1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A6C6 2.0 TFSI usterka nastawnika faz + brak ciśnienia oleju

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Corel, 13-09 19.

  1. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    45
    Miasto:
    Świdnica
    Witam, panowie potrzebuję pomocy...
    a mianowicie mam problem z pacjentem Audi A6c6 2006r z silnikiem 2.0 tfsi. Przyjechał do mnie ze święcącym się silniczkiem po 7 mechanikach. Po podłączeniu pod komputer wskazuje jeden błąd : przestawianie wałka rozrządu strony ssącej + super informacja vcds'a za wolne. Na fisie wyświetla się brak ciśnienia oleju.
    Sterowniki nie posiadają żadnych błędów. Problem był od zakupu auta.
    Mechanicy przede mną widziałem że zdejmowali głowicę, natomiast wiem że klient im tego nie zlecał, a nawet o tym nie wiedział. Założyli nowy rozrząd przód + łańcuch tył. + uszczelnili silnik.
    Gdy autko wjechało do mnie na warsztat, zacząłem od sprawdzenia ciśnienia oleju, które o dziwo jest prawidłowe. 2,7-4,5/2000 obr - u mnie wynosiło 3,4bara. Sprawdziłem ciśnienie sprężania : 1cyl-12.8 2cyl- 12.5 3cyl-12 4cyl-12,8. Kolejno podmieniłem czujnik położenia wałka, czujnik ciśnienia oleju, zawór zmiennych faz. Sprawdziłem również ułożenie rozrządu dwukrotnie i wszystko się zgadza.
    Problem występuje nadal.
    Nie wspomniałem jeszcze że silnikiem podszarpuje niezależnie od temperatury ( nowe świece, na starych tak samo) .
    W parametrach sprawdziłem przepływkę, poprawnie reaguje. Wiemy dobrze że w tych silnikach lubią paść zawory sterujące pracą nastawnika, natomiast go podmieniłem i błąd był nadal. Nie posiadam samego wariatora na podmiankę, ale też nie jestem pewny diagnozy że to on jest przyczyną tego wszystkiego.
    I pytanko czy sterownik silnika może być uszkodzony i robić takie zamieszanie ? Szarpanie + informacja o braku ciśnienia oleju + informacja o uszkodzonym nastawniku ? Czy może sam nastawnik jest uszkodzony i w jaki sposób to zweryfikować żeby nie naciągnąć klienta na zbędne koszty.
    Dzięki i pozdrawiam !
     
  2. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    924
    Docenione treści:
    126
    Miasto:
    Gdansk
    Ktoś już z tym walczył
     
  3. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 426
    Docenione treści:
    454
    Miasto:
    Manchester
    Na cieplym silniku, na jałowym biegu jakie ciśnienie jest ? Tam minimum chyba musi być 1.2 bar. Później przy 2k jakoś kolo 4 bar. Daj VIN to sprawdzę dokładnie.


    Ogólnie tam pompy oleju padały jak muchy i się od góry zacieral.
     
  4. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    45
    Miasto:
    Świdnica
    Na wolnych mial 0.8 bar przy 2 tys 3.4bar. Czytalem ze ktos z tym walczyl natomiast bez informacji jak to sie zakonczylo. Jestes pewnien ze te 1.2b to jest minimum?
     
  5. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 426
    Docenione treści:
    454
    Miasto:
    Manchester
    Daj VIN to sprawdzę dokładnie.
     
  6. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    45
    Miasto:
    Świdnica
    Dopiero juto bede na warsztacie to podesle
     
  7. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 426
    Docenione treści:
    454
    Miasto:
    Manchester
    Kod silnika rocznik
     
  8. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 924
    Docenione treści:
    5 340
    Miasto:
    Mazowieckie
    zawór wariatora ma sitko które potrafi się rozlecieć w diabły i kawałki błąkaja się po kanałach.
    składałem taki motor i usunąłem uszkodzone sitko, chodzi do dziś.

    rozrząd oczywiście masz gitara, na suwmiarke.
     
  9. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    45
    Miasto:
    Świdnica
    Kod silnika BPJ 2006R. Wał i wałek OT ( wraz z czujnikiem zegarowym sprawdzany GMP. OT = -0.02mm przed GMP) między wałki blokada wchodzi idealnie. Zawór jest OE, który podmieniałem na inny i bez zmian. Po zdjęciu dekla nie było widać czegoś niepokojącego. Wałki ładnie wyglądały. Ciekawe jak z tym ciśnieniem ma być na wolnych.
     
  10. krispar

    krispar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    652
    Docenione treści:
    108
    Miasto:
    wawa
    Jakie jest na kompie synchro góry z dołem?
     
