1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

BMW 428 xdrive - ściąganie

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika massi10, 7-06 19.

  1. massi10

    massi10 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-06 19
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    Od razu zaznaczę , że temat nie jest prosty.

    Problem jakich wiele- ściągnie w prawo przy przyspieszaniu. Auto przy puszczeniu kierownicy lekko rotuje kierownicę w prawo o powiedzmy 2-3 stopnie i zjeżdza na bok. kontrowanie przy większych prędkościach - nie do zniesienia. ( przyspieszanie nawet bardzo delikatne rotuje kierownicę. Mam auto od nowości - nigdy nie uszkodzone w kolizji, bezwypadkowe . Przebieg 60 tysięcy.

    1) W 1-szej kolejnośći wymienione całe wahacze na oryginalne przednie i dolne - nówki - brak poprawy.
    2) Pełna geometria - auto idealnie "wyprostowane" żadnego odbiegu na komputerze do normy.
    Kierownica ustawiona na "0" stopni po podłączeniu się pod komputer ( nie na oko- choć na oko minimalnie wydaje się odbiegać). Więc dokładniej się nie da....raczej

    Wyjazd na drogę ( różne drogi asfaltowe , w tym nowe, równe) i to samo, za każdym. Podłączony komputer podczas jazdy pokazuje , że kierownica ma 2 stopnie skrzywienia podczas, gdy trzymam ją idealnie prosto rękoma .. Po puszczeniu kierownicy lub naciśnięciu gazu ,auto jakby ustawia ją do "zera" skręcając samemu kierownicę delikatnie o te 2 stopnie i auto znowu zjeżdza na prawą stronę- widać to cały czas na podłączonym komputerze pod auto w czasie jazdy . Tak jakby ustawiło ją do zera. Dodam , że auto miało zmienione koło lewo/prawo i to samo. Podczas jazdy zimą na innych kołach - to samo. Nie zależnie od warunków puszczenie kierownicy powoduje minimalne skręcenie kierownicy i auto robi zjazd do boksu.....pomocy :(.

    P.S Klocki nie obcierają na żadnym kole. Geometria ustawione na pełnym baku z obciążeniami zalecanymi przez producenta z softem , który ma dane wzorcowe modelu
     
  2. Grzegorz1805

    Grzegorz1805 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    17-05 16
    Postów:
    182
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Poznań
    Musisz mieć gdzieś luz w zawieszeniu może być mały albo opony zamień przód na tył i zobacz jak będzie
     
  3. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    463
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Obstawiam tuleje tylnej ławy.
     
  4. massi10

    massi10 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-06 19
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    Opony są szersze na tyle , ale zamieniałem lewo/ prawo . Jutro jeszcze test drogowy - jedyna maszyna w województwie...:(
    Przy ustawianiu geometrii patrzyliśmy na temat tulei i żadna właśnie nie wykazywała znacznego odbiegania od normy :(
     
  5. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    2 013
    Docenione treści:
    2 395
    Miasto:
    Mazowieckie
    Wspomaganie kierownicy, co tam jest, znaczy co wspomaga.
    Pewnie jakiś inteligentny inaczej moduł. Może tędy droga.
     
  6. massi10

    massi10 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-06 19
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    Dziś po tym resecie z czwartku, podłączyliśmy znowu komputer i pojechaliśmy z podłączonym czujnikiem zresetował się z 2,3 stopnia na 0,4 . Ale kierownica - jest idealnie tak samo, jak była jak się nią puści. Nie wiem czy auto "uczy się" . Mimo iż czujnik pokazuje inną wartość to auto zachowuje się identycznie.
     
  7. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    463
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Na stanowisku jest prosto bo na tuleje nie działają żadne siły a jak auto jedzie to tuleje się odkształcają i jest zonk.
     
  8. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    87
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    polska
    Witam pewnie masz serwotronik masz do niego kod fsc
     
  9. massi10

    massi10 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-06 19
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    OK - jeśli jeśli mówimy o samym servotronic`u to on działa w tym przypadku prawidłowo - bo próbuje auto ustawić do "zera na podłączonym komputerze" ale czemu krzywi minimalnie kierownice po puszczeniu, tym samym powodując ściąganie w prawo.
     
  10. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    87
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    polska
    Spróbuj zrobić kalibracje czujnika skretu, zrób też adaptacje Masz tam zapewne AFS/AL - aktywne wspomaganie .
    Kalibracja czujnika to jedno ,a offset AFS to drugie .
     
  11. massi10

    massi10 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-06 19
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    Bardzo dziękuję za pomoc ,ale czy mógłbym prosić Cię o poszerzenie wypowiedzi. Kalibracja czujnika skrętu- reset?
    Aktywne wspomaganiem -ok offset AFS - co dokładnie to oznacza. Czu polecasz jakiś konkretny model oprogramowania/kompa do którego mam się podłączyć - wiem, że na rynku jest kilka modeli , w różnych miejscach widziałem. Dlatego pytam - jestem na tym levelu już zielony. Dziękuję
     
  12. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    87
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    polska
    program ista skąd jesteś moze mógłbym kogos polecic
     
  13. massi10

    massi10 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-06 19
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    Łódź...ale centralna Polska do ogarnięcia , bez najmniejszego problemu. dzięki
     
  14. bss2

    bss2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-01 17
    Postów:
    87
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    polska
    ok spróbuje pomóc podam kontakt na priv
     
  15. massi10

    massi10 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-06 19
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    ok. Dziękuję
     
  16. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    463
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    A później dziwne że za geometrię bierze się 700-1000zł.
     
  17. massi10

    massi10 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-06 19
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    0
    Nie bardzo wiem, co chcesz przez to powiedzieć
     
  18. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    463
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Nic pod Twoim adresem. Po prostu mało jest ludzi którzy wiedzą ile "zabiegów" trzeba zrobić żeby auto prosto jechało.
     
    Radmor lubi to.
  19. alf28

    alf28 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-10 17
    Postów:
    407
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    wieś
    too ile tam jest tych wachaczy ? bo" nie zrozumiałem, czy wymienione zostały wszystkie.
    czy tylko przednie , czy przedni dół , lub przednie i dół .
    weś to jakoś ogarnij.
     
  20. kotoy

    kotoy Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 13
    Postów:
    463
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Jabłonna Lacka
    Sie znaczy że wymienił 4 sztuki, czyli w przednim zawieszeniu przednie i tylne.