• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

AXR po wymianie termostatu i czujnika cieczy po ~15km nie dogrzewa się

KoJ@K

Początkujący
Dołączył
19.11.2013
Postów
16
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Dąbrowa Górnicza
Witam. Pacjent to Golf 4 AXR 1.9tdi, zaślepiony i wyłączony EGR, climatronic. Auto jest świeżo po wymianie termostatu firmy Wahler (przed założeniem sprawdzony był i działał jak trzeba, otwierał się przy ~92 stopniach) i ori czujnika płynu. Auto się bardzo wolno dogrzewa, przy temperaturze otoczenia w okolicach 0 stopni potrzebuje nawet 20 kilometrów żeby złapać właściwą temperaturę. Jak w końcu mu się uda to na postoju temperatura spada i zabawa zaczyna się od początku. Błędów na czujnikach nie ma. Temperatura z kompa z modułu silnika zgadza się mniej więcej z tą z zegarów, więc zegary są chyba w porządku. Oczywiście jak się przestaje grzać w środku ( mniej niż 18 stopni na climatronicu) to jako tako trzyma te 90 stopni na zegarach (w rzeczywistości spada poniżej 80) ale po załączeniu z powrotem na 18 stopni temperatura leci w dół. Z ciekawych obserwacji to zauważylem, że nawet jak auto nie jest dogrzane to się kręcą wiatraki, popracują chwilę i przestają. Z kratek nawiewów leci powietrze raczej tak jak powinno, nie dogrzewa wnętrza jakoś gwałtownie. Dzisiaj odpialem wtyczke od wiatrakow, auto po 16km mialo na zegarach 90 stopni, przejechałem na ECONie 30km i pozniej po chwili postoju wskazowka opadala. Waz za termostatem byl cieplawy, a gorny idacy do chlodnicy byl goracy. Co by to moglo byc, bo juz brak mi pomyslow ? :-k

Czyzby nowy termostat byl nie sprawny ??


Przed chwilą wracałem z roboty, tem nadmuchu 18, tym razem bez ECONa, po 3-4km wysiadłem i sprawdziłem węże - wąż przy termostacie był lekko ciepły, ale już na dalszej swojej długości był zimny, górny wąż chłodnicy był normalnie ciepły. Podjechałem pod garaż - 10km sytuacja taka sama, a wskazówka na zegarach nie miała nawet 60 stopni, wiatraki na chłodnicy chwilę wiały, zaraz przestawały i za chwilę znowu, a wtyczkę przy termowłączniku na chłodnicy mam wypiętą.

Teraz nie wiem czy ten wąż za termostatem był lekko ciepły od ciepła silnika, czy od płynu ?!

Ma ktoś jakiś pomysł ??
 

shrek

Moderator Car Audio
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.11.2011
Postów
3298
Punktów
1316
Miasto
Pyrlandia
WWW
koddoradia.blogspot.com
"Temperatura z kompa z modułu silnika zgadza się mniej więcej z tą z zegarów, więc zegary są chyba w porządku. " zegary pewnikiem tak ale czy czujniki pokazuja poprawną tem. tego nadal nie wiesz .

Odpal zimne autko i idź pomacać węże..
górny ma zacząć robić się ciepły w miarę nagrzewania silnika , dolny natomiast ma być zimny , wskazówka ma sie podnieść i dopiero po osiągnięciu temperatury dolny waz zacznie się ogrzewać, aż złapie taka temp jak górny.. po jakimś czasie jak chłodnica będzie juz bardzo gorąca, to włączy sie wentylator
wprawdzie przy tych temp zew na dworze ciężko będzie zagotować auto , ale same macanie węzy może sie odbyć .
Jeśli dolny wąż zacznie robić się ciepły razem z górnym –poprawka termostatu
 

