• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Avensis T25 2005r D4D 116KM P0095 i P0088

mrks

Nowy
Dołączył
17.03.2022
Postów
3
Punktów
0
Witam. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Moja Toyota przy przebiegu 320 tys. km straciła nagle moc. Zapaliła się kontrolka check engine, max. 1200 obr/min. Uruchomiłem ponownie silnik, auto zaczęło jechać normalnie, ale check się palił. Potem check zagasł, przejechałem z 300 km przez tydzień i znowu to samo. Sczytałem błędy - P0093 - stwierdzono duży wyciek paliwa. Po 20 km awaria powtórzyła się ponownie, tyle że po ponownym uruchomieniu silnika podczas jazdy szarpało. Byłem już umówiony w warsztacie, więc wezwałem lawatę, bo nie wiedziałem czy dojadę. To firma, która zajmuje się regeneracją wtryskiwaczy i pomp, nie najtańsza i ma dobre opinie. Sczytali nowe błędy - doszło P0088 - za wysokie ciśnienie w układzie paliwa. Skasowali, zrobili ponad 100 km moim autem i problem nie pojawił się. Na podstawie błędów zaproponowali wymianę zaworu SCV, na co się zgodziłem. Poprosiłem także o wymianę filtra paliwa, chociaż ten był wymieniany z miesiąc wcześniej - tak profilaktycznie. Powiedzieli też, że parametry wtryskiwaczy sczytane przez komputer nie wskazują na zbyt duże ich zużycie. Odebrałem auto, zrobiłem 370 km i znowu awaria - identyczna jak wcześniej. Restart silnika, dojechałem do domu 20 km z checkiem. Potem przez kilka dni krótkie jazdy próbne, tylko raz było ok, a zazwyczaj silnik gasł i szarpał. Drugi raz laweta i znowu do tego samego warsztatu. Przejechali sie, u nich również silnik tracił moc co kilometr bo usterka nasiliła się. Postanowili wyjąć wtryski, sprawdzili na stole probierczym i okazało się, że są do niczego. Jeden nie przeszedł testu szczelności, pozostałe mocno dawały na przelew. Powiedzieli też, że nie było opiłków w paliwie, więc pompa dobra. Zdecydowałem wymienić te wtryski na regenerowane, ale i tak kosztowało to parę zł jak na auto z tego rocznika. Regenerowane z 12 miesięczną gwarancją, zamówione przez ten warsztat. Auto zaczęło fajnie chodzić, jakby więcej mocy, no ale po 170km gdy przy prędkości 120 km wcisnąłem gaz do dechy żeby zobaczyć jak się zbiera i znowu awaria - brak mocy, check engine i przymusowy restart silnika. Następne 4km - znów brak mocy. Dojechałem 10 km do celu. Trzeci raz laweta, zrzuciliśmy auto pod warsztatem, chodziło normalnie no i przejechałem się z mechanikiem 25km - pracowało bez zarzutu. Auto zostało w warsztacie i je diagnozują. Nie mówię, że jest to zły warsztat, to znana firma w Trójmieście zajmująca się silnikami diesla. Proszę Was jednak o pomoc, może mieliście podobny problem i podzielicie się swoimi doświadczeniami. Zależy mi, żeby to auto jeździło, bo pomimo wieku i przebiegu jest w dobrym stanie. Mam dobry kontakt z obsługą warsztatu i chciałbym ich wspomóc. Wiadomo, że usterka która występuje raz na 200km nie jest łatwa w diagnozie.

Podsumowując:
-błędy P0093 i P0088 - za niskie i za wysokie ciśnienie w układzie paliwa
- wymieniony filtra paliwa 2x
- wymieniony zawór SCV na nowy
- wymienione wtryskiwacze na regenerowane
- usterka powtarza się.
 

Koko93

Bywalec
Dołączył
18.10.2021
Postów
50
Punktów
0
Wiek
29
Miasto
Wolsztyn
Czy mechanicy powiedzieli jak zachowuje sie w parametrach cisnienie na pompie na wolnych obrotach? To by byla podstawa na tą chwile.
Miałem troche podobny przypadek, w avensis t25 ale poliftowe 126 km. wkoncu uklad też denso. Wtryski tez miala wczesniej regenerowane, zawór podkladalem inny ale to nic nie zmienialo. Auto wyrzucalo co jakis czas blad zbyt wysokiego cisnienia. Czasem chodzilo dobrze, a czasem cisnienie na wolnych zaczynalo podnosic sie nawet do 600 bar i opadac tak ze potrafil zdechnąć. Wkoncu nawet podmienilem calą pompe na inna choc wydawalo mi sie to malo mozliwe. Sam bylem zdziwiony ale od tego momentu problem minął.
Ewentualnie mozna by jeszcze podejrzewac sterownik wtrysku ten pod maską. On steruje wtryskiwaczami i zaworem scv na polecenie ECU
 

