1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

BMW E46 2.0d m47 przestaje chodzić na jeden cylinder

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Krakus741, 7-11 19.

  1. Krakus741

    Krakus741 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Witam mam problem z BMW E46 2.0d 150km m47 ,
    Opiszę wszytsko od początku auto kupiłem z uszkodzona uszczelka pod głowicą ,a mianowicie w trasie pękł zbiorniczek silnik się zagotował i pokrzywiło głowicę ciśnienie dmuchało w układ chłodzenia i wywalało płyn ,
    Zdemontowałem głowicę oddałem do szlifierni (najlepszej w okolicy ) głowicę obronili , sprawdzili ciśnieniowo na szczelność wymienili uszczelniacze , wymienili zawory ,które nadawały się do wymiany itp. poprostu kapitalka głowicy wszytsko złożyłem auto ładnie odpaliło odpowietrzyłem układ wszytsko ładnie auto nie wywala płynu wszytsko okej lecz problem zaczyna się ,gdy auto dojdzie do około 3 tyś obrotów przestaje chodzić na jeden cylinder ,gdy odpuszczę gazu znowu chodzi na wszytskie cylindry , sytuacja ma się tak samo gdy robię to na postoju bez obciążenia obrotomierz przekracza 3 tyś obrotów i auto nie chodzi na jeden cylinder , dodatkowo w tym momencie na czwartym cylindrze korekcje wtryskiwacza przekraczają 5 , poniżej tych obrotów korekcje są bardzo dobre , pierwsza myśl uszkodzony wtryskiwacz nic z tego zmieniony na inny sprawny sytuacja identyczna , kompresja także sprawdzona na każdym cylindrze niemal identyczna dodatkowo po odkręceniu świec z czwartego cylindra i kręceniu rozrusznikiem wydobyło się sporo mgiełki ropy tylko z tego cylindra .
    Nie wiem jak się sytuacja miała przed wymianą uszczelki ponieważ nie jeździłem tym autem wcześniej .

    Inpa nie wykazuje błędów
    Ma ktoś jakieś pomysły sugestie gdzie szukać ? Czego szukać ?
     
  2. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    750
    Docenione treści:
    215
    ..jaka jest wartość tej kompresji ?
     
  3. Krakus741

    Krakus741 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    27-28
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 804
    Docenione treści:
    4 711
    Miasto:
    turek
    Może zawór podpiera.
     
  5. Krakus741

    Krakus741 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Masz na myśli uszkodzony popychacz ?
    Czy w tym przypadku nie było by spadku kompresji na tym cylindrze ?
    Tak jak pisałem wyżej auto poniżej tych obrotów chodzi dobrze .
     
  6. Auto.Klinika

    Auto.Klinika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 425
    Docenione treści:
    675
    Sprawdź błąd gdy zaczyna źle pracować, przytrzymaj go na obrotach. Obstawiam błąd wypadania zapłonów
     
  7. Krakus741

    Krakus741 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    A tego nie próbowałem , spróbuję sprawdzić błędy w czasie rzeczywistym .
     
  8. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    441
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Szukaj problemu w głowicy.Przy wyższych obr. Nie domyka się zawór i kompresji brak z tad ta korekcja wtryskiwacza
     
    dysfunkcyjny lubi to.
  9. Krakus741

    Krakus741 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Ale myślisz że spieprzona głowica przy obróbce czy popychacz bardziej ? Mnie zastanawia tylko to że poniżej tych obrotów auto chodzi okej
     
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 804
    Docenione treści:
    4 711
    Miasto:
    turek
    Kanał powrotny w popychaczu może być niedrożny, i przy większym ciśnieniu oleju podpiera zawór.
     
  11. Krakus741

    Krakus741 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Raczej nie sprawdzę tego że tak powiem na macaka tylko muszę poprostu je wymienić i liczyć na to że to jest przyczyną ?
     
  12. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 302
    Docenione treści:
    734
    Miasto:
    Lubliniec
    Przed montażem regulatory zaworowe "spusciles/wyzerowales" w imadle?
     
  13. Krakus741

    Krakus741 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Tak , stopniowo je podgrzewając .
     
  14. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 302
    Docenione treści:
    734
    Miasto:
    Lubliniec
    Obczaj jeszcze to. Ten też chodził raz na 4 raz na 3 garach

     
  15. Krakus741

    Krakus741 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Wałki oglądałem przed zamontowaniem nic niepokojącego nie zauważyłem , chyba że coś się stało po pierwszym odpaleniu .
     
  16. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 302
    Docenione treści:
    734
    Miasto:
    Lubliniec
    Sprawdź czy są zęby na kole pompy wtryskowej. Może już rozrząd zdążył przeskoczyc.
    To się stało w tym silniku co na filmie
     
  17. Krakus741

    Krakus741 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Sprawdzę ustawienie rozrządu .
     
  18. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 804
    Docenione treści:
    4 711
    Miasto:
    turek
    Na jednym cylindrze rozrząd się nie przestawia. I to przy 3tys.
     
  19. Krakus741

    Krakus741 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 19
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    W sumie też prawda , najbardziej pasują mi te uszkodzone popychacze .
     
  20. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 804
    Docenione treści:
    4 711
    Miasto:
    turek
    Od tego zacznij. Kompresja bez powodu nie znika.
    Turbo nie przeładowuje?
     
    Ostatnio edytowano: 9-11 19