• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi A6 c7 3.0 CDUD temperatura płynu.

kamcio91

Gaduła
Dołączył
24.06.2018
Postów
76
Punktów
8
Wiek
34
Miasto
Łódź
Witam,

Audi jak w temacie, z tego co mówił klient kiedyś ruszył z pod bramek na autostradzie i musiał zjeżdżać bo wyskoczyl komunikat o wysokiej temperaturze. Innym razem wysyła mi zdjęcie jak jedzie 140 z wakacji a na zegarach kreska przed temp roboczą.

Wymieniłem termostat cieczy wraz z podstawą filtra oleju ori.

Termostat oleju ori.

Pompa płynu chłodzącego (ciekła) Ina.

Elektropneumatyczny zawór sterownia zaworem chłodzenia silnika? (ten pod kolektorem sterowany vacum) Była na niego usterka. Sam zawór sprawdzałem pompką vacum i jest szczelny jednak nie
jestem co do niego pewny.

Dodatkowa pompa płynu chłodzącego (podszybie) była na to usterka

I teraz tak:
Auto podczas jazdy grzeje się do 100 stopni (więcej nie męczyłem) na wyjściu z chłodnicy mam z 10 stopni. (Foto) Tak jakby termostat się nie otwierał. Po tym robi się zimno w aucie. Widać pod zbiorniczkiem, że wywala płyn, Zatrzymam się i jak będzie tak sobie pracował to temperatury się wyrównają (foto) i ogrzewanie wraca po przegazowaniu.
Test na upg negatywny, robiłem 2 razy ale zaczynam wątpić.

Jakieś pomysły? Mi się skoczyły ‍
 

Załączniki

  • IMG20241029185203.jpg
    IMG20241029185203.jpg
    3,6 MB · Wyświetleń: 21
  • IMG20241029182805.jpg
    IMG20241029182805.jpg
    1,7 MB · Wyświetleń: 19

Mikidz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.11.2017
Postów
1098
Punktów
472
A jaką temperaturę masz na trzecim czujniku?
 

kamcio91

Gaduła
Dołączył
24.06.2018
Postów
76
Punktów
8
Wiek
34
Miasto
Łódź
A jaką temperaturę masz na trzecim czujniku?
Trzeci to ten na EGR? Kojarzę że był jeszcze jakiś odczyt na liście i miał temperaturę jak ten na silniku ale już teraz nie wiem bo w tym autelu wszystkie parametry są wrzucone jak do worka i skupiłem się na tych dwóch co są na foto.
 

Mikidz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.11.2017
Postów
1098
Punktów
472
Trzeci to ten na EGR? Kojarzę że był jeszcze jakiś odczyt na liście i miał temperaturę jak ten na silniku ale już teraz nie wiem bo w tym autelu wszystkie parametry są wrzucone jak do worka i skupiłem się na tych dwóch co są na foto.

Nie, jest jeszcze jeden na przy lewej głowicy. Jego odczyt steruje tym zaworem na podciśnienie o którym mówiłeś.

U Ciebie wygląda na ewidentny problem z termostatem, a on jest sterowany elektrycznie. Myślałem że ten czujnik coś przekłamuje i to wpływa na sterowanie termostatu, ale jak mówisz że temp. była jak na głównym czujniku to pewnie nie to.

Skoro termostat nowy, zakładam że chłodnica nie jest zapchana jakimiś proszkami itd., to ja bym się skupił na sterowaniu termostatu. On powinien się zacząć otwierać od ok. 80 stopni C, może warto się przyjrzeć jak wygląda sygnał jego sterowania oscyloskopem? Może tu jest problem? Albo ktoś mapę pisał i coś nie pykło? Jesteś pewien na ten sterownik?
 

kamcio91

Gaduła
Dołączył
24.06.2018
Postów
76
Punktów
8
Wiek
34
Miasto
Łódź
Dzięki Panowie za zainteresowanie tematem i za podpowiedzi.

Znalazłem SSP tego silnika i napisane jest tam:
"Poziom temperatury układu chłodzenia głowicy cylindra jest kontrolowany za pomocą termostatu mapowanego z podgrzewanym elementem rozprężnym wosku. Termostat jest wyłączany podczas fazy rozgrzewania i otwiera się przy 90 °C."

Czy to oznacza, że w przypadku usterki elektrycznego sterowania tym termostatem on się nie otworzy? Dziwne to dla mnie, byłem przekonany że termostat działa mechanicznie a sterowana jest grzałka, która przyśpiesza jego ewentualnie otwarcie. Zresztą napisane jest "thermostat with a heated wax expansion element" Sprawdzę oscyloskopem co się dzieje jak zasugerował @Mikidz

Chłodnica jest drożna sprawdzałem termowizją

DPF i EGR OFF ale z 200k ma tak zrobione już a problem od pół roku gdzieś.

Odpowietrzyłem raz jeszcze układ, tym razem podciśnieniowo, odkręciłem śrubkę na chłodnicy EGR, płyn się przelał ale bez zmian. Dodaje zdjęcie z temperaturami po jeździe próbnej.
 

Załączniki

  • IMG20241102155007.jpg
    IMG20241102155007.jpg
    2,7 MB · Wyświetleń: 15
Do góry Bottom