Mordor

Gaduła
Dołączył
5.09.2021
Postów
94
Punktów
18
Wiek
42
Czy mechanicy powiedzieli jak zachowuje sie w parametrach cisnienie na pompie na wolnych obrotach? To by byla podstawa na tą chwile.
Miałem troche podobny przypadek, w avensis t25 ale poliftowe 126 km. wkoncu uklad też denso. Wtryski tez miala wczesniej regenerowane, zawór podkladalem inny ale to nic nie zmienialo. Auto wyrzucalo co jakis czas blad zbyt wysokiego cisnienia. Czasem chodzilo dobrze, a czasem cisnienie na wolnych zaczynalo podnosic sie nawet do 600 bar i opadac tak ze potrafil zdechnąć. Wkoncu nawet podmienilem calą pompe na inna choc wydawalo mi sie to malo mozliwe. Sam bylem zdziwiony ale od tego momentu problem minął.
Ewentualnie mozna by jeszcze podejrzewac sterownik wtrysku ten pod maską. On steruje wtryskiwaczami i zaworem scv na polecenie ECU
Tak Może byc sterownik wtrysków pare razy wymienialiśmy
 

mrks

Nowy
Dołączył
17.03.2022
Postów
3
Punktów
0
Czy mechanicy powiedzieli jak zachowuje sie w parametrach cisnienie na pompie na wolnych obrotach? To by byla podstawa na tą chwile.
Miałem troche podobny przypadek, w avensis t25 ale poliftowe 126 km. wkoncu uklad też denso. Wtryski tez miala wczesniej regenerowane, zawór podkladalem inny ale to nic nie zmienialo. Auto wyrzucalo co jakis czas blad zbyt wysokiego cisnienia. Czasem chodzilo dobrze, a czasem cisnienie na wolnych zaczynalo podnosic sie nawet do 600 bar i opadac tak ze potrafil zdechnąć. Wkoncu nawet podmienilem calą pompe na inna choc wydawalo mi sie to malo mozliwe. Sam bylem zdziwiony ale od tego momentu problem minął.
Ewentualnie mozna by jeszcze podejrzewac sterownik wtrysku ten pod maską. On steruje wtryskiwaczami i zaworem scv na polecenie ECU
Czemu zaskoczyło Cię, że wymiana pompy rozwiązało problem? Pompy Denso aż tak rzadko się psują? Sterownik wtrysków już wymieniałem. Na używany, ale to było 3 lata i 40 tys km temu - nie wykluczam, że on też może być przyczyną problemów.
Automatyczne połączenie postów:

Tak Może byc sterownik wtrysków pare razy wymienialiśmy
A pamiętasz, czy objawy uszkodzonego sterownika w którymś przypadku były podobne do moich?
 

Mordor

Gaduła
Dołączył
5.09.2021
Postów
94
Punktów
18
Wiek
42
Czemu zaskoczyło Cię, że wymiana pompy rozwiązało problem? Pompy Denso aż tak rzadko się psują? Sterownik wtrysków już wymieniałem. Na używany, ale to było 3 lata i 40 tys km temu - nie wykluczam, że on też może być przyczyną problemów.
Automatyczne połączenie postów:


A pamiętasz, czy objawy uszkodzonego sterownika w którymś przypadku były podobne do moich?
Z tego co pamietam to brakowało jakieś masy na sterownik
 

Koko93

Bywalec
Dołączył
18.10.2021
Postów
50
Punktów
0
Wiek
29
Miasto
Wolsztyn
Czemu zaskoczyło Cię, że wymiana pompy rozwiązało problem? Pompy Denso aż tak rzadko się psują? Sterownik wtrysków już wymieniałem. Na używany, ale to było 3 lata i 40 tys km temu - nie wykluczam, że on też może być przyczyną problemów.
Automatyczne połączenie postów:


A pamiętasz, czy objawy uszkodzonego sterownika w którymś przypadku były podobne do moich?
Zaskoczylo mnie bo dlaczego przycierajaca sie pompa mialaby powodowac taki wysoki skok cisnienia bez zmiany obrotow.. chyba ze one psuja sie w jakis inny sposob.. ale grunt ze pomoglo, moze warto spróbować
 

mrks

Nowy
Dołączył
17.03.2022
Postów
3
Punktów
0
Słuchajcie. Czy Waszym zdaniem, przyczyną moich problemów może być m.in. niska jakość paliwa? Szlam w baku, wytrącona parafina, woda w paliwie, jakieś zanieczyszczenia, które zapychają przewody? Tankowałem zawsze na Orlenie, Lotosie i CircleK, nigdy na stacjach "krzak". No ale po 17 latach nie wiadomo, co jest w baku.
 
Do góry Bottom