1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A8 D3 3.0TDI Uciekające spaliny przy turbinie.

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika ramzes89, 12-03 20.

  1. ramzes89

    ramzes89 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-03 20
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Cześć. Posiadam Audi A8 D3 3.0 TDI. Ostatnio dość często było czuć spaliny w kabinie. Ściągnąłem osłonę silnika i zobaczyłem sporo okopconych elementów. Z początku pomyślałem, że to EGR jednak po użyciu wody z płynem do naczyń zlokalizowałem przedmuch w okolicach turbiny. Jest tam sterownik turbo, który pracuje na cięgnie (dźwigience). Czy jest jakaś możliwość uszczelnienia tego, wymiany lub naprawy bez kosztowej regeneracji turbosprężarki? Na zdjęciu zaznaczyłem kolorem niebieskim miejsce gdzie spaliny uciekają. Dziękuję za podpowiedzi.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Dbanan992

    Dbanan992 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    10-07 18
    Postów:
    217
    Docenione treści:
    40
    Miasto:
    Czw
    Czerwony sylikon?
     
    WOODOO lubi to.
  3. Radmor

    Radmor Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    1 000
    Docenione treści:
    296
    Czy oby przypadkiem nie jest to pęknięcie ?? ..bo jeżeli jest to pęknięcie to na niewiele wszystkie półśrodki się zdadzą ..Jeżeli nie uda się Tobie metoda "na skróty "..to będzie konieczne wymontowanie turba i usunięcie defektu .Nie oznacza to że będziesz musiał regenerować całą sprężarkę ...nie mniej jednak w skrajnym przypadku powinieneś być na to przygotowany .
     
  4. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 274
    Docenione treści:
    551
    Miasto:
    Gdańsk
    Wytarty otwór przez który przechodzi dźwignia vtg. W normalnym układzie muszla strona gorąca do wymiany na nową.
     
  5. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 879
    Docenione treści:
    2 025
    Trzeba napchać pakuł...:D
     
  6. adam50

    adam50 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-03 20
    Postów:
    61
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Gorzów wielkopolski
    Witam jeśli mogę coś doradzić to żadne półśrodki tutaj nie pomogą całkiem niedawno robiłem klientowi to samo i jak tutaj kolega ,,Zimoon ,, już napisał muszla do wymiany strona gorąca ,po prostu otwór jest już dość mocno wyrobiony wytarty od dźwigni no i nie ma szczelności żadne silikony czy inne uszczelniacze nie pomogą szkoda tylko nerwów i czasu To nie jest trudne można to samemu zrobić odpowiednie narzędzia trochę pracy czasu i wysiłku .Same turbo nie wymaga regeneracji a więc bez sensu było by je oddawać do roboty kupić muszlę i wszystko na nowo poskładać oczywiście z nowymi uszczelkami .nie jestem pewny ale chyba jeszcze taką mam całą turbawke przy silniku z rozbitka w razie jak byś potrzebował pisz pozdrawiam
     
  7. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 879
    Docenione treści:
    2 025
    Niezły filozof z ciebie...:rolleyes::D
     
  8. ramzes89

    ramzes89 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-03 20
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Dzięki za podpowiedź ale teraz się już lekko zakręciłem. Dźwignia vtg nie jestem przypadkiem elementem rdzenia turbo i nie ma nic wspólnego (czyt. nie przechodzi) przez obudowę?
     
  9. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 879
    Docenione treści:
    2 025
    comment_xNW3vte5VTdnSBnBEIrtsRb256SwiFp7,w400.jpg
     
  10. ramzes89

    ramzes89 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-03 20
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Tutaj widać rdzeń do mojej turbiny. Jest tu widoczna dźwignia czyli tam gdzie mi uciekają spaliny.
    [​IMG]
     
  11. adam50

    adam50 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-03 20
    Postów:
    61
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Gorzów wielkopolski
    A to przepraszam mój błąd zgadza się , rdzeń do wyjęcia

    Jeśli będziesz potrzebował taki rdzeń to mogę pomóc bo posiadam cały taki silnik z osprzętem z rozbitka jak by co to wyciągnę .Z tego co pamiętam wszystko było ok
     
    Ostatnio edytowano: 30-03 20
  12. ramzes89

    ramzes89 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    12-03 20
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Póki co przez sytuację w PL ciężko znaleźć mi kogoś kto by się tym mógł zająć. Pojęcie mechaniczne jakieś tam mam i lubię dłubać przy aucie ale turbina wydaje się być dość precyzyjnym urządzeniem, żeby rozpołowić ją samemu więc w razie czego odezwę się po całe turbo.
     
  13. adam50

    adam50 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-03 20
    Postów:
    61
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Gorzów wielkopolski
    Ok w razie czego odzywaj się jak będziesz potrzebował
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. cięgno dźwignia turbiny Audi 3.0 tdi