• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

BMW 530D 2003r układ paliwowy (pompa filtr)

vardana

Nowy
Dołączył
10.08.2019
Postów
4
Punktów
0
Witam,
BMW 530D E60 2003r
disel jak wyżej, samochód dojechał pod dom i więcej nie zapalił.
Rozrusznik kręci, znalazłem uszkodzony bezpiecznik pompy paliwa w baku: ruszyła ale nie przerywa pracy po kilku sekundach jak zwykle. W drugim otworze do baku są dwa wężyki paliwowe, jeden który zdjąłem: paliwo nim leci, drugi - nie wiem jaka funkcja.
1. To jest pierwsze pytanie: jaka funkcja? Jakiś przelew, powrót rozprężenia ciśnienia po wygaszeniu samochodu?

2. Filtr paliwa pod siedzeniem kierowcy(od spodu oczywiście, HENGS fuel filter niby made in germany): napięcie dochodzi do kostki zaciskowej, przewody są 4: dwa grubsze więc pewnie prądowe, dwa cieńsze więc pewnie czujnik. Jaką ten filtr ma funkcję ze wymaga zasilania? Na moje wyczucie to jest druga pompa, bo kiedyś wydawało ona ewidentny dźwięk pracy pompy, a teraz jest cisza. Skoro zasilanie jest to zakładam że coś walnęło, ale co to właściwie jest, filtr czy pompa?

3. Co wyłącza pompę w baku, jakiś czujnik ciśnienia po dobiciu odpowiedniego ciśnienia, czy zalanie paliwem jakiejś zwory w filtrze?

4. Auto kręci rozrusznikiem ale nie pali, i jak na moje wyczucie po 4 latach małżeństwa jest to brak paliwa na kolektor wtryskowy.

Nie posługuję się żadną diagnostyką komputerową i za takie rady z góry dziękuję, poszukuję kogoś kto skreśli parę zdań na temat łańcucha przyczynowo skutkowego tego układu (pracuję przy maszynach, silnikach i pompach ale akurat nie samochodowych więc temat rozpracowuję metodą szukania uszkodzonego ogniwa, potrzebuję wskazania np co do rezystancji pinów na tym filtrze aby określić czy jest w nim uszkodzony motor, bo sam w sobie nie wygląda na rozbieralny, albo informacji gdzie i co odpowiada za wyłączenie pompy w baku i rozpoczęcie pracy pompo-filtra dającego dalej na kolektor/pompę wtryskową, oraz dlaczego pompa w baku się nie wyłącza, i jak połaczyć ten problem w jednym punkcie.

Zakładam że pompa paliwa nie pracuje na timer w sterowniku, a właściwie jestem pewien, bo kiedyś po zapowietrzeniu układu pracowała aż dobiła ciśnienie, kolektor się sam odpowietrzył i pompa stanęła a silnik odpalił. Nie jest to też jej przekaźnik bo pompa po wyjęciu kluczyka i ok. 2 minutach pierdzi jeszcze 2 sekundy jak zawsze, więc sterownik nie oszalał i przekaźnik też przerywa kiedy trzeba.
 
Ostatnia edycja:

fructon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
26.04.2012
Postów
1876
Punktów
674
Wiek
59
Miasto
Kraków
WWW
www.czesciserwismroz.pl
Z tyłu w bagazniku po prawej stronie wisi moduł EKPS który steruje pompą w baku, czesc elektryczna w filtrze paliwa to podgrzewacz . pompe paliwa w baku włącza algorytm jej pracy i wpływają na to różne rzeczy głównie sygnał o obrotach wału.
 

vardana

Nowy
Dołączył
10.08.2019
Postów
4
Punktów
0
Dalej mam problem, może ktoś coś dorzuci. W ostatnim czasie sprawdziłem następujące rzeczy:
zalałem bak po full żeby wyeliminować kwestię utraty parametrów pompy na skutek zapowietrzenia bo nie podobały mi się pewne strzyki w niej.
Próbowałem odpalić na zdjętym filtrze powietrza, sprawdziłem że pompa z baku podaje aż do wtryskiwaczy a przy kręceniu rozrusznikiem jakby dodatkowo kopie z pompy wtryskowej. Więc wygląda na to, jakby wszystko działało.