  11. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    45
    Miasto:
    Świdnica
    Przy calym natłoku roboty nie sprawdziłem tego, dzisiaj zdjalem misę olejową żeby zobaczyć co sie tam dzieje. W smoku takie rzeczy :
    IMG_20190919_153900.jpg IMG_20190919_153856.jpg IMG_20190919_153745.jpg IMG_20190919_153829.jpg
    Chciałem zmienić pompę, natomiast trzeba będzie wyczyścić kanały olejowe. I ponownie zmierzyć ciśnienie. W najbliższym czasie sprawdzę synchronizacje samych czujników.
    Waszym zdaniem taki syf mogł znacznie wpłynąć na cisnienie oleju? Mam swoą opinie ale chętnie wysłucham waszych.
     
  12. WOJTAS 1310

    WOJTAS 1310 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-02 19
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    4
    No ciekawie to wygląda.Smok od pompy ładnie oblepiło.Ciekawe z czego te opiłki ,czy to po wcześniejszym remoncie głowicy przez mechaników czy się coś posypało. Sprawdź podpory wałków rozrządu ja miałem raz tak że wałek rozrządu na krzywkach był ładny a zatarł się na podporach w głowicy przez to po rozgrzaniu się oleju ciśnienie spadało.
     
  13. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    45
    Miasto:
    Świdnica
    Dużo sylikonu - po poprzednikach. A co do parametrów, ktoś wie jakie ciśnienie powinien trzymać na jałowych na ciepłym ?
    A no i wczoraj jeszcze przysiadłem z właścicielem do kawy, okazało się że nastawnik faz rozrządu również był zmieniany :) W gruncie rzeczy cała góra sprawdzona lub zmieniona.
     
  14. Radmor

    Radmor Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    874
    Docenione treści:
    253
    czy otrzymałeś info. odnośnie cis .oleju
     
  15. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 426
    Docenione treści:
    454
    Miasto:
    Manchester
    Test requirements
    l Engine oil level OK, checking .
    l Oil pressure warning lamp must light up for approx. 3 seconds when ignition is switched on.
    l In vehicles with auto-check system, the „OK“ display must light up (select symbol).
    l Engine oil temperature at least 80°C (radiator fan must have run once).


    Test sequence

    – Remove the oil pressure switch -F1--A- and screw it onto tester.
    – Screw tester into oil filter bracket in place of the oil pressure switch.
    – Connect brown wire of tester to earth (–).
    – Connect voltage tester -V.A.G 1527 B- with adapter leads from auxiliary measuring set -V.A.G 1594 C- to battery positive (+) and oil pressure switch -F1--B-. LED must not light up.
    – If the LED lights up, renew 1.4 bar oil pressure switch.
    If the LED does not light up:
    – Start engine and run at increased speed: at 1.2 ... 1.6 bar pressure the LED should light up, otherwise oil pressure switch -F1- must be renewed.
    – Increase engine speed further. At 2,000 rpm and an oil temperature of 80 °C the oil pressure should be between 2.7 ... 4.5 bar.
     
    Corel i WOJTAS 1310 lubią to.
  16. WOJTAS 1310

    WOJTAS 1310 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-02 19
    Postów:
    48
    Docenione treści:
    4
    Hej tez sprawdzilem w autodacie dla silnika 2,4 tfsi oznaczenie BPJ i BYK cisnienie tak jak kolega pisal powyzej czyli od 2,7 do 4,5 bar przy 2000 obrotow na cieplym.Pozdrawiam
     
    Corel lubi to.
  17. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 059
    Docenione treści:
    491
    Miasto:
    Gdańsk
    W zasadzie do rozebrania, zweryfikowania i poskładania jak bóg nakazał. Ważnym jest by sprawdzić okular podtrzymujący wariator i drugi wałek w którym jest sitko o którym któryś z kolegów pisał. Zaciera się powierzchnia współpracy tych elementów i ciśnienie idzie do michy a nie do zmiennej fazy. Na YouTubie jest kanał "autochallenge" tam pokazywali ten przypadek. Sitko obowiązkowo do wywalenia...
     
    Corel lubi to.
  18. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    197
    Docenione treści:
    45
    Miasto:
    Świdnica
    Autko ciśnienie oleju odzyskało po wyczyszczeniu pompy oleju, smoka oraz przedmuchaniu kanałów olejowych na dole. Pomiar na rozgrzanym na wolnych obrotach wskazywał 1.2b. Na życzenie klienta zmieniłem czujnik ciśnienia oleju 0.7b-0.9b. W międzyczasie będę walczył z błędem.
    Masz może linka ? osobiście nie mogłem znaleźć.
    Dzięki wszystkim za pomoc i rady, jeżeli rozwiąże problem to go opiszę.
     
  19. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 059
    Docenione treści:
    491
    Miasto:
    Gdańsk
  20. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 426
    Docenione treści:
    454
    Miasto:
    Manchester
    To są inne silniki, ten jest nowszy - te miały problemy z napinaczami.