1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

BMW 3.0d ZF 6hp26 Adaptacja

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika Bybol, 20-05 19.

  1. Bybol

    Bybol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Limanowa
    Witam. Problem ze skrzynią w/w. Zrobiony kompletny remont skrzyni razem z mechatroniką i pomału mnie krew zalewa :/ Poradzi może ktoś jak wykonać jazde adaptacyjną. Wiem że skrzynie mają różne softy i do każdego jest inna metoda adaptacji. Jak sprawdzić wersje oprogramowania i gdzie znaleźć odpowiednią metode adaptacji... ?
     
  2. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    73
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Kasujesz adaptacje, rozpedasz sie i zwalniqsz pare razy az do 6 i powinno chodzic, jesli jest zle to jakies serwisowe instrukcje na nic sie zdadzq bo pewnie ze skrzynia jest cos nie tak.
     
  3. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 879
    Docenione treści:
    1 731
    Miasto:
    London
    Adres strony:
    Sprawdź płyn przekładniowy ZF 6HP26, adaptację resetowania i procedurę
    Zmiana płynu przekładni ZF 6HP, 6HP26 i 6HP28
    Przednie

    Użyj właściwego płynu. ZF Lifeguard Fluid 6 (Shell M1375.4) lub sprawdzony odpowiednik Ford Mercon SP. RRPhil oświadczył, że przebudowuje przekładnie, które są niezbędne do użycia płynu specyficznego dla ZF 6HP. Najłatwiejszą i najtańszą opcją jest zakup Mercon SP, czyli Fluid Ford przeznaczony do użytku z przekładniami pochodnymi ZF 6HP w pojazdach Forda. Używałem Mercon SP od ponad 40 000 mil. Nawet przy właściwym płynie ważne będzie prowadzenie samochodu w taki sposób, aby przekładnia poznała nowe właściwości cierne. Ważne jest, aby pamiętać, że nie koniecznie zalecam resetowanie adaptacji, nadal konieczne jest prowadzenie pojazdu tak, jak dla przekładni, aby przetworzyć parametry, które mierzy nowym płynem.
    Procedura

    1) Usuń korek wlewu oleju (T50)
    2) Wyjmij korek spustowy oleju i wymień korek po wyczerpaniu całego oleju przekładniowego.
    3) Przy wyłączonym silniku i skrzyni biegów w pozycji parkowania zdjąć korek wlewu oleju. Dodaj
    płyn przekładniowy, aż wypłynie mały strumień oleju.
    4) Włóż zatyczkę i dokręć ją ręcznie. Uruchom silnik.
    5) Przy pracującym silniku, zdjąć korek wlewu oleju i dodać płyn przekładniowy, aż mały strumień oleju
    zabraknie . Włóż korek wlewowy i dokręć ręcznie.
    6) Temperatura płynu przekładniowego musi wynosić od 30 ° C do 35 ° C przed rozpoczęciem kontroli.
    Użyj sprzętu testowego do określenia temperatury trans lub użyj pistoletu termicznego na podczerwień skierowanego na strumień oleju lub dno szalki
    7) Pojazd musi być równy z silnikiem pracującym na biegu jałowym i włączoną klimatyzacją.
    8) Mocno wciśnij hamulce, zaciągnij hamulec postojowy i przesuń go w kierunku D i R, a następnie zatrzymaj się w każdym z nich
    pozycja przed powrotem do pozycji Park.
    9) Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym, a wybierak w pozycji parkowania, odkręć korek wlewu. Monitor
    temperatura przekładni, jeśli mały strumień oleju kończy się przy 40 ° C, poziom płynu jest prawidłowy.
    10) Jeśli po usunięciu korka wlewu nie wyczerpie się olej, poziom płynu jest za niski i należy dodać olej
    aż się przeleje.
    11) Przy pracującym silniku założyć korek wlewu oleju i dokręcić odpowiednim momentem.
    Przesunięcia adaptacyjne:

    Wykonanie następujących czynności jest wysoce zalecane po zmianie płynu w celu poprawy jakości przesuwania:

    Pojazd powinien być w normalnej temperaturze pracy, dźwignia zmiany biegów w normalnym trybie, a nie sport.
    Przyspieszenie od odpoczynku przez biegi na umiarkowanym throttleuntu aż 6thgear jest włączony (około 55 mil na godzinę).
    „Zwolnij przepustnicę i pozwól, by samochód zatrzymał się prawie do zatrzymania, nie używaj hamulca, dopóki samochód nie osiągnie tempa chodzenia (jeśli hamulec jest używany w dowolnym momencie, gdy przekładnia znajduje się powyżej 2. biegu, proces adaptacji do tego cyklu będzie niedonoszony).
    Uwaga: użycie lekkiego wzniesienia pomoże znacznie szybciej zwolnić samochód. Jeśli warunki ruchu wymagają użycia hamulców podczas przyspieszania lub wybiegu, cykl będzie musiał zostać powtórzony.
    Trzymaj stopę na hamulcu przez 15 sekund po zatrzymaniu samochodu.
    Powtórz ten proces łącznie 5 razy

    Wskazówka 2-1 w Thump

    Pojazd powinien być w normalnej temperaturze pracy, dźwignia zmiany biegów w normalnym trybie, a nie sport.
    przyspieszyć delikatnie do 15 MPH
    Szybko zwalnia używając dużej siły hamowania do 1 MPH
    „Szybko” Przyspiesz przy użyciu przepustnicy 50% -75%
    Powtórz ten proces łącznie 6 razy
     
  4. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 554
    Docenione treści:
    432
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    sprzeglo nowe czy regeneracja ?
     
