• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Błąd zapłonu BMW 750Li F01

Dołączył
6.11.2020
Postów
3
Punktów
0
Wiek
27
Cześć wszystkim jestem tu nowa i niestety mam problem z moim BMW 750Li model F01 z 2009 roku posiadającym silnik benzynowym o pojemności 4,4 litra. Mianowicie od niedawna zaczął mi wyskakiwać błąd zapłonu w momencie odpalania samochodu przez co mam problem z uruchomieniem silnika. BMW posiada system START/STOP, automatyczną skrzynię biegów i nie ma w nim stacyjki, ale jest miejsce do przyłożenia kluczyka na kolumnie kierownicy. Około tygodnia temu w dwóch pilotach zostały założone nowe baterię i od tamtej pory do dnia dzisiejszego nie było problemu z odpaleniem. Auto dzisiaj do godziny 14 jeździło oraz odpalało bez żadnych problemów, natomiast po 4 godzinach postoju odmówiło posłuszeństwa i nie chcę za nic odpalić . Wczoraj było u mechanika podpinane pod komputer, ale żaden błąd wtedy nie wyskoczył więc nie wiadomo co może być przyczyną tego stanu. Na komputerze pokładowym w momencie próby odpalenia silnik wyskakuje komunikat z informacją: " Błąd zapłonu. Nie wyłączaj silnika. Kontynuacja podróży może być niemożliwa. Poproś o sprawdzenie najbliższego serwisu BMW". Do zeszłego tygodnia jak występował w/w problem to po kilku minutach silnik normalnie zapalał. Próbowałam odpalić samochód trzymając pilota przy kolumnie kierownicy w miejscu do tego przeznaczonym oraz odpinany był akumulator na około 30 minut, ale w dalszym ciągu nie ma reakcji ze strony samochodu. W zeszłym miesiącu była robiona w nim skrzynia biegów, wymieniane wtryski i przez około 2 tygodnie jeździło normalnie bez sprawdzania żadnych problemów. Po tym czasie najpierw zaczęły się problemy z utratą mocy w trakcie jazdy, ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracało do normy. Od razu po tym jak zaczęły się problemy z mocą to doszedł do kompletu problem z uruchomieniem. Niestety nie wyskakuje mechanikowi żadna informacja odnośnie obydwóch pojawiających się błędów podczas diagnostyki komputerowej. Jutro ponownie będzie sprawdzany komputerowo czy tym razem też nic nie wyjdzie odnośnie do błędów. Może ktoś z was miał podobną sytuację, wie co jeszcze można zrobić żeby odpalić i pomoże dobrą radą. Najlepiej jakby obeszło się bez wydawania fortuny na mechanika, który będzie szukał na ślepo przyczyny, ale jej nie znajdzie i powie, że auto jest sprawne. Z góry dziękuje każdemu kto będzie w stanie pomóc chociaż dobrą radą czego jeszcze można spróbować.
 

Załączniki

  • IMG_20201105_183642.jpg
    IMG_20201105_183642.jpg
    184,6 KB · Wyświetleń: 30

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
769
Punktów
259
Wiek
45
Miasto
Świdnica
Skad jestes? Nie bylas u mechanika tylko u Kazia z chińskim autocomem, który i tak nie potrafi go do konca wykorzystać.
 
Dołączył
6.11.2020
Postów
3
Punktów
0
Wiek
27
Skad jestes? Nie bylas u mechanika tylko u Kazia z chińskim autocomem, który i tak nie potrafi go do konca wykorzystać.
Nie był to P. Kaziu z chińskim autocomem tylko mechanik specjalizujący się w samochodach z dużymi pojemnościami silników, skrzyń automatycznych oraz marki BMW. Tylko tak jak wyżej napisałam błąd zapłonu pojawia się na jakiś czas, a potem znika i samochód normalnie odpalał do tej pory.
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
769
Punktów
259
Wiek
45
Miasto
Świdnica
Nie był to P. Kaziu z chińskim autocomem tylko mechanik specjalizujący się w samochodach z dużymi pojemnościami silników, skrzyń automatycznych oraz marki BMW. Tylko tak jak wyżej napisałam błąd zapłonu pojawia się na jakiś czas, a potem znika i samochód normalnie odpalał do tej pory.
Ktos tu kłamie. Albo ty nas, albo mechanik ciebie. Jedli specjalizuje sie w Bmw pewnie ma iste-to raz. Nie ma opcji zeby przy wypadaniu zapłonu nie było błędów w sterowniku. Z doświadczenia Ci powiem, ze N63 z wypadaniem zapłonow wróży bardzo duze koszty.
 

Golu666

Bywalec
Dołączył
30.03.2018
Postów
59
Punktów
6
Wiek
35
Miasto
Rzeszów
Witam skoro mechanik specjalizuje się w BMW powinien ogarnąć , chyba że poprostu dużo gada , a pojęcia zero nie obrażając (nieliczne grono ma doświadczenie w v8). Co do spadku mocy ,podstawową diagnostyka parametrów w trakcie jazdy . Co do niemożności uruchomienia auta , bez diagnostyki Ori sprzętem się nie obejdzie . (Przecież ista prowadzi za rączkę)
Z doświadczenia wiem że z tego co pamiętam po roczniku to przedlift , a znim były problemy. Silnik nie pobierał oleju?.
Parametry silnika do sprawdzenia. Połączenia elektryczne, w okolicy aku . Sprawdzić zasilania na sterownikach.
Synchronizację tzw EWS,( przypadkiem nie padł ostatnio aku).
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
842
Punktów
182
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Synchro EWS nie ma tu nic do rzeczy. Trzeba przeskanować ISTĄ samochód i w jakimś module musi być błąd. Najprędzej będzie w CAS.
 

Golu666

Bywalec
Dołączył
30.03.2018
Postów
59
Punktów
6
Wiek
35
Miasto
Rzeszów
Akurat w tym aucie robisz synchro w CAS
Automatyczne połączenie postów:

Akurat ostatnio miałem taki przypadek w x6
 

Golu666

Bywalec
Dołączył
30.03.2018
Postów
59
Punktów
6
Wiek
35
Miasto
Rzeszów
Po pierwsze przy braku synchro wywala błąd, z tego co pamietam to chyba 4A63 , po przeprowadzeniu procedury auto odpala od strzała
 

Golu666

Bywalec
Dołączył
30.03.2018
Postów
59
Punktów
6
Wiek
35
Miasto
Rzeszów
Możliwe przecież napisałem że dokładnie nie pamiętam kodu. Jaki to był ABL tak szczerze mówiąc to nie pamiętam , FB kiedyś czytałem. A czemu pytasz.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
842
Punktów
182
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Bo sterowniki MSD są na tzw. długim ISN, a procedura DME/CAS Adjustment dla tych sterowników dotyczy czego innego. Przy sterownikach na długim ISN nie ma czegoś takiego jak synchro EWS/CAS, bo w kluczykach też jest zapisany ISN i jest każdorazowo sprawdzany przy odpalaniu. Jeśli kody w kluczyku, DME i CAS się zgadzają to auto MUSI odpalić. Synchro działało w sterach na krótkim ISN, bo tam jeszcze była procedura sprawdzania "rolling codes", także jeśli robiłeś to w N63 to nie wiem co Ty robiłeś, jak robiłeś i jakim cudem to zadziałało. Wszystko to jest opisane właśnie w odpowiednim FUB w ISTA, ale chyba jednak nie czytałeś.
 
Do góry Bottom