• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Berlingo "15r nie dogrzany?

Marcingrzegorz

Uczestnik
Dołączył
27.08.2021
Postów
32
Punktów
0
Auto z przebiegiem 230 tys
Podczas jazdy termometr cieczy chłodzącej na desce pokazuje 70"C,
max 80"C ale to na postoju podczas pracy silnika. Chłodnica też taka niezagorąca, powiedziałbym najwyżej ciepła.
Jest to Berlingo 16hdi z 15-go roku ale
wersja 120km.
Mechanior stwierdził że nie warto wymieniać termostatu (ok550zł)
bo to nic nie da, że to silnik jest mało kaloryczny.
Hmmm... może i tak, nie wiem, a co jak będą mrozy - 10, - 15?
Nie wiem czy i ewentualnie co mogę dalej zrobić.
Te silniki są też w nowych C4
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
204
Punktów
45
Miasto
UK
Coś masz pecha do tego auta. Wcześniej adblue (olałeś forum nie pisząc co z tym wyszło) a teraz termostat (bo jak trwoga...).
Nie widziałem Berlingo z tym silnikiem, które trzyma 90 stopni na desce, ale to przez to, że termostat otwiera się wcześniej. Skoro u Ciebie pokazuje 70 to może w ogóle nie masz termostatu.
Wybierz się gdzie indziej na diagnozę.
 

Marcingrzegorz

Uczestnik
Dołączył
27.08.2021
Postów
32
Punktów
0
Coś masz pecha do tego auta. Wcześniej adblue (olałeś forum nie pisząc co z tym wyszło) a teraz termostat (bo jak trwoga...).
Nie widziałem Berlingo z tym silnikiem, które trzyma 90 stopni na desce, ale to przez to, że termostat otwiera się wcześniej. Skoro u Ciebie pokazuje 70 to może w ogóle nie masz termostatu.
Wybierz się gdzie indziej na diagnozę.
Nie, nie olałem forum, olałem europejskie prawo dla tego siedzę cicho. Za to pomogłem koledze który zwrócił się do mnie na pw z tym samym.
 

Marcingrzegorz

Uczestnik
Dołączył
27.08.2021
Postów
32
Punktów
0
Auto z przebiegiem 230 tys
Podczas jazdy termometr cieczy chłodzącej na desce pokazuje 70"C,
max 80"C ale to na postoju podczas pracy silnika. Chłodnica też taka niezagorąca, powiedziałbym najwyżej ciepła.
Jest to Berlingo 16hdi z 15-go roku ale
wersja 120km.
Mechanior stwierdził że nie warto wymieniać termostatu (ok550zł)
bo to nic nie da, że to silnik jest mało kaloryczny.
Hmmm... może i tak, nie wiem, a co jak będą mrozy - 10, - 15?
Nie wiem czy i ewentualnie co mogę dalej zrobić.
Te silniki są też w nowych C4
Poszukam jakichś nakładek na na wloty
powietrza w zdeżak najwyżej
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
204
Punktów
45
Miasto
UK
A wogóle to ciekaw jestem kiedy zaczyna puszczać na "duży obieg"
O ile dobrze pamiętam z dokumentacji to od 82 stopni.

Z jednej strony ciekawi mnie ten Twój samochód, ale z drugiej jest mi Ciebie trochę szkoda, bo teraz już działa efekt kuli śnieżnej i każda następna awaria to będzie mega przypał.

Mam pytanie, do Ciebie, albo kogokolwiek kto zna odpowiedź: co to znaczy
, że to silnik jest mało kaloryczny.
?

To jest w odniesieniu do rodzaju paliwa? Czy do czego?
Bo jak to tak na spokojnie przeczytałem to mam przed oczami taki obrazek jak w załączniku.
 

Załączniki

  • 2017-03-14-08-40-32-725x483.jpg
    2017-03-14-08-40-32-725x483.jpg
    134,2 KB · Wyświetleń: 5

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
204
Punktów
45
Miasto
UK
Ty, no ale co Ci chodzi? Ja na prawdę nie rozumiem co to znaczy, nie robię sobie jaj.
 

Marcingrzegorz

Uczestnik
Dołączył
27.08.2021
Postów
32
Punktów
0
No przecież sam sobie odpowiedziałeś wstawiając obrazek do porównania.
O nic mi nie chodzi bo wiem e jak się nie
ma auta przed sobą i rozmawia się z nie mechanikiem to ciężko jest coś zdiagnozować.
Dlatego będę jeździł po mechanikach będą robili co będą uważali a kolejne samochody będę kupował znów nowe tak jak do niedawna to robiłem.
Mam nauczkę.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1428
Punktów
261
Miasto
Podkarpacie
Można kupić spokojnie używany samochód tylko że skończyło się kupowanie w ciemno i wierzenie sprzedawcy . Samochód przed zakupem trzeba sprawdzić .
 

lalek

SuperMechanior
Dołączył
5.03.2013
Postów
204
Punktów
45
Miasto
UK
No przecież sam sobie odpowiedziałeś wstawiając obrazek do porównania.
O nic mi nie chodzi bo wiem e jak się nie
ma auta przed sobą i rozmawia się z nie mechanikiem to ciężko jest coś zdiagnozować.
Dlatego będę jeździł po mechanikach będą robili co będą uważali a kolejne samochody będę kupował znów nowe tak jak do niedawna to robiłem.
Mam nauczkę.
Bo tak po prawdzie to mi się skojarzyło z dietetyką, a drugie skojarzenie było z paliwem, konkretnie wartością opałową. Tylko, że tutaj piszesz o dieslu, a olej napędowy jest wydajny bardziej od np. benzyny właśnie dzięki swojej kaloryczności.
I dlatego prosiłem Ciebie, albo kogoś kto to zrozumiał żeby mi to wyjaśnił, bo nie zatrybiłem tego do tej pory.
Potrafię zrozumieć Twoją frustrację, ale nie potrzebnie się uruchamiasz, bo nie mam zamiaru sobie z Ciebie robić jaj.
Przeciwnie, jak już wspomniałem ciekawi mnie zagadka Twojego samochodu. Podkreślam: samochodu. Twoje motywacje odnośnie kupna, odłączania tego czy tamtego i czy masz choinke o zapachu kokosowym w środku od kolegi Sztangi nie mnie oceniać.
 
Do góry Bottom