  5. Bybol

    Bybol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Limanowa
    Właśnie konwerter regenerowany i zastanawiam sie czy to nie on dziadostwo robi i nie wiem co mnie podkusiło regenerować. Najbardziej mnie wkur... kangur. Biegi zmienia dość możliwie. Jak jest zimna to nawet spoko tylko najgorzej jak sie rozgrzeje. Czasem jest nawet efekt jakby na 1 biegu lub 2 jakby przerwała na chwile moc. Skrzynie zalałem Ravenolem 6hp...
     
  6. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 554
    Docenione treści:
    432
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Gdzie byla robiona reg?
     
  7. Bybol

    Bybol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Limanowa
    Koło Starego Sącza... Szkoda sie nawet denerwować i wypowiadać.
     
  8. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Online
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    297
    Docenione treści:
    145
    Piszesz ........................ Zrobiony kompletny remont skrzyni razem z mechatroniką. Konkretnie co ?? Dalej narzekasz na sprzęgło, sugerujesz że to jego wina. Czy po zregenerowaniu sprzęgła włożyłeś kosz E z wałkiem do sprzęgła i sprawdziłeś jaki jest opór zapiętego lock-up, ?? Opisz dokładnie jak się zachowuje skrzynka na "zimno" a jak po przejechaniu 25-30 km. Piszesz jak ją zaadoptować, uwierz nigdy tego nie robię, jedynie (i to nie we wszystkich wersjach) zeruję nastawy (jak "uderza" drugim biegiem).
     
  9. Bybol

    Bybol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Limanowa
    Generalnie to kupiłem wóz z zdechłym silnikiem. Wyjechałem całą jednostką razem ze skrzynią. Nie wiem jak sprzęgło chodziło wcześniej... W firmie która regeneruje konwertery koles mi powiedział że sprzęgło było bardzo słabe a koleś który mi sprzedał bmw twierdził że skrzynia chodziła super. Zaraz po złożeniu silnika i skrzyni wszystko chodziło w miare płynnie i nie było kangura. Potem zresetowałem adaptacje i sie zaczęły jaja... Po resecie 1,2,3 przeciąga i wbija twardo i na wyższych obrotach a 4,5,6 wchodzi lekko i fajnie. Po zrobieniu paruset kilometrów wszystkie biegi wchodzą nawet fajnie ale drażni mnie ten kangur a czasem potrafi tak jebn*ć że by sie smarkiem udławił człowiek.
     
  10. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    196
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    Jak regeneracja zrobiona porzadnie to stawiam na ten olej ryvanol narobil balagan. Przeciez ori nie kosztuje majatku - po co lac te badziewo.
    Dobrze napisal Romuald-f , tak wystarczy.
     
  11. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    73
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    To nie olej.Tez leje Ravenol
     
    gtszudi lubi to.
  12. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Pomorskie
    No i masz odpowiedź.

    A w którym momencie robiłeś ten remont skrzyni?

    Bzdura.
     
  13. Romuald-f

    Romuald-f Bywalec

    Online
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    297
    Docenione treści:
    145
    .............. Potem zresetowałem adaptacje i sie zaczęły jaja ................. Wykonaj skanerem zerowanie elektrozaworów.

    Olej zostaw w spokoju, Ravenol jest dedykowany do 6HP.
     
  14. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    196
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    tani zamiennik , co w nim dedykowanego?
    nie twierdze ze olej to sprawa wszystkiego w tym przypadku ale nigdy nie wleje revanola. potem tylko niepewnosc i latanie szukanie problemu.
    Druga rzecz jest wymiana oleju (czyli dolewka tak naprawdę statyczna) a zalanie całej po remoncie.
     
    Ostatnio edytowano: 21-05 19
  15. Bybol

    Bybol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Limanowa
    Chłopy. Zmienia biegi nawet fajnie tylko mnie do szału doprowadza redukcja z 2 na 1. Na zimnym tego nie ma... Dopiero jak sie zagrzeje i to jak sie jej umyśli raz walnie jak wściekła a raz lekko.

    A jaki jest oryginalny olej do tej skrzyni ? Taki jak ma być ...??

    Znalazłem coś takiego ZF-LIFEGUARD FLUID 6 ??
     
    Ostatnio edytowano: 21-05 19
  16. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    73
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Leje 6hp ravenol i nie ma problemow wiec to nie to
     
  17. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 554
    Docenione treści:
    432
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    albo zle skrzynia zlozona albo mechatronik
     
    Serwismiechów lubi to.
  18. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    274
    Miasto:
    Pomorskie
    Pojęcia nie masz chłopie o czym mówisz, więc śmiało zamilknij.
     
  19. Bybol

    Bybol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Limanowa
    Co jeszcze sprawdzić żeby postawić diagnoze ?
     
    Tom_ lubi to.
  20. Bybol

    Bybol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-02 18
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Limanowa
    Chłopaki Inpa żadnych błędów nie wyrzuca poza takim faktem jak na foto... ??
     

    Załączone pliki: