1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

audi a6c73.0tdi CDUD - silnik 3.0 tdi zgasł i nie chce odpalic...

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika arek182, 15-10 18.

  1. arek182

    arek182 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-12 14
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Barlinek
    Witam panowie mam problem z odpaleniem silnika który zgasł tak jak by zabrakło paliwa w układzie wiec postanowiłem zajrzeć do filtra paliwa przy okazji wymieniłem na nowy po odpowietrzeniu układu paliwowego VCDS niestety silnik nie chce zagadać w sterowniku silnika brak błędów gdzieś na forum wyczytałem aby zdemontować zawór wysokiego ciśnienia i zobaczyć czy nie ma tam opiłków na szczęście jest czysto,podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie paliwa jest

    DE00188 Wysokie ciśnienie paliwa: wartość rzeczywista 24000 hPa
    IDE00201 Wysokie ciśnienie paliwa: wartość wymagana 324300 hPa
    IDE00589 Ciśnienie paliwa 2400 kPa rel
    IDE01378 Wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji 303000 hPa

    i mam pytanie czy nie jest to ciśnienie za niskie do odpalenia silnika proszę o porady oraz podpowiedzi co może być przyczyną...
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 682
    Docenione treści:
    1 722
    Miasto:
    turek
    24 bary to troszke za mało, nie sądzisz?
     
    pawel2406 i Mikidz lubią to.
  3. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Online
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    403
    Docenione treści:
    134
    Miasto:
    Pomorskie
    O jakieś 300
     
    pawel2406 i toomii76 lubią to.
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 682
    Docenione treści:
    1 722
    Miasto:
    turek
    Jest tam pompka wstępna? Jak nie podaje to ciśnienia nie zrobi.
     
    pawel2406 lubi to.
  5. arek182

    arek182 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-12 14
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Barlinek
    czyli trzeba zajrzeć do tej pompki co jest w baku a jakie ciśnienie powinna dobić pompka wstępna 3 4 bary do pompy wysokiego ciśnienia?? i aby sprawdzić jakie ciśnienie wytwarza pompka wstępna można podłączyć manometr na wyjście z baku i włączyć zapłon to wtedy pompka powinna dobić żądane ciśnienie?
     
    Ostatnio edytowano: 15-10 18
  6. caveman2009

    caveman2009 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Za duzym jeziorem
    Wypnij czujnik powinno pokazac max 350. Wtryski w nich byly kiepskie pamietam ze byla wymiana w UK na 100% i 50% a ci mniej szczesliwi wyplacili za to 1200papierow. Jak vcds sie nie loguje to zostaje warsztat z lepszym sprzetem diagnostycznym. To moze sygnalizowac uszkodzone lub zalane ecu. Wypinaj wtryski i sprawdzaj, czasem ten trick pomaga jak rozrusznik zakreci to powinien zalogowac bledy.
    Sporo tu do wymieniania mialem jednego z zalanym ecu inny czujnik temp 500stopni wyswietlal. inny czujnik predkosci, inny polozenia walu. Jest tez ten slynny n290 czesto sie zacina nie logujac bledow i nie podaje paliwa. Rozrusznik kreci ponad 200obr? Rozumiem rozrzad jest ok.
     
  7. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 248
    Docenione treści:
    543
    Miasto:
    łódź
    wez z plaka i zobacz parametry co do pompki wstepnej ma sterowanie (bezpiecznik i przekaznik---czy bylo to sprawdzane????) i nie trzeba wyciagac jej ze zbiornika poprostu przewód paliwa zasilajacy wypnij i wepnij manometr zacznij od najprostrzych czyli bezpieczniki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D
     
  8. jarek_g60

    jarek_g60 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-05 17
    Postów:
    51
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Wojcieszyn
    A pasek napedzajacy pompe WC ma zęby?
     
  9. mrqq

    mrqq Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-07 12
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    8
    tam juz nie ma paska .
     
  10. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 044
    Docenione treści:
    410
    Miasto:
    Radom
    Sprawdź czy na króćcu zasilającym pompe masz 3-5 bar.
    Jesli nie to zaciśnij weżyk powrotny z pompy aby wykluczyć zawór przepustowy. Odkręć 4 sruby z jednej sekcji i wyciąg napęd i zobacz czy się nie zatarła pompa (zerknij na rolke i krzywke wałka).
     
  11. arek182

    arek182 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-12 14
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Barlinek
    witam zawór n290 na pompie wysokiego ciśnienia już podmieniałem bezpieczniki sprawdzone i zauważyłem ze podczas kręcenia rozrusznikiem z turbiny wylatuje ropa i dym tak jak by chciał załapać, po chwili kręcenia tak jak by coś blokowało silnik czyżby wtryski zalewają cylindry i dlatego tak się dzieje?

    po kilku próbach udało się odpalić silnik ale dymił jak lokomotywa i nie równo chodził wiec szybko zapisałem wartości ciśnienia paliwa i wartości wtryskiwaczy po zgaszeniu silnika niestety już nie chce odpalić.....


    IDE00188 Wysokie ciśnienie paliwa: wartość rzeczywista 316700 hPa
    IDE00201 Wysokie ciśnienie paliwa: wartość wymagana 305100 hPa
    IDE00589 Ciśnienie paliwa 31670 kPa rel
    IDE01378 Wysokie ciśnienie paliwa: różnica regulacji 16800 hPa


    IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 -0.71 mg/stroke
    IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.31 mg/stroke
    IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.89 mg/stroke
    IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.99 mg/stroke
    IDE00369 Różnica dawki wtrysku cylinder 5 0.04 mg/stroke
    IDE00370 Różnica dawki wtrysku cylinder 6 0.04 mg/stroke
     
    Ostatnio edytowano: 16-10 18
  12. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 520
    Docenione treści:
    306
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Widzę, że kolega blisko mnie.
    To nic dobrego nie wróży. Uważam, że nie szukasz tam gdzie trzeba.
     
  13. caveman2009

    caveman2009 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Za duzym jeziorem
    Na obecna chwile to nic nie mowi, bo sterownik stara sie utrzymac prace silnika korygujac dawke. Sprawdziles elektryke, czujniki, rozrzadu?
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Jak z turbiny moze ropa wylatywac?
     
  15. caveman2009

    caveman2009 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-10 18
    Postów:
    117
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Za duzym jeziorem
    Przelewa nie pali, rozrzad, kompresja?? koniec wrozenia podaj konkrety
     
  16. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 044
    Docenione treści:
    410
    Miasto:
    Radom
    Lepiej rozwiązać sudoku niż się spuszczać nad tematem.
     
  17. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Jak przelewa paliwo przecież turbina jest przed ukladem wtryskowym i to daleko. potem sa rury i intercooler
     
  18. arek182

    arek182 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-12 14
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Barlinek
    miałem na myśli że podczas rozruchu przez turbinę z kompresją wylatuje nadmiar ropy ponieważ jeżeli wtryski podają paliwo a silnik nie chce zagadać to gdzieś to paliwo musi wyrzucić czy mam rację?
     
  19. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Ty a może do wydechu nie powinno?
     
  20. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 954
    Docenione treści:
    698
    Miasto:
    Olsztyn
    Wyrwij wtryski i zobacz , który ma mokrą końcówkę.