1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Bezpośredni wtrysk, jak często zapiekają się wtryskiwacze benzynowe

Dyskusja w 'Instalacje gazowe' rozpoczęta przez użytkownika m.kozera, 22-10 18.

  1. m.kozera

    m.kozera Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-10 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam
    Pytanie jakie mnie nurtuje to jak czesto się zdarza że zapiekają się wtryskiwacze benzynowe w bezpośrednim wtrysku z instalacją w fazie lotnej. czy ma tu wpływ przebieg czy może dawka benzyny czy może są bardziej udane konstrukcje i mniej? czy ktoś ma taką wiedzę? ja osobiście się nie spotkałem z ewidentnym przypadkiem spowodowanym przez instalacje. montuje agcentrum i staga ale one mają dosyć duże dawki benzyny. interesuje mnie jak wyglada przypadek dawek jakie podają kme czy podobno optima przy zastosowaniu emulatora. czy jest szansa że bedą padać? pozdrawiam
     
  2. vip.serwis

    vip.serwis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    ja miałem jeden przypadek ze zapiekły sie wtryskiwacze ale to było jeszcze przed załozeniem instalacji gazowej, auto to golf gti 1.6 tsi. prawdopodobnie fabryka go tak spier... a tak to podobno te małe silniczki typu 1.0 3 cyl maja badziewne wtryskiwacze i boją się ich producenci. pozdrawiam
     
  3. m.kozera

    m.kozera Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-10 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    auta które spalają około 2 L na 4 cylindry to jeżdżą i jeżdżą. niektóre moje montaże mają przebieg około 150 tyś na gazie wiec myślę ze to świetny wynik ale ciekawy jestem jak to jest w przypadku aut które palą rzekomo 0,7L na 4 cyl podejrzewam ze jeszcze nikt takich przebiegów nie zrobił ale oczywiście mogę się mylić
     
  4. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    592
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    jeśli dobrze rozumiem to kme optima oferuje spalanie około 0,7 pb na 4 cyl na 100km przebiegu??
     
  5. gazmenlpg

    gazmenlpg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    mazowsze
    Najprościej jest tak wysterować wtryskiwacze jak ma Zenit D czy stag poniewaz pracują cały czas na minimalnej dawce, wcześniej w brc było to rozwiązane tak że wtryskiwacze benzyny nie pracowały wszystkie jednocześnie i było nieco mniejsze spalanie. Nie wiem jak ma kme pewnie podobnie bo jeśli ma tak mało pb to musi wyłączać wtryski i dobrze emulować cisnienie bo pewnie bedzie wariować. Na Zenicie są przebiegi nawet ponad 200tys i nie było przypadku zapieczonego wtryskiwacza. Może ktos wreszcie zaryzykuje i sprawdzi :)
     
  6. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    592
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    kórcze 2l pb + 11-12 l lpg to za ile taka instalka się zwróci:) ja montowałem do swoich za 500-600 używki sekwencji staga czy kme (4 gen) to zwróciły się szybko ... ale takie 5gen to chyba z 4000-5000 zł kosztują??
     
  7. vip.serwis

    vip.serwis Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    instalacje do bezposrednich to tak około 4 tyś się bierze, a kwestia zwrotu zależy ile się jezdzi, niektórzy mają zyski po poł roku. kme korzysta z EZP czyli emulacji zaworu pompy więc obniża cisnienie stad mniejsze spalanie. tyle ze nie w kazdym aucie to ma szanse zadziałać z tego co wiem. jesze zostaje opcja ciekłego wtrysku ale to powyzej 10tyś trzeba szykować więc to żadna alternatywa
     
  8. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    592
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    ciekły wtrysk to wtrysk lpg wtryskami pb?? to nie jest określenie 6 gen??
     
  9. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    skad bierzesz takie tanie uzywki i jak z homologacja. Kilka lat temu bawilem sie w uzywki.
     
  10. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    592
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    na portalu aukcyjnym:) ostatnio za 620 zł kupiłem komplet(bez miedzi i przewodów wodnych bo daję i tak faro i nowe to zawsze bezpieczniej jest) z butlą na 8 lat. zestaw stag 300 , wtryski baracudy parownik zavoli zeta n....
    żonka smiga aż miło:) a co do homologacji to "słyszałem " że wystarczy faktura za montaż a to załatwi większość warsztatów lpg, u mnie "tak słyszałem" że biorą 150 zł za taki papierek.... za wszystko wychodzi poniżej 900 zł razem z wpisem a patrząc na najtańsze alaski z valtekami i montaż typu "wrzutka" pod maskę za 2000-2200 i jeszcze oddaja auto tylko po autokalibracji:) więc sam się wziołem:) brata golf 110tyś na lpg mój rover 45 85tyś .... atos siostry...prawie 200tyś.... i kilka innych.... nie jestem gazownikiem ale zawsze zdejmuję kolektor dolotowy montuję butle do "jazdy do przodu".... i generalnie trzymam się wytycznych montażowych.
    Zawsze wychodzi dobrze ale montaz to 2 dni bo nie robię tego codziennie a auto strojone jest na autostradzie na każdym biegu a nie pod warsztatem na biegu jałowym....
     
    winetoo lubi to.
  11. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Faktura i dokument hologacji do wbicia w dowod. Przynajmniej u mnie. Mam klienta teraz ktory mnie napastuje. 5 lat temu mu robilem bmw 2.0 w stagu. Z 2.5 na 2.0 przekladalem. Chetnie wyhacze tanie kwity

    Autokalibracja wstepnie. Potem krotkie strojenie .
     
  12. gazmenlpg

    gazmenlpg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    mazowsze
    Teoretycznie zgodnie z przepisami instalacja gazowa nie moze byc montowana powtórnie tak ja np wystrzelona poducha , wrzucili to do jednego worka. Głównie chodzi o zbiorniki wiec jak uszczelni się kiedyś system papierologii to już nie da rady, jak sie zdarza używka to u mnie tylko z wymiana zbiornika na nowy.
     
  13. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    592
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    jak sie kiedyś uszczelni to używka to co z pod maski i tyle że nowa butla... nadal może wyjsc mniej jak 1000 zł więc dużej róznicy to nie zrobi:) a co do wystrzelonej poduchy to ja też bym takiej nie zamontował:)
     
  14. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 044
    Docenione treści:
    410
    Miasto:
    Radom
    A ileż ten zbiornik do instalacji LPG kosztuje. Nowy 350 zeta w kolo 53l. Tyle co legalizacja. Z tymi używkami to rożnie. Albo reduktor nie trzyma ciśnienia, albo ktoryś wtrysk szwankuje. Sobie można przyoszczędzic aby tłuc sie jakimś złomem wokól komina. Założyś komuś to będzie oczekiwał dożywotniego serwisu. Myślę, że jeśli szanuję się swoj czas to takich tematów trzeba się wystrzegać.
     
  15. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 114
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Co z tego ze faktura na zbiornik a homologacja? Nie wszyscy ludzie chca miec nowe blyszczace instalacje. A gwarancja do bramy
     
  16. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    592
    Docenione treści:
    63
    Miasto:
    Piaseczno
    do załatwienia formalnośći w urzędzie potrzebne są dwa papierki : faktura za montaż i drugi papierek homologacja montażu. Zeby to otrzymać należy w warsztacie lpg pokazać homologację na butle i "troszkę " dopłacic.
    dożywotni serwis?? hmm jeśli ktoś godzi sie na montaż używanych częsci to nie ważne czy to lpg czy silnik czy skrzynia czy.... żarówka :) musi być poinformowany że na montaż jest gw a na częsci niema...
    Co do montażu lpg używanego to nigdy nie zdażyło mi się kupić zestawu w którym coś było uszkodzone.... zaznaczam że takie cuda robie dla bliskich, nie załatwiam nikomu "obcemu" faktur czy innych papierków. Zawsze montuję nowe przewody i sprawne elementy. Nie jestem "gazownikiem" ale każdy mechanik napewno potrafi założyć instalację jeśli tylko poświeći trochę czasu na lektórę.... Panowie zastanówcie się ile aut z lpg jezdzi po drodzę bez "wpisu w dowodzie" czy czasem dziś jadąc do pracy , na zakupy, do żony, do szkoły do dziecka nie jechał przed wami "trup" ??? który dymił , nie miał opon, podczas hamowania ściągało go na bok a świateł nie było albo było za dużo"choinka" .... hmm pomyślmy ile do tych 99 zł trzeba dołożyć żeby dostać wpis czy wogule diagnosta widział auto ... a może dostał tylko dowód do wpisu BT...

