1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Awaria silnika m62b44tu

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Eskobar, 9-02 19.

  1. Eskobar

    Eskobar Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-02 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Witam Panowie nie jestem mechanikie ale chciałbym uzyskać od was jakąś porade a mianowicie chodzi o silnik bmw x5 m62b44tu komputer pokazuje blad mechaniczne przesuniecie rozrzadu. Mechanik sprawdzil kompresje i tak lewa strona 2 cylindry po 10.5 a 2 po 9 prawa głowica 2 cylindry po 0,5 jeden 4 a z jednego cieknie olej. Pomiary na zimnym silniku. W poniedziałek mechanik bedzie wyjmowal glowice ale mam prośbę jal myslicie co to moze byc pozdrawiam
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 519
    Docenione treści:
    681
    Miasto:
    Szczecin
    Silnik do remontu.
     
  3. jurek1313

    jurek1313 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 202
    Docenione treści:
    91
    Miasto:
    wólka
    Motorschaden trzeba zdjąć głowicę
     
  4. Eskobar

    Eskobar Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-02 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    To że silnik do remontu to wiem tylko zastanawia mnie czemu z jednego cylindra leci olej. Czy brak kompresji moze byc spowodowany tym ze prawdopodobnie jest uszkodzony rozrzad
     
  5. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 826
    Docenione treści:
    942
    Miasto:
    łódź
    [​IMG];);););););)

    tak masz racje moze byc to i kilka innych przyczyn
     
  6. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    285
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Skierniewice
    Jeśli olej i brak kompresji to nasuwa się pytanie co robią pierścienie w silniku.
     
  7. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 826
    Docenione treści:
    942
    Miasto:
    łódź
    no jak co ???-poprostu tam są :):):)
     
  8. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    285
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Skierniewice
    Pewnie dla równowagi.
     
  9. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 826
    Docenione treści:
    942
    Miasto:
    łódź
    a tego nie wiemy ;)
     
  10. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 607
    Docenione treści:
    371
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Jak pękł pierscien to z bloku lipa. Tuleja alusil, bardzo droga naprawa.
     
  11. Eskobar

    Eskobar Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-02 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Co masz na mysli ze droga naprawa?
     
  12. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 607
    Docenione treści:
    371
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Wciśnięcie jednej tulei to koszt około 2500 a honowanie pozostałych to średnio 500 zl szt.

    Puls oczywiście robota mechanika, wyjecie, rozebranie, złożenie i montaż, do tego części, zrobienie glowic- licząc na oko to okolo 12tyś.
     
    Ostatnio edytowano: 9-02 19
  13. Eskobar

    Eskobar Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-02 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Jesli tak bedzie to bede zmuszony poszukac uzywanego bloku silnika
     
  14. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    285
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Skierniewice
    Czemu taki duży koszt tulejowania ?
     
  15. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 607
    Docenione treści:
    371
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    To oczywiście gdybanie, bo nikt nie wie co się stało. Najważniejsze aby wykonawca wiedział co robi.

    Bo jest to tuleja alusilowa. Koszt samego surowego materiału to okolo 1000. Trzeba to wcisnąć i obrobic. To zupełnie inna bajka niz tradycyjne tuleje.
     
  16. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    285
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Skierniewice
    A to tak. Z tego co wiem w Warszawie Racing to robi dość szybko bo maja spory asortyment al-si na miejscu.
     
  17. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 607
    Docenione treści:
    371
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Znam firmę. Mój lokalny szlifierz kupił ostatnio sprzęt do montażu i obróbki tego typu cylindrów wiec nie muszę juz nigdzie wysyłać.
     
  18. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    362
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Po wstepnej twojej diagnozie silnik do kapitalnego remontu.Robocizna mechanika za remont 4 tys, rozrząd 3 tys, a reszta?Proponuje 2 silnik jakis sprawdzony jeszcze na aucie.
     
  19. pawcar

    pawcar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    646
    Docenione treści:
    160
    Miasto:
    Bristol
    Jezeli chodzi onuzywany blok to z alusilem tylko endoskop ratuje. Jak ma już rysy to śmietnik.

    Kompresja za dużo nie powie, więcej pomiar szczelności cylindrów.

    Fajnie wiedzieć że w ogóle jest opcja poza metalowa tuleja. Pomijam kwestie ceny.
     
  20. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 607
    Docenione treści:
    371
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Robiłem n63 w f01. Przy takim aucie to proporcja jak wymiana wahaczy przód w passacie b5 czyli 10-20%ceny auta ale i tak się opłaca. W e53 niestety to czasami 80% wartości.