KoJ@K

Początkujący
Dołączył
19.11.2013
Postów
16
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Dąbrowa Górnicza
A nowy Wahler założony. I teraz próbowac jeszcze z jednym, czy jechac po ori do aso ?!
shrek napisałem wyżej odnośnie mojego sprawdzania węży -
"
Przed chwilą wracałem z roboty, tem nadmuchu 18, tym razem bez ECONa, po 3-4km wysiadłem i sprawdziłem węże - wąż przy termostacie był lekko ciepły, ale już na dalszej swojej długości był zimny, górny wąż chłodnicy był normalnie ciepły. Podjechałem pod garaż - 10km sytuacja taka sama, a wskazówka na zegarach nie miała nawet 60 stopni, wiatraki na chłodnicy chwilę wiały, zaraz przestawały i za chwilę znowu, a wtyczkę przy termowłączniku na chłodnicy mam wypiętą.

Teraz nie wiem czy ten wąż za termostatem był lekko ciepły od ciepła silnika, czy od płynu ?! "
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1522
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
Miałem bardzo podobną sytuację,termostat nie domykał się całkowicie .
 

KoJ@K

Początkujący
Dołączył
19.11.2013
Postów
16
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Dąbrowa Górnicza
Panowie powiedzcie mi, bo głupieje, czy w dieslu 1.9 AXR po osiągnięciu temp. silnika ~90 stopni i później po zostawieniu auta pracującego na jałowym z 10-15min jest to normalne, że temperatura będzie trochę opadała ? Czy powinno trzymac cały czas 90 stopni jak już raz osiągnie ? Temperatura na zewnątrz +2 stopnie.
 

KoJ@K

Początkujący
Dołączył
19.11.2013
Postów
16
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Dąbrowa Górnicza
Nie dużo, pierwsza kreska przed 90 stopni. Dodam, że nadmuch nastawiony na 18 stopni na pierwszym biegu i włączony ECON.
 

barteek933

SuperMechanior
Dołączył
30.07.2012
Postów
884
Punktów
49
Wiek
32
Miasto
Mazowieckie
no u mnie w oplu temp podczas jazdy waha się od 88-92, czasami spadnie na 85 a termostat jest nowy. zawsze tak było w tym samochodzie a już to jest 4 termostat i 2 razy z obudową zmieniany i nigdy te z obudową nie były dziadostwo a tak trzyma :)
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1522
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
Charakterystyką silników Diesla jest to,że podczas pracy na wolnych obrotach temp.silnika spada,w benzyniakach jest odwrotnie,wynika to z większej sprawności silników Diesla.
 

racon

Gaduła
Dołączył
21.12.2013
Postów
96
Punktów
8
termostat ma jakąś temperaturę otwarcia i jest tam np, 90 stopni to nie może nigdy spaść poniżej i niema do rzeczy czy zimno czy ciepło jak chodzi silnik tyle ma być , a jeśli jedziesz lub stoi i masz duże wahania miedzy 70 a 90 stopni to na pewno termostat nie trzyma i silnik jest wtedy niedogrzany. jeśli nie ma żadnych wycieków które powodują niekiedy zapowietrzanie to wymiana termostatu powinna pomóc . dobrze trzeba odpowietrzyć.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1522
Porady
1
Punktów
191
Miasto
Nowy Sącz
To nie jest prawda,sprawność silnika Diesla ze sprawnym układem chłodzenia powoduje, spadek temp.w układzie zamkniętym przez termostat,naturalnie po dłuższej pracy na biegu jałowym.
 

racon

Gaduła
Dołączył
21.12.2013
Postów
96
Punktów
8
robiłem wiele disli każdy mówił ze tak ma być , a ja jechałem po nowy oczywiście nie taki za 15 zł. i wymieniałem .i do tej pory z tych co znam jeżdżą i żaden nie ma objawów spadków temperatury są tylko wtedy kiedy układ jest nieszczelny ,gdzieś jest wyciek i nie trzyma ciśnienia który powoduje ze termostat może się wcześniej otworzyć ,jeśli układ jest szczelny i ciśnienie trzyma jak powinien to jak pisałem nie ma możliwości wahań temperatury ,jeśli są to coś z układem chłodniczym szukać wycieków lub dobrze odpowietrzyć układ.

