1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A6C6 2.0 TFSI usterka nastawnika faz + brak ciśnienia oleju

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Corel, 13-09 19 o 21:59.

  1. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    169
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    Witam, panowie potrzebuję pomocy...
    a mianowicie mam problem z pacjentem Audi A6c6 2006r z silnikiem 2.0 tfsi. Przyjechał do mnie ze święcącym się silniczkiem po 7 mechanikach. Po podłączeniu pod komputer wskazuje jeden błąd : przestawianie wałka rozrządu strony ssącej + super informacja vcds'a za wolne. Na fisie wyświetla się brak ciśnienia oleju.
    Sterowniki nie posiadają żadnych błędów. Problem był od zakupu auta.
    Mechanicy przede mną widziałem że zdejmowali głowicę, natomiast wiem że klient im tego nie zlecał, a nawet o tym nie wiedział. Założyli nowy rozrząd przód + łańcuch tył. + uszczelnili silnik.
    Gdy autko wjechało do mnie na warsztat, zacząłem od sprawdzenia ciśnienia oleju, które o dziwo jest prawidłowe. 2,7-4,5/2000 obr - u mnie wynosiło 3,4bara. Sprawdziłem ciśnienie sprężania : 1cyl-12.8 2cyl- 12.5 3cyl-12 4cyl-12,8. Kolejno podmieniłem czujnik położenia wałka, czujnik ciśnienia oleju, zawór zmiennych faz. Sprawdziłem również ułożenie rozrządu dwukrotnie i wszystko się zgadza.
    Problem występuje nadal.
    Nie wspomniałem jeszcze że silnikiem podszarpuje niezależnie od temperatury ( nowe świece, na starych tak samo) .
    W parametrach sprawdziłem przepływkę, poprawnie reaguje. Wiemy dobrze że w tych silnikach lubią paść zawory sterujące pracą nastawnika, natomiast go podmieniłem i błąd był nadal. Nie posiadam samego wariatora na podmiankę, ale też nie jestem pewny diagnozy że to on jest przyczyną tego wszystkiego.
    I pytanko czy sterownik silnika może być uszkodzony i robić takie zamieszanie ? Szarpanie + informacja o braku ciśnienia oleju + informacja o uszkodzonym nastawniku ? Czy może sam nastawnik jest uszkodzony i w jaki sposób to zweryfikować żeby nie naciągnąć klienta na zbędne koszty.
    Dzięki i pozdrawiam !
     
  2. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    880
    Docenione treści:
    110
    Miasto:
    Gdansk
    Ktoś już z tym walczył
     
  3. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 106
    Docenione treści:
    336
    Miasto:
    Manchester
    Na cieplym silniku, na jałowym biegu jakie ciśnienie jest ? Tam minimum chyba musi być 1.2 bar. Później przy 2k jakoś kolo 4 bar. Daj VIN to sprawdzę dokładnie.


    Ogólnie tam pompy oleju padały jak muchy i się od góry zacieral.
     
  4. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    169
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    Na wolnych mial 0.8 bar przy 2 tys 3.4bar. Czytalem ze ktos z tym walczyl natomiast bez informacji jak to sie zakonczylo. Jestes pewnien ze te 1.2b to jest minimum?
     
  5. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 106
    Docenione treści:
    336
    Miasto:
    Manchester
    Daj VIN to sprawdzę dokładnie.
     
  6. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    169
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    Dopiero juto bede na warsztacie to podesle
     
  7. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 106
    Docenione treści:
    336
    Miasto:
    Manchester
    Kod silnika rocznik
     
  8. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 215
    Docenione treści:
    2 441
    Miasto:
    Mazowieckie
    zawór wariatora ma sitko które potrafi się rozlecieć w diabły i kawałki błąkaja się po kanałach.
    składałem taki motor i usunąłem uszkodzone sitko, chodzi do dziś.

    rozrząd oczywiście masz gitara, na suwmiarke.
     
  9. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    169
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    Kod silnika BPJ 2006R. Wał i wałek OT ( wraz z czujnikiem zegarowym sprawdzany GMP. OT = -0.02mm przed GMP) między wałki blokada wchodzi idealnie. Zawór jest OE, który podmieniałem na inny i bez zmian. Po zdjęciu dekla nie było widać czegoś niepokojącego. Wałki ładnie wyglądały. Ciekawe jak z tym ciśnieniem ma być na wolnych.