• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi A6 c6 3.0 TDI nie odpala

quest87

Początkujący
Dołączył
20.02.2023
Postów
7
Punktów
1
Witam, panowie potrzebuje pomocy pacjent to audi A6 c6 3.0 TDI 233 km. Samochód podczas jazdy zaczął sam przyspieszać i zgasł. Na komputerze wyrzuciło błędy związane z paliwem. Po wykasowaniu tych błędów już się nic nie pojawia a auto dalej nie pali. Do tej pory zostala podmieniona kompletna pompa wysokiego ciśnienia na drugą sprawna, czujniki na listwach i na krotko podłączona dodatkowa pompa paliwa zamiast tej w baku. Nic się nie zmienilo. Podczas kręcenia ciśnienie pokazuje 7 i 14 bar cały czas skacze między tymi dwoma wartościami. Rozrusznik sprawny prędkość obrotowa jest wskazówka na zegarach się podnosi i komputer widzi obroty ... Na plaku chodzi.
Ktoś już może miał taki problem bo ja nie mam pojęcia co tam jeszcze można sprawdzić.
Pozdrawiam
 

quest87

Początkujący
Dołączył
20.02.2023
Postów
7
Punktów
1
rozumiem, że ciśnienie paliwa po wysokiej stronie. 7 bar to o wiele za mało
Tak to jest ciśnienie już mierzone na listwie wtryskowej. Mało tego zrobiłem taki test że zdjalem pasek pompy i podczas kręcenia rozrusznikiem napedzalem ja mechanicznie kilkukrotnie szybciej niż podczas kręcenia rozrusznikiem i też ciśnienie było 7 i 14 bar .
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4618
Porady
5
Punktów
1429
no to opcje są dwie:
- pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia
- gdzieś jest nieszczelność i paliwo ucieka: wtryski, zawory, regulatory
 

quest87

Początkujący
Dołączył
20.02.2023
Postów
7
Punktów
1
no to opcje są dwie:
- pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia
- gdzieś jest nieszczelność i paliwo ucieka: wtryski, zawory, regulatory
Pompa jest drugą i żadnej zmiany. Zawory i regulatory podmienione i nic żadnego bara ani mniej ani więcej. Jest jeszcze taki psikus że jak jest zapłon włączony to pompka w baku nie chodzi ? Tak ma być ? Dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem zaczyna pracować.
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
1162
Porady
2
Punktów
415
Wiek
49
Miasto
Świdnica
Urwany wirnik strony gorącej w turbo, zablokowany wydech. Nie ma za co.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4618
Porady
5
Punktów
1429
Myślisz że jest taka opcja żeby tak padły wszystkie podczas jazdy ? I aż tak żeby nie odpalił nawet na plaku ?

wystarczy, że jeden wtryskiwacz przepuszcza paliwo na przelew i pompa nie jest w stanie zbudować odpowiedniego ciśnienia.
 

quest87

Początkujący
Dołączył
20.02.2023
Postów
7
Punktów
1
Urwany wirnik strony gorącej w turbo, zablokowany wydech. Nie ma za co.
Dzisiaj turbo zostało sprawdzone może nie jest w najlepszym stanie ale wirnik się obraca i jest cały. Więc to nie ten trop. Ale dziękuję.
Automatyczne połączenie postów:

wystarczy, że jeden wtryskiwacz przepuszcza paliwo na przelew i pompa nie jest w stanie zbudować odpowiedniego ciśnienia.
Ok w takim razie wyrwę jutro te wtryskiwacze i zawiozę do sprawdzenia no chyba że jest jakaś opcja sprawdzenia na samochodzie ?
 

wojtis94

SuperMechanior
Dołączył
13.08.2014
Postów
765
Porady
1
Punktów
157
Miasto
Warminsko maz.
Dla mnie to, że sam przyspieszył wskazuję na jakąś dodatkowa dawkę paliwa, na moje któryś wtrysk mocno przylał i za chwilę padł tak że układ nie jest w stanie wytworzyć jakiegokolwiek ciśnienia.
 

quest87

Początkujący
Dołączył
20.02.2023
Postów
7
Punktów
1
Problem rozwiązany. Rzeczywiście przyczyną były wtryskiwacze które wcześniej nie dawały żadnych oznak zużycia. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
 
Do góry Bottom