Sprawdź płyn przekładniowy ZF 6HP26, adaptację resetowania i procedurę
Zmiana płynu przekładni ZF 6HP, 6HP26 i 6HP28
Przednie
Użyj właściwego płynu. ZF Lifeguard Fluid 6 (Shell M1375.4) lub sprawdzony odpowiednik Ford Mercon SP. RRPhil oświadczył, że przebudowuje przekładnie, które są niezbędne do użycia płynu specyficznego dla ZF 6HP. Najłatwiejszą i najtańszą opcją jest zakup Mercon SP, czyli Fluid Ford przeznaczony do użytku z przekładniami pochodnymi ZF 6HP w pojazdach Forda. Używałem Mercon SP od ponad 40 000 mil. Nawet przy właściwym płynie ważne będzie prowadzenie samochodu w taki sposób, aby przekładnia poznała nowe właściwości cierne. Ważne jest, aby pamiętać, że nie koniecznie zalecam resetowanie adaptacji, nadal konieczne jest prowadzenie pojazdu tak, jak dla przekładni, aby przetworzyć parametry, które mierzy nowym płynem.
Procedura
1) Usuń korek wlewu oleju (T50)
2) Wyjmij korek spustowy oleju i wymień korek po wyczerpaniu całego oleju przekładniowego.
3) Przy wyłączonym silniku i skrzyni biegów w pozycji parkowania zdjąć korek wlewu oleju. Dodaj
płyn przekładniowy, aż wypłynie mały strumień oleju.
4) Włóż zatyczkę i dokręć ją ręcznie. Uruchom silnik.
5) Przy pracującym silniku, zdjąć korek wlewu oleju i dodać płyn przekładniowy, aż mały strumień oleju
zabraknie . Włóż korek wlewowy i dokręć ręcznie.
6) Temperatura płynu przekładniowego musi wynosić od 30 ° C do 35 ° C przed rozpoczęciem kontroli.
Użyj sprzętu testowego do określenia temperatury trans lub użyj pistoletu termicznego na podczerwień skierowanego na strumień oleju lub dno szalki
7) Pojazd musi być równy z silnikiem pracującym na biegu jałowym i włączoną klimatyzacją.
8) Mocno wciśnij hamulce, zaciągnij hamulec postojowy i przesuń go w kierunku D i R, a następnie zatrzymaj się w każdym z nich
pozycja przed powrotem do pozycji Park.
9) Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym, a wybierak w pozycji parkowania, odkręć korek wlewu. Monitor
temperatura przekładni, jeśli mały strumień oleju kończy się przy 40 ° C, poziom płynu jest prawidłowy.
10) Jeśli po usunięciu korka wlewu nie wyczerpie się olej, poziom płynu jest za niski i należy dodać olej
aż się przeleje.
11) Przy pracującym silniku założyć korek wlewu oleju i dokręcić odpowiednim momentem.
Przesunięcia adaptacyjne:
Wykonanie następujących czynności jest wysoce zalecane po zmianie płynu w celu poprawy jakości przesuwania:
Pojazd powinien być w normalnej temperaturze pracy, dźwignia zmiany biegów w normalnym trybie, a nie sport.
Przyspieszenie od odpoczynku przez biegi na umiarkowanym throttleuntu aż 6thgear jest włączony (około 55 mil na godzinę).
„Zwolnij przepustnicę i pozwól, by samochód zatrzymał się prawie do zatrzymania, nie używaj hamulca, dopóki samochód nie osiągnie tempa chodzenia (jeśli hamulec jest używany w dowolnym momencie, gdy przekładnia znajduje się powyżej 2. biegu, proces adaptacji do tego cyklu będzie niedonoszony).
Uwaga: użycie lekkiego wzniesienia pomoże znacznie szybciej zwolnić samochód. Jeśli warunki ruchu wymagają użycia hamulców podczas przyspieszania lub wybiegu, cykl będzie musiał zostać powtórzony.
Trzymaj stopę na hamulcu przez 15 sekund po zatrzymaniu samochodu.
Powtórz ten proces łącznie 5 razy
Wskazówka 2-1 w Thump
Pojazd powinien być w normalnej temperaturze pracy, dźwignia zmiany biegów w normalnym trybie, a nie sport.
przyspieszyć delikatnie do 15 MPH
Szybko zwalnia używając dużej siły hamowania do 1 MPH
„Szybko” Przyspiesz przy użyciu przepustnicy 50% -75%
Powtórz ten proces łącznie 6 razy