Nie dodałem że nie znam się na silnikach spalinowych ale elektrycznych ;)

Skoro w kolektorze wtryskowych jest ciśnienie, diesiel kręci i nie odpala, zastanawia mnie jeszcze czy to może być kwestia czujnika położenia wału który sprawia że wtrysk do cylindra idzie w kompletnie nie odpowiednim cyklu tłoka. Bo jeśli to nie to, to już nie rozumiem dlaczego diesel może nie palić :> No albo kwestia czegoś innego co sprawia, ze komputer blokuje pracę wtrysków. Bo jak dobrze zrozumiałem wtryski sa tu sterowane komputerowo i na dobrą sprawę.

Teraz pytanie czy woltomierzem/omomomierzem podłaczonym do wtrysku otrzymam jakiś sensowny wynik pokazujący np, ze jest pełna blokada kompa dla pracy wtryskiwczy albo że jest cykl ich otwarcia tylko własnie jest on przestawiony w stosunku do właściwego cyklu pracy tłoka.

Dalej mam problem, może ktoś coś dorzuci. W ostatnim czasie sprawdziłem następujące rzeczy:
zalałem bak po full żeby wyeliminować kwestię utraty parametrów pompy na skutek zapowietrzenia bo nie podobały mi się pewne strzyki w niej.
Próbowałem odpalić na zdjętym filtrze powietrza, sprawdziłem że pompa z baku podaje aż do wtryskiwaczy a przy kręceniu rozrusznikiem jakby dodatkowo kopie z pompy wtryskowej. Więc wygląda na to, jakby wszystko działało.

Nie dodałem że nie znam się na silnikach spalinowych ale elektrycznych ;)

Skoro w kolektorze wtryskowych jest ciśnienie, diesiel kręci i nie odpala, zastanawia mnie jeszcze czy to może być kwestia czujnika położenia wału który sprawia że wtrysk do cylindra idzie w kompletnie nie odpowiednim cyklu tłoka. Bo jeśli to nie to, to już nie rozumiem dlaczego diesel może nie palić :> No albo kwestia czegoś innego co sprawia, ze komputer blokuje pracę wtrysków. Bo jak dobrze zrozumiałem wtryski sa tu sterowane komputerowo co nie było dla mnie takie oczywiste bo myślałem że to jest sprzęgnięte z rozrządem.

Teraz pytanie czy woltomierzem/omomomierzem podłaczonym do zacisku wtrysku otrzymam jakiś sensowny wynik pokazujący np, ze jest pełna blokada kompa dla pracy wtryskiwaczy albo że jest cykl ich otwarcia tylko własnie jest on przestawiony w stosunku do właściwego cyklu pracy tłoka.
 

vardana

Nowy
Dołączył
10.08.2019
Postów
4
Punktów
0
Byly już 2 komputery, oba nic nie wykazały. Było o tym wspomniane wyżej ale pewnie Pan przeoczył. Rada jak "idź do lekarza".
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
887
Porady
1
Punktów
314
Wiek
46
Miasto
Świdnica
Nie wierze ze komp nic nie wykazał. Brak błędów to nie diagnostyka. Jak pozostałe parametry? Ciśnienie na listwie ciśnienie wstępne obroty wału status immo.....sie dzieci z piaskownicy wzięły za naprawe.....
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
3152
Punktów
840
Miasto
Manchester
Takie tematy trzeba trzymać, ludzie przeczytają , zobaczą na daty, nikt nie chce jeździć autobusem przez miesiąc :D

Btw. nawet głupi skanerek tutaj wystarczy za 300 pln... oraz WIEDZA. Z tym można zawojować świat.

Tylko skaner to nie tylko odczytanie błędów, dodatkowo dochodzą parametry. Nie mówię już nawet o przypadku gdzie jakiś ćwok usunął DPF i błędy w ogóle się nie pokazują.

To jest dopiero zabawa :D
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1724
Porady
2
Punktów
420
chyba się nie dowiesz:

vardana
Dołączył 10.08.2019
Ostatnio widziany 7.09.2019
 
Do góry Bottom