Witam Panowie, pacjent to Audi A8 D3 2005r 3.0TDI Quattro ze skrzynią Tiptronic 6-cio biegową.
Sprawa wygląda tak, że auto na pierwszym, drugim i trzecim biegu jedzie normalnie. Gdy wrzuca na czwarty to redukuje do razu na trzeci i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i już nie przełącza biegów.
Jak już zmusimy ją do przełączenia, albo sama z siebie przełączy na piąty bieg to od razu przerzuci na szósty i jedzie bez trybu awaryjnego.
Z błędów odczytanych i z pomocą wujka Google dowiedziałem się, że winny może być "kosz forward" cokolwiek to oznacza.
Ja nie zajmuję się skrzyniami automatycznymi bo nie mam pojęcia na ich temat, ale sprawa dotyczy mojego stałego klienta, który postanowił wymienić skrzynię na używaną sprawną w serwisie specjalizującym się automatami, tylko że po wymianie skrzyni problem jest identyczny (ten warsztat kupował używaną skrzynie).
Klient wrócił do mnie bo powiedzieli mu, że wina leży po stronie silnika i dali mu wydruk z komputera z dziwnymi błędami takimi jak klapy wirowe, egr i wiele innych, tylko że po podłączeniu mojego komputera (SUN PDL 4000) w sterowniku silnika są tylko dwa błędy poduszek skrzyni biegów, a w sterowniku skrzyni od monitorowania zmiany z 3 na 4 i błąd piątego i szóstego biegu.
Oczywiście sprawdziłem błędy, które oni odczytali i klapy wirowe są okej, EGR też tak jak reszta podzespołów. Sprawdziłem też wiązkę od skrzyni i tez jest w porządku.
Na chwilę obecną klient musiał wrócić do domu do Austrii, więc auta nie mam, ale plan działań jest taki:
1) Kolega klienta ma przywieźć mi starą skrzynię ściągniętą z auta
2) Ja ją rozbiorę pomimo braku doświadczenia i zobaczę co ją boli w środku
3) Jeśli coś znajdę w skrzyni np uszkodzony kosz będzie to oznaczało, że nowa skrzynia też jest uszkodzona, a warsztat od skrzyń poleciał w ciula
4) Klient oddaje skrzynie warsztatowi od skrzyń żądając zwrotu kosztów
5) Albo naprawiam skrzynię o ile dam radę, albo szukamy kolejnej.
Czy ktoś pomoże mi w tym temacie? Wiem że jest to wiedza, za którą się płaci, ale nie mam zamiaru zagłębiać się w skrzynie, potrzebuje tylko wskazówek na co zwrócić uwagę przy rozkręcaniu i ewentualnym montażu skrzyni i podpowiedzi jakich będę potrzebował narzędzi.
Sprawa wygląda tak, że auto na pierwszym, drugim i trzecim biegu jedzie normalnie. Gdy wrzuca na czwarty to redukuje do razu na trzeci i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i już nie przełącza biegów.
Jak już zmusimy ją do przełączenia, albo sama z siebie przełączy na piąty bieg to od razu przerzuci na szósty i jedzie bez trybu awaryjnego.
Z błędów odczytanych i z pomocą wujka Google dowiedziałem się, że winny może być "kosz forward" cokolwiek to oznacza.
Ja nie zajmuję się skrzyniami automatycznymi bo nie mam pojęcia na ich temat, ale sprawa dotyczy mojego stałego klienta, który postanowił wymienić skrzynię na używaną sprawną w serwisie specjalizującym się automatami, tylko że po wymianie skrzyni problem jest identyczny (ten warsztat kupował używaną skrzynie).
Klient wrócił do mnie bo powiedzieli mu, że wina leży po stronie silnika i dali mu wydruk z komputera z dziwnymi błędami takimi jak klapy wirowe, egr i wiele innych, tylko że po podłączeniu mojego komputera (SUN PDL 4000) w sterowniku silnika są tylko dwa błędy poduszek skrzyni biegów, a w sterowniku skrzyni od monitorowania zmiany z 3 na 4 i błąd piątego i szóstego biegu.
Oczywiście sprawdziłem błędy, które oni odczytali i klapy wirowe są okej, EGR też tak jak reszta podzespołów. Sprawdziłem też wiązkę od skrzyni i tez jest w porządku.
Na chwilę obecną klient musiał wrócić do domu do Austrii, więc auta nie mam, ale plan działań jest taki:
1) Kolega klienta ma przywieźć mi starą skrzynię ściągniętą z auta
2) Ja ją rozbiorę pomimo braku doświadczenia i zobaczę co ją boli w środku
3) Jeśli coś znajdę w skrzyni np uszkodzony kosz będzie to oznaczało, że nowa skrzynia też jest uszkodzona, a warsztat od skrzyń poleciał w ciula
4) Klient oddaje skrzynie warsztatowi od skrzyń żądając zwrotu kosztów
5) Albo naprawiam skrzynię o ile dam radę, albo szukamy kolejnej.
Czy ktoś pomoże mi w tym temacie? Wiem że jest to wiedza, za którą się płaci, ale nie mam zamiaru zagłębiać się w skrzynie, potrzebuje tylko wskazówek na co zwrócić uwagę przy rozkręcaniu i ewentualnym montażu skrzyni i podpowiedzi jakich będę potrzebował narzędzi.
Załączniki
Ostatnia edycja: