1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Autoadaptacja, OBD-działa?

Dyskusja w 'Instalacje gazowe' rozpoczęta przez użytkownika KonradoL, 21-01 19.

  1. KonradoL

    KonradoL Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-01 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Panowie czy korzystacie z autoadaptacji po OBD lub w ogóle z autoadaptacji. Zauważyłem że bardzo często mnożnik po adaptacji OBD rozmija się z tym co jest realnie na benzynie. Samochód jeździ normalnie ale nie wiem na ile to pomaga i jest pomocne dla kierowcy. Co sądzicie o takich rozwiązaniach?
     
  2. sylwekdm

    sylwekdm Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-12 17
    Postów:
    89
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Dolnośląskie
    U mnie działa. Mam włączoną cały czas. STFT i LTFT w normie. Mam na stałe podłączony moduł bluetooth i czasami włączam podgląd na trasie. Spotkałem się z opinią, że nie do każdego samochodu się nadaje. Nie ma jak porządne strojenie na drodze.
    https://lpgmasters.pl/regulacja-lpg-na-korekty-obd/
     
    KonradoL lubi to.
  3. gazmenlpg

    gazmenlpg Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    87
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    mazowsze
    porządnego ustawienia na drodze żadna autoadaptacja nie zastąpi, ja korzystam bardzo rzadko, rzeczywiście w niektórych samochodach nie ma to sensu bo nie pomoze ale przede wszystkim sterownik lpg musi mieć bardzo dobrze opracowaną samą procedurę adaptacji
     
    KonradoL lubi to.
  4. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 705
    Docenione treści:
    699
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A jaka to procedura na postoju, jalowe i 3 tys. We dwoch do auta i jezdzic jak kołowate po okolicy.
     
  5. gazmenlpg

    gazmenlpg Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    87
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    mazowsze
    jesli sterownik sam ma korygować mapę to musi to byc jakoś ograniczone programowo bo inaczej sie wszystko na pb rozjedzie, jak było kiedyś z ISA w Stagu
     
  6. KonradoL

    KonradoL Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-01 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Wiem że autoadaptacja po czasach wtrysku nie sprawdza się dlatego robię tylko po obd. W 90% mapa po obd jest inna niż mapa zrobiona normalnie, i czasami są nawet różnice w spalaniu. Z czego to może wynikać?
     
  7. gazmenlpg

    gazmenlpg Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    87
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    mazowsze
    nowe samochody przeważnie maja korekty w ,,0" bo sonda jest sprawna i kat. w starszych nigdy nie ma na ,,0" tylko kilka procent w górę albo w dół więc jak ustawiasz adaptację na zero% to zaczyna to odbiegać od tego co jest na czasach wtrysku benzyny
     
  8. Pietro01

    Pietro01 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-11 18
    Postów:
    19
    Docenione treści:
    0
    Po dobrej regulacji na drodze to nie ma co poprawiać a klienci są pozniej na przeglady, to obd to raczej tak dla reklamy
     
  9. vip.serwis

    vip.serwis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    3
    nie koniecznie. miałem przypadek astry w turbo w automacie gdzie szczegolnie widoczne było uzycie kotekty obd. klient miał strojone auto na mape i korekty obd, wszystko cacy i profesjonalnie. gość wrócił po paru tysiacach i okazało się ze codziennie robi tą samą trase 100KM i wczówa się przełaczająć gaz i benzynę i ze na benzynie skrzynia inaczej zmienia biegi. tj. ze na benzynie ciągnie dalej na biegu powiedzmy przy dodawaniu gazu a na gazie redukuje bieg. mama sprawdzona ze skanerem w ręce i nic dodać nić ująć. ponieważ mozliwości techniczne były bo sterownik był zenit obd to została włoczona eksperymentalnie korekta dynamiczna obd i skonfigurowana do robienia korekt powyzej 2 procent rozbiezności pomijając oczywiscie bieg jałowy. klient wrocił na kolejny przeglad i stwierdził ze jest dokładnie tak samo jak na benzynie chociaz róznic w mapie nie było. generalnie zadowolony a klient wyjątkowy upierdliwiec. mielismy jeszcze pare przypadków w ktorych ewidentnie pomogła korekta obd wiec nie stosujemy zawsze ale doceniamy ją
     
  10. KonradoL

    KonradoL Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-01 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    W 4-cylidrowych silnikach powinno być dobrze, ale przy 6-cylidrowych ciężko jest opanować 2 banki. Jest jakiś sterownik który to dobrze przelicza?
     
  11. wajcha.p

    wajcha.p Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-01 19
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    kazdy ktory ma przyporzadkowywanie banków
     
  12. KonradoL

    KonradoL Nowy

    Offline
    Dołączył:
    18-01 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Jakieś konkretne sterowniki?
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. co daje isa3 forum