi o to czy któryś z walków prawej głowicy (tej na której pękł napinacz) mógł się przestawić, zerwać itp podczas zderzenia zaworu z tłokiem na 1 zdj widać cały silnik, prawa głowica (wałek bez zębatki) na schemacie jest inaczej niż u mnie
     

    Załączone pliki:

  19. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    10 579
    Docenione treści:
    5 734
    Miasto:
    turek
    nacięcie w poziomie.
     
  20. Maryn1996

    Maryn1996 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 20
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Czyli tak jak na schemacie który dołączam , więc najlepszą opcją będzie złożenie wszystkiego, jeżeli silnik będzie normalnie chodził to oczywiście wszystko jest ok (możliwe że wałek był przestawiony o te 2 ząbki już wcześniej) a jeżeli nie będzie pracował równo to do wymiany 2 walki i po temacie, dobrze myślę? Screenshot_20200325-084806.jpg