• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Autocom Icon

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
192
Punktów
41
Miasto
UK
Macie jakieś doświadczenia z nowym autocomem i tą głowicą: https://autocom.se/en/icon/? Rozmawiałem dziś z dustrybutorem na UK, potwierdził że mój stary autocom jest oryginalny i to sprawiło, że zacząłem myśleć w ogóle o tym, żeby do niego kiedyś podjechać na demo.
W sieci trochę cicho na ten temat, najwięcej znalazłem na stronach z Nowej Zelandii, ale niestety żadnych konkretów tak na prawdę.
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
192
Punktów
41
Miasto
UK

Od drugiej minuty gostek nawija o tym.

Podsumowując co on gada o głowicy:

- używa tego samego softu co głowica cdp+
- wbudowany doip
- j2534 pass-thru
- wbudowane fca sgw - wiecej tutaj: https://autocom.se/en/workshop-diagnostics/fca-security-gateway/
- wbudowany bt
- wbudowane automatyczne wyszukiwanie po vin po włączeniu zapłonu

Jak coś jeszcze znajdę to wstawię tutaj.
 
Ostatnia edycja:

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1349
Punktów
251
Miasto
Podkarpacie
Co do fca sgw to co piszą to brednie , że ma wbudowane . U nich to działa na zasadzie protokołu passtrue (ja u innych , tylko launch , texa bosch maja wbudowane ) i musisz dalej płacić bezpośrednio fca gdzie w np. launch płacisz lanunch'owi i nie musisz bawić w dziwne rejestracje .
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
192
Punktów
41
Miasto
UK
Tak jest, masz rację. Właśnie jestem po dość długiej rozmowie z przedstawicielem i tak to wygląda. Jak będziecie chcieli więcej szczegółów to mogę opisać tę rozmowę, ale to nie w przerwie na kawę jak teraz.

Generalnie coraz bardziej odechciewa mi się szukać różnych alternatyw, a chcąc w to wejść na poważnie i robić nowe vany wychodzi że najlepiej mieć coś z półki £1500-£3000 jako kombajn i faktycznie dokupować używane serwisówki z oryginalnymi VCI.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1349
Punktów
251
Miasto
Podkarpacie
Ja miałem 12 oryginalnych interfejsów po pierwszym lockdaunie zredukowałem do 8 a jak ceny programów będą iść w górę to zredukuje do 6 .
Trzepanie wszystkich marek jest fizycznie i finansowo nie wykonalne .
Jak chcesz mieć prawdziwe sgw w przystępnej cenie to albo launch albo texa albo bosch na ten moment .
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
192
Punktów
41
Miasto
UK
Opisując bardziej szczegółowo moją rozmowę:
Tak, narazie nowa głowica jeszcze nie wyszła a stara działa przez passthru. Nowej mają wyprodukowane tyle żeby robić demo, a także wysyłają je do co bardziej zajętych robotą garaży ze względu na testy i zwrotny feedback, natomiast nowa głowica ma wszystko zmienić, tj. Autocom dołączy do launcha, kts, czyli do grupy diagnoskopów z już wbudowanym sgw. W tej chwili już w ten sposób działa to z marką Mercedes (jeszcze na starej głowicy), za chwilę ma być tak samo z VW i ich sfd - także działają.
Premiera głowicy ma być jeszcze w tym roku. Powstrzymuje ich to, że to nadal świeży temat, poza tym w grę wchodzą umowy handlowe i dużo komplikacji prawnych, zatem nie tylko chodzi tu tylko o samochody.
Cena za nową głowicę w przypadku oddania starej + 3 lata aktualizacji ma wynosić ok £2200 (tylko CARS), natomiast to jest informacja z poniedziałku, więc zobaczymy po premierze.

Ja jestem z tym ziomkiem w kontakcie, zimą planuję to wziąć na demo.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1349
Punktów
251
Miasto
Podkarpacie
@lalek jeśli to będzie 2200 funtów z opłaconym sgw dla fca to cena rewelacja , a jak trzeba będzie dopłacić do sgw i w zależności ile to już tak słabo . Launch ma sgw w standardowym abonamencie dla kia/hyunday , vag , renault , za fca trzeba doplacic . Teraz doszedł mercedes i ma dojść bmw .
Wiec samo sgw dla mercedes'a tak słabo wychodzi na ten moment w autocom'ie .
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
192
Punktów
41
Miasto
UK
Właśnie dlatego dalej czekam i jestem z nim w kontakcie. Póki co skończyło się na rozmowie.
Nowej głowicy nie ma, a to co on mówił teraz - zdążyłem się przez ten tydzień trochę zorientować żeby zweryfikować przynajmniej część tej rozmowy i osobiście uważam na tę chwilę że to zbyt piękne żeby było prawdziwe, choć nie twierdzę że kłamał.
Z drugiej strony za każdym razem podkreślał, że kampania jaką chce przeprowadzić autocom ma sprawić, że nawet mały warsztat będzie brał ich mocno pod uwagę w myśl zasady "że po co piracić, skoro można za rozsądne pieniądze mieć oryginał" - rozmawialiśmy o realiach UK, proszę to wziąć pod uwagę.
A czy tak będzie? Nie wiem, przekonamy się. Temat będę monitorował, a jeżeli coś będę wiedzieć, to będę dawać znać.

PS. Aaaa... Zapomniałem całkiem dodać. Podobno samochody elektryczne mają mieć także pełne wsparcie, np. nowe Renault Zoe, Kangoo Z.E, czy Nissan eNV200 - wszyskie od roku 2020 z wszepionym SGW . O tym rozmawiałem z nim bardzo długo, bo we wrześniu zaczynam szereg szkoleń właśnie z elektrykami, sam również planuję zakupić przynajmniej jeden elektryczny Van w 2022 roku, więc mocno interesuję się tematem.
 
Ostatnia edycja:

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1349
Punktów
251
Miasto
Podkarpacie
Grupa Renault/nissan/mitsubishi/dacia/Samsung od 2019 roku wprowadziła sgw . Możesz odczytać błędy i na tym koniec . Na resztę musisz odblokować sgw w samochodzie .
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
192
Punktów
41
Miasto
UK
Nie dziwi mnie to wcale, to się nawet składa, bo od tych roczników sprzedje się w UK FEC (feature enabling code) już nie dobrowolnie i po gwarancji auta, a jeszcze w czasie trwania gwarancji. Dochodzimy zatem do jednego z prawdziwych powodów wprowadzenia gateway (którego tutaj nazywamy SGW), aby auta były "tylko do odczytu" - mikropłatności.
 
Do góry Bottom