    Już raz to pisałem w sprawie uszkodzonych aut i "wyłudzania" kasy od ubezpieczycieli"
    To jest POLSKA i naprawdę super czasy do machlojek i przekrętów.
    Można na legalu wszystko i jeszcze taki cwaniak jest chroniony przez prawo:)
    jakiś obłęd:)
     
  17. gazmenlpg

    gazmenlpg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    mazowsze
    Pewnie masz racje, te tematy znamy z doswiadczenia. Jasne że mozesz montować sporadycznie jakąś używkę i oczywiscie możesz zrobić to tanio ale robiąc w tej branzy ,,zawodowo" możesz mi wierzyć, juz od dawna nikt nie pyta o używke a każdy o fakturę i gwarancję (daję na 100 tys km lub dwa lata) a na centrale jest gw 5 lat czy to BRC czy AGC. A w temacie wtrysku to coraz więcej aut jest na bezposrednim i jak pisałeś może ekonomia mniejsza ale auta świerze i każdy planuje jeździć długo i nie mieć problemów
     
    Dawidek126 lubi to.
  18. afrikanerhart

    afrikanerhart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-12 16
    Postów:
    35
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Instalacja do wtrysku bezpośredniego polska to koszt około 6000zł.
    Jak jakiś warsztat montuje w chwili obecnej wtrysk bezpośredni za mniej niż 5000zł to ja bym go szerokim łukiem omijał.
    Holenderska kosztuje minimum 9000zł na 4 cylindry, ale równie dobrze może kosztować i 15 tysięcy.

    Ja na razie nie jestem szczególnie zainteresowany montażem wtrysków bezpośrednich. Moim zdaniem dla warsztatu gazowego istnieje zbyt duże prawdopodobieństwo zaliczenia wpadki i sprawy sądowej i naprawę silnika.
    Niech inni testują ja sobie jeszcze rok albo 2 lata poczekam i wtedy może w to wejdę.
     
    toomii76 lubi to.
  19. Regaciarz

    Regaciarz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    97
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Wasilków
    Pracowałem 7 lat w gazie w Białymstoku( niezależny zakład istniejący od około 2001 roku) i pierwszą instalację zamontowaliśmy w 2.0 FSI jakieś 4 lata temu. Pamiętam, że w niecałe dwa lata samochód zrobił prawie 200 000 km( wymiana han i czyszczenie reduktora), zrobiony był chyba na zavoli bo wtedy nic innego zbytnio nie było.
    Jak odchodziłem rok temu to 4 cyl kosztowały 3200 stag 3500 na włoskim.
    Bezpośrednie trzeba odpowiednio wiercić i chodzą.
    Mieliśmy audi a4 3.0 które nie chciało na niczym dobrze chodzić, ani aeb ani stag, w końcu klient po 2 latach zdecydował się na demontaż( auto w pewnych warunkach szarpało na gazie).
    Co do ciekłego wtrysku to nikt się nie zdecydował na montaż, za drogo i 4gen jest wystarczająca
     
  20. gazmenlpg

    gazmenlpg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    mazowsze
    Ciekły wtrysk to tylko Vialle, cena ,,wysoka" byl tańszy ICOM ale pompy gazu padały jak muchy...
    Bezposredni wtrysk jak pisał poprzednik wcale nie musi byc drogi bo podzespoły sa takie same jak do każdej 4tej generacji, a mapy są opracowywane przez producentów więc cena 6 tys to niby skąd? Jeżdżą spoko, montowałem różne ostatnio głównie Zenit Direct, włosko-polska mysl techniczna...