trzeba jeszcze zwłaszcza w dislu dbać o pompę wody kilka razy spotkałem się z objawem że pompa zaczęła lekko cieknąć i nie trzymała osiowości już chodziła owalem dlatego ciśnienie dawała za słabe i wtedy też będą podobne objawy spadków temperatury .
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

KoJ@K

Początkujący
Dołączył
19.11.2013
Postów
16
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Dąbrowa Górnicza
Pompa wody wraz z calym rozrzadem byla wymieniana nie caly rok temu. Odpowietrzyc uklad czyli co takiego konkretnie zrobic ? Jedni mowia, ze tak ma byc, drudzy ze tak nie powinno byc i hmm w co tu wierzyc !? Wyciekow plynu nie ma zadnych, plyn caly czas na tym samym poziomie.
 

racon

Gaduła
Dołączył
21.12.2013
Postów
96
Punktów
8
wahania termostatu często spowodowane są zapowietrzeniem układu jeśli wiesz że wszystko ok. nie ma wycieków ,to sprawdź przy termostacie na obudowie lub na przewodzie przed nagrzewnicą musi lub muszą być odpowietrzniki odkręcasz aż płyn zacznie z nich si wylewać zakręcasz i tak kilka razy odpal , zgaś pomału i to samo ze 2-3 razy jeśli nazbierało ci się za dużo to go musisz wyrzucić w jednym citroenie jeździł tak gość 6 miesięcy i tego dziada jak nie odpowietrzysz to tak właśnie chodził . jak będziesz pewny ze odpowietrzony dobrze i termostat sprawny to musi temperaturę trzymać sam mam już 5 tego diesla i wiem co mówię . w 4 miałem to samo zapowietrzony układ i słaby termostat , . . i jak jeżdżę latem czy w zimę czy na wolnych obrotach to może spaść ale góra 5 stopni ale jeśli wskazówka ci lata to pierwsze powietrze a drugie termostat.

na termostacie nie żałuj to nie olej że co 1000 czy tam ile wymieniasz kupisz 1 lepszy masz spokój na lata.

mogę jeszcze jedno sprawdź czy dobrze zamontowany termostat może coś pod uszczelkę wpadło lub w termostat , nieraz rożne rzeczy w obiegu chodzą i go zablokowało przy otwartym ..no już więcej pomysłów nie mam pozdrawiam

bo to co opisujesz to wada termostatu teraz zależy od ciebie od czego zaczniesz , może kup inna taniochę może będzie dobra a nie uszkodzona.sam nieraz kupowałem klienta taniochy nie sobie ale też na nich jeżdżą i jest git.

teraz mi jeszcze jedno wpadło do głowy jak zimny odpal jak po minucie przewody do nagrzewnicy będą ciepłe takie że już dotykasz i czujesz że grzeje to w tym czasie tyle musi ci dawać w aucie , jeśli jest inaczej węże już ciepłe a w aucie zimno to mogła ci paść regulacja w aucie mój znajomy tak miał. klimę włączał chłodzi spoko jak ogrzewanie lipa . to morze regulatory otwierania klapek któryś silniczek lub tryby poszły. pozdrawiam

kabinowy filtr wymieniony też
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

KoJ@K

Początkujący
Dołączył
19.11.2013
Postów
16
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Dąbrowa Górnicza
Temat wyczajon i ogarnięty - nowy ori czujnik cieczy był nie sprawny, pokazywał dobrze na VAGu, ale źle przekazywał na zegary.
Dla zaspokojenia drażniącego mnie wskazywania dzisiaj zakupiłem nowy czujnik, na miejscu go przemierzyłem, sprawdziłem - wskazania jak należy, więc do garażu, wymianka, VAG, jazda próbna i w końcu jest tak jak byc powinno! Na VAGu temperatura była wyższa o ~ 5-7 stopni niż temperaturą ze zbiorniczka ( VAG pokazywał 80 stopni, a w zbiorniczku był już trochę chłodniejszy płyn - 74 stopnie). W obu grupach wskazania jednakowe !! :)
 
Do góry Bottom