• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Avensis t25 2.0 D4 vvti 147km, dziwne objawy

Marczyk

Gaduła
Dołączył
20.11.2020
Postów
79
Punktów
2
Witam kupiłem parę dni temu Avensis jak w tytule 2005r. Silnik 2.0 vvti 147 na bezpośrednim wtrysku. Silnik nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, ale następnego dnia po zakupie się zaczęło.. Pierwsze co po odpaleniu na zimnym obroty od razu wyskakują na około 1700-1800 auto musi chodzic na wolnych ok 5 minut żeby opadły do ok 1200 ale czasami spadną do 900 nie ma reguły natomiast jak ruszę od razu na zimnym to też nie ma reguły czy będę jechał 5km czy 15km zatrzymam się na światłach i będę miał dalej te 1700 obrotów.. Innym razem przejade 3 km, zatrzymam się i będzie chodził równo na 900-800 obrotach. Druga sprawa auto nie ma mocy w każdym zakresie potrafi poszarpac lekko przy przyspieszaniu, ale jedzie jakby miał Max 100 km. Trzecia sprawa gdy auto jest rozgrzane i przyjdę do niego po 20-30 minutach nie zapali mi za Chiny moze kręcić i kręcić dopiero kilkukrotne przekrecenie zapłonu powoduje że zapali, co zauważyłem, że gdy po przekreceniu zapłonu nie mam w ogóle na liczniku kontrolki check engine to mi nie zapali jak się pojawi to odpali (nie mam pojęcia dlaczego ona niekiedy znika i wtedy nie chce odpalać). Co sprawdziłem :
Nie wyrzuca żadnych błędów
Świece, cewki podmieniane
Czyszczona przepustnica, sprawdzone wszystkie podcisnienia
Sondy działają
Kompresja 13.5 bara na każdym cylindrze
Zawor vsv działa
Przepływomierz Czyszczony (niestety nie ma na podmiane)
Czujnik położenia walka mierzylem ma 1300 Ohm oporu, teoretycznie w instrukcji podają 1200ohm, więc nie wiem)
Filtr powietrza
Wymieniona pompa wysokiego ciśnienia (stara wydawała niepokojące dźwięki niestety nic to nie zmieniło)
Trochę mnie denerwuje to auto... Może jest tu jakiś spec od toyot i coś podpowie z góry dziękuję :)
 

Marczyk

Gaduła
Dołączył
20.11.2020
Postów
79
Punktów
2
Panowie te objawy które opisalem dzieją się tylko po tym jak zniknie mi kontrolka check engine jeśli ona mi zniknie po czym po chwili się pojawi i odpale auto to obroty itp fiksują jeśli się ustabilizuje to auto jeździ super,wygląda na sterownik silnika tak jakby gubil pamięć /ustawienia
 

Marczyk

Gaduła
Dołączył
20.11.2020
Postów
79
Punktów
2
Gdyby to było takie łatwe.. Autko się podoba mojej kobitce bo to dla niej, także wolę je zrobić. Dzisiaj doszedłem że to typowo problem z elektroniką, sterownik silnika moim zdaniem nie "podtrzymuje" pamięci i auto fiksuje. Wywaliło check engine podczas jazdy błąd od sondy zgasilem auto przychodzę za pół godziny i po przekreceniu zapłonu już nie ma kontrolki check engine (pojawia się po około 3 sekundach na zapłonie i wtedy auto mogę odpalic) po tym jak odpali znikają wszystkie błędy z sterownika check już się nie świeci ale występuje problem z. Obrotami i dopóki nie przejade z 10km aby komp się zaadaoptowal to swiruje po tych 10 km chodzi idealnie aż do następnego zgaszenia
 

Marczyk

Gaduła
Dołączył
20.11.2020
Postów
79
Punktów
2
Nie no to jest typowo problem ECU moim zdaniem demontuje ECU i zawoze do sprawdzenia
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1457
Porady
2
Punktów
410
Zanim zawieziesz ECU do sprawdzenia ..wskazana by była diagnoza !
 

Marczyk

Gaduła
Dołączył
20.11.2020
Postów
79
Punktów
2
Przecież po to wyjmuje sterownik żeby go zdiagnozować tak czy nie
 

Marczyk

Gaduła
Dołączył
20.11.2020
Postów
79
Punktów
2
Panowie wymieniłem ECU, stacyjke oczywiście moduł immo i centralnego i objawy zniknęły chodzi idealnie
 
Do góry Bottom