1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

BMW E34 525, Grzeje się na postoju

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika m123ek, 23-05 20.

  1. m123ek

    m123ek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-10 15
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    3
    Witam koledzy,
    Auto jak wyżej, wymieniany był płyn chłodniczy i ogólny serwis, auto teoretycznie jest odpowietrzone( popuszczone na obu odpowietrznikach przy chłodnicy i termostacie, do momentu wylatywania płynu, zakręcone i auto się gotuje, wywala przez korek płyn), grzeje się podczas postoju temp. rośnie ponad 100 st., podczas jazdy ok. Wentylator od klimatyzacji działa gdy klima jest włączona, ale wiskoza nawet jak temperatura jest już ponad 90st, działa tylko na pierwszym biegu i to ją podejrzewam? Macie jakieś inne pomysły ?
     
  2. Gerwaz garage

    Gerwaz garage Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-01 17
    Postów:
    106
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Belchatow
    Silnik2.5 litra w bmw jest ciężki w odpowietrzeniu może gdzieś w objegu jest jeszcze powietrze
     
  3. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 425
    Docenione treści:
    1 206
    Miasto:
    Kaczory
    Ma gaz?
     
  4. m123ek

    m123ek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-10 15
    Postów:
    221
    Docenione treści:
    3
    Wiem, robiłem to tak:
    Dla przypomnienia i dla osób które w przyszłości będą miały podobny problem, jeszcze raz napiszę w punktach jak odpowietrzyć E34 525 z silnikiem M20B25

    0. Stacyjka w pozycji: OFF
    1. Regulatory od ogrzewania (temperatura - lewa i prawa strona, dmuchawa) nastawiamy na maksymalne grzanie.
    2. Odkręcamy, a dokładniej mówiąc poluzowujemy tylko tak aby mogło wyjść powietrze, odpowietrznik na chłodnicy (mała plastikowa śrubka tuż przy wlewie do chłodnicy) oraz śrubkę odpowietrzającą na aluminiowym rozgałęźniku tam gdzie jest termostat.
    3. Wlewamy płyn, tak aby poziom płynu był ok. 1 cm poniżej małego otworku przelewowego, który znajduje się wewnątrz otworu wlewowego chłodnicy.
    4. Ściskamy (pompując) gumowe węże od chłodnicy (wszystkie grube węże, ten po lewej stronie przy wlewie oraz ten po prawej na dole chłodnicy) oraz węże przy termostacie. Następnie dolewamy znowu płynu tak jak w pkt. 3.
    5. Uruchamiamy silnik. Poziom płynu po pewnym czasie powinien powoli opadać. Bardzo powoli dolewamy płyn. Obserwujemy również odpowietrznik na chłodnicy i na termostacie. W miarę nagrzewania się silnika powinny wydobywać się z nich delikatnie para lub bąbelki powietrza, a przy leciutkim dodaniu gazu przez otworek przelewowy, w środku we wlewie chłodnicy powinien wypływać płyn chłodzący.
    6. Cały czas obserwujemy poziom płynu i powolutku go dolewamy. Silnik powinien się rozgrzewać a temperatura powoli rosnąć. Gdy z odpowietrzników zacznie wylatywać płyn bez bąbelków lub pary, zakręcamy odpowietrzniki. Wskazówka temperatury na wskaźniku powinna dojść do temperatury pracy silnika (w E34 525 połowa na skali, po środku, idealnie pionowo). Cały czas gdy poziom płynu się obniży to dolewamy.
    7. Gdy poziom płynu się ustabilizuje delikatnie sprawdzamy czy przez odpowietrzniki wylatuje sam płyn. Jeśli tak to znaczy, że układ jest prawidłowo odpowietrzony i możemy zakręcić korek wlewu chłodnicy i wyłączyć silnik.

    W momencie gdy z odpowietrznikow leci już płyn, zakrecam korek temperatura rośnie , ciśnienie rośnie A wiskoza ledwo sie kreci.
    Nie