• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

AUDI A8 D3 3.0TDI USZKODZONA SKRZYNIA

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
188
Punktów
4
Wiek
27
Miasto
Świdnica
Witam Panowie, pacjent to Audi A8 D3 2005r 3.0TDI Quattro ze skrzynią Tiptronic 6-cio biegową.

Sprawa wygląda tak, że auto na pierwszym, drugim i trzecim biegu jedzie normalnie. Gdy wrzuca na czwarty to redukuje do razu na trzeci i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i już nie przełącza biegów.

Jak już zmusimy ją do przełączenia, albo sama z siebie przełączy na piąty bieg to od razu przerzuci na szósty i jedzie bez trybu awaryjnego.

Z błędów odczytanych i z pomocą wujka Google dowiedziałem się, że winny może być "kosz forward" cokolwiek to oznacza.

Ja nie zajmuję się skrzyniami automatycznymi bo nie mam pojęcia na ich temat, ale sprawa dotyczy mojego stałego klienta, który postanowił wymienić skrzynię na używaną sprawną w serwisie specjalizującym się automatami, tylko że po wymianie skrzyni problem jest identyczny (ten warsztat kupował używaną skrzynie).

Klient wrócił do mnie bo powiedzieli mu, że wina leży po stronie silnika i dali mu wydruk z komputera z dziwnymi błędami takimi jak klapy wirowe, egr i wiele innych, tylko że po podłączeniu mojego komputera (SUN PDL 4000) w sterowniku silnika są tylko dwa błędy poduszek skrzyni biegów, a w sterowniku skrzyni od monitorowania zmiany z 3 na 4 i błąd piątego i szóstego biegu.

Oczywiście sprawdziłem błędy, które oni odczytali i klapy wirowe są okej, EGR też tak jak reszta podzespołów. Sprawdziłem też wiązkę od skrzyni i tez jest w porządku.

Na chwilę obecną klient musiał wrócić do domu do Austrii, więc auta nie mam, ale plan działań jest taki:
1) Kolega klienta ma przywieźć mi starą skrzynię ściągniętą z auta
2) Ja ją rozbiorę pomimo braku doświadczenia i zobaczę co ją boli w środku
3) Jeśli coś znajdę w skrzyni np uszkodzony kosz będzie to oznaczało, że nowa skrzynia też jest uszkodzona, a warsztat od skrzyń poleciał w ciula
4) Klient oddaje skrzynie warsztatowi od skrzyń żądając zwrotu kosztów
5) Albo naprawiam skrzynię o ile dam radę, albo szukamy kolejnej.

Czy ktoś pomoże mi w tym temacie? Wiem że jest to wiedza, za którą się płaci, ale nie mam zamiaru zagłębiać się w skrzynie, potrzebuje tylko wskazówek na co zwrócić uwagę przy rozkręcaniu i ewentualnym montażu skrzyni i podpowiedzi jakich będę potrzebował narzędzi.
 

Załączniki

  • IMG_20201120_131457_01.jpg
    IMG_20201120_131457_01.jpg
    1,1 MB · Wyświetleń: 13
  • IMG_20201205_110643.jpg
    IMG_20201205_110643.jpg
    863,4 KB · Wyświetleń: 13
Ostatnia edycja:

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1982
Punktów
674
Wiek
38
Manual do skrzyni ma z 70 stron jak ci to streścić w jednym poście. Możesz przysłać do mnie. Naprawa w przypadku samego kosza to 2500. pełna regeneracja wraz ze sterownikiem 7,5 tys. Z roczna gwarancja. Albo zadaj konkretne pytanie na konkretnym etapie
 

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
188
Punktów
4
Wiek
27
Miasto
Świdnica
Okej, będę się odzywał w trakcie naprawy, tylko napisz proszę czy w tym modelu potrzebuję specjalnych narzędzi do tej skrzyni czy do ustawienia sprzęgła?
 

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1982
Punktów
674
Wiek
38
Torxy 40 i 27 ;) przede wszystkim jakies pojęcie. Nie wpakuj się na minę bo to powinna poprawiac firma która dała dupy zaraz się okaże ze i tym przy tym oberwiesz
 

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
188
Punktów
4
Wiek
27
Miasto
Świdnica
Torxy 40 i 27 ;) przede wszystkim jakies pojęcie. Nie wpakuj się na minę bo to powinna poprawiac firma która dała dupy zaraz się okaże ze i tym przy tym oberwiesz
To jest na takiej zasadzie, że klient się już mocno wkurzył na ten samochód bo co chwilę coś wychodzi, jak nie zawieszenie które jest kosztowne to cieknący szyberdach albo uszkodzenie zawiasów tylnej maski no i teraz ta skrzynia, sam bym się wkurzył.
Skrzynię będę rozbierał bez brania odpowiedzialności, jeśli po rozebraniu okaże się że jej nie złożę to auto zostanie sprzedane z uszkodzoną skrzynią, a jeśli to poskładam to klient zostawi jeszcze jakiś czas auto bo mechanicznie jest porobione wszystko jedyny mankament to ta skrzynia
 

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1982
Punktów
674
Wiek
38
W a8 serii 7 czy s klasie to normalne ze trzeba dwa razy tyle pieniędzy niż zakup żeby doprowadzić do porządku. Tam jest co się psuć a utrzymanie kosztuje
 

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
188
Punktów
4
Wiek
27
Miasto
Świdnica
Torxy 40 i 27 ;) przede wszystkim jakies pojęcie. Nie wpakuj się na minę bo to powinna poprawiac firma która dała dupy zaraz się okaże ze i tym przy tym oberwiesz
Jeśli chodzi o pojęcie to wymiana łożysk w manualu bądź też inne prace przy skrzyni manualnej to nie problem, sprzęt mam także działam z tym na codzień, a jeśli chodzi o automaty to sam robię obsługę olejową w swojej V-classie, a tam żeby wymienić filtr trzeba rozpołowić skrzynię jak dotąd auto jeździ po moich naprawach, fakt że tip to już kilka poziomów wyżej, ale wszystkiego trzeba spróbować
 

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
3241
Porady
1
Punktów
946
Wiek
37
Miasto
Pruszcz Gdański
 

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
188
Punktów
4
Wiek
27
Miasto
Świdnica
IMG_20201210_171241.jpg
Komornik, miałeś rację, tak jak widać na zdjęciu - pęknięty kosz E.

Teraz muszę wymyślić co zrobić dalej z tym tematem.

Wiesz może dlaczego ten kosz pęka?
Za słaby materiał czy źle zrobione luzy na lozyskach?
 

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1982
Punktów
674
Wiek
38
Tak serio to można to tigiem pospawać. Zakładałem takie kosze ale to bo bez żadnej gwarancji wtedy. Jak mam robić dobrze to nowy kosz i wiercenie kanału w sterowniku i zawór epc do sprawdzenia. Te kosze pękają głównie w audi bo cały moment z konwertera tam się skupia
 

Pawelkus

SuperMechanior
Dołączył
21.01.2016
Postów
188
Punktów
4
Wiek
27
Miasto
Świdnica
Tak serio to można to tigiem pospawać. Zakładałem takie kosze ale to bo bez żadnej gwarancji wtedy. Jak mam robić dobrze to nowy kosz i wiercenie kanału w sterowniku i zawór epc do sprawdzenia. Te kosze pękają głównie w audi bo cały moment z konwertera tam się skupia

Dzięki za odpowiedź, pomyślę co z tym dalej robić
 
Do